Skip to main content

Η αναμενόμενη «επανάσταση» των πλοιάρχων

(EUROKINISSI)

Φαίνεται ότι η «περίπτωση Οράιζον» άφησε «ουρές» στα «ανώτερα κλιμάκια» στης Ακτής Βασιλειάδη κι έτσι είχαμε νέο «πογκρόμ καπεταναίων»

© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Όταν εξαναγκάσθηκε σε παραίτηση (και τελικά παράτησε την πολιτική) ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης, στον οποίο «φόρτωσαν» το τραγικό συμβάν στον καταπέλτη του «Μπλου Οράιζον», πολλοί είπαμε ότι «συμπληρώθηκε η εικόνα», εννοώντας ότι μετά τον καπετάνιο, βρήκαν και το επόμενο εξιλαστήριο θύμα. Αμ δε!

Φαίνεται ότι η «περίπτωση Οράιζον» άφησε «ουρές» στα «ανώτερα κλιμάκια» στης Ακτής Βασιλειάδη κι έτσι είχαμε νέο «πογκρόμ καπεταναίων»… Αυτή τη φορά, όμως, πλοίαρχοι και ΠΝΟ «έθεσαν τον δάκτυλον εις τον τύπον των ήλων», εκτοξεύοντας σμήνος ήλων («καρφιά», δηλαδή) κατά «μικρομεσαίων πολιτικών στελεχών και προβεβλημένων υπουργών». Και αντιλάλησαν οι μεταλλικοί ήχοι των ήλων σ’ όλα τα λιμάνια, ανάκατα με τον ψίθυρο «Ε, μέχρι εδώ! Δεν πάει άλλο!»…

Τι είπε η ΠΝΟ; «Οι υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας έχουν παραμείνει στη δεκαετία ’70-’80, σε αντίθεση με τη ραγδαία αύξηση του αριθμού των πλοίων, του όγκου τους και της μεταφορικής τους ικανότητας, καθώς γίνεται διακίνηση μερικών εκατομμυρίων επιβατών και οχημάτων, σε υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές εκατοντάδες χιλιάδες». Σωστό, απόλυτα σωστό!

«Αποδιοπομπαίος τράγος οι Πλοίαρχοι», λέει η ΠΝΟ με αφορμή τα περιστατικά στην Άνδρο

«Ενώ όλα αυτά είναι γνωστά, είναι τουλάχιστον περίεργο το Σ.Α.Σ. στο οποίο προεδρεύει ο Γ.Γ. του Υπουργείου ο οποίος μάλιστα και βάσει του ΠΔ 77/23 άρθρο 10 παρ.1-2-3, είναι υπεύθυνος και αρμόδιος για το σύνολο του Λιμενικού Σώματος καθώς και για τις λιμενικές υποδομές, να εισηγείται στον υπουργό και να εγκρίνονται δρομολόγια με αφιξο-αναχωρήσεις πλοίων του πεντάλεπτου, που ούτε στα χαρτιά δεν βγαίνουν και με δεδομένες τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο, που δυσχεραίνουν τον ασφαλή κατάπλου και απόπλου των πλοίων. Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που στο τέλος το μάρμαρο καλείται να το πληρώσει ο Πλοίαρχος!».

Ουδέν αληθέστερον τούτου! Τα ξέρουμε, τα ζούμε, με τα «ράλι» των πλοίων έξω από τα λιμάνια, με τις «ταρζανιές» των πλοιάρχων για να δέσουν στα τρισάθλια λιμάνια! «Ένα εξίσου πολύ σημαντικό πρόβλημα, το οποίο δεν έχει δει τόσο έντονα το φως της δημοσιότητας, είναι οι συλλήψεις πλοιάρχων που έχουν γίνει στα ταχύπλοα σκάφη λόγω παραβίασης της νομοθεσίας.

Προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα

Απευθύνουμε προειδοποίηση προς πάσα κατεύθυνση, σε μικρομεσαία πολιτικά στελέχη αλλά και σε κάποιους προβεβλημένους υπουργούς, ότι η ΠΝΟ και οι ναυτεργάτες δεν θα επιτρέψουν την αλλαγή κανονισμών λειτουργίας στα ταχύπλοα και θα πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τους λομπίστικους σχεδιασμούς φερέλπιδων στελεχών, γιατί αν περάσουν οι σχεδιασμοί και οι παρεμβάσεις τους, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα εφοπλιστικά κέντρα, θα είναι καταστροφικό γι’ αυτό που όλοι έχουμε ως χρέος να υπερασπιστούμε: Την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα!».

Τι θέλει να πει ο ποιητής Τσικαλάκης; «Η ΠΝΟ θα υπερασπιστεί το σύνολο των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών αλλά και των Νησιωτών και όλων των χρηστών των ενδοθαλασσίων μεταφορών, για να μπορούν να ταξιδεύουν όλοι με Ασφάλεια. Οι συνάδελφοι Πλοίαρχοι οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε νομικές διαδικασίες, να είναι σίγουροι ότι η Ομοσπονδία θα είναι δίπλα τους, να τους στηρίξει με όποιο τρόπο χρειαστεί». Δεν βλέπω να στέκονται για πολύ κάποια «υπογένεια» στη θέση τους…