Επενδύσεις που ξεπέρασαν το μισό δισ. δολάρια υλοποίησε, το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, εξασφαλίζοντας, παράλληλα, νέες πολυετείς ναυλώσεις.
Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία δαπάνησε 501,1 εκατ. δολάρια, για να ενισχύσει τον στόλο της με έξι νεότευκτα και ένα μοντέρνο μεταχειρισμένο πλοίο.
Ειδικότερα, παρήγγειλε τέσσερα aframax/LR2 tankers, χωρητικότητας 115.000 dwt έκαστο, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, καταβάλλοντας συνολικά 263,7 εκατ. δολάρια. Οι παραδόσεις των πλοίων θα ολοκληρωθούν το πρώτο μισό του 2028.
Παράλληλα, η ναυτιλιακή υπέγραψε συμβόλαιο για δύο containerships, χωρητικότητας 7.900 TEUs έκαστο, με scrubbers και προδιαγραφές καύσης μεθανόλης (methanol-ready). Το κόστος των δύο πλοίων, που θα είναι έτοιμα το πρώτο εξάμηνο του 2026, ανήλθε σε 212 εκατ. δολάρια.
Τέλος, η Navios Partners άσκησε, τον Ιούνιο, option για την αγορά ενός bulk carrier, τύπου ultra-handymax, χωρητικότητας 61.339 dwt, το οποίο ήταν ναυλωμένο, έναντι 25,4 εκατ. δολαρίων.
Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας αποτελείται πλέον από 28 πλοία, σηματοδοτώντας επένδυση 1,8 δισ. δολαρίων.
Συνολικά, 20 από αυτά θα είναι δεξαμενόπλοια και οκτώ βαπόρια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Navios διαχειρίζεται συνολικά έναν στόλο 179 πλοίων, εκ των οποίων 75 είναι bulk carriers, 48 containerships και 56 tankers, συμπεριλαμβανομένου του υπό ναυπήγηση τονάζ.
Πωλήσεις 157 εκατ. δολ.
Την ίδια ώρα, η Navios Partners συνεχίζει τις ευκαιριακές παραχωρήσεις παλαιότερων πλοίων του στόλου της. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, η εισηγμένη συμφώνησε να πουλήσει δύο MR2 product tankers, κατασκευής 2009 και ένα post-panamax, ναυπήγησης 2005, με συνολικά ακαθάριστα έσοδα 64,6 εκατ. δολ. Οι πωλήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν το δεύτερο μισό του 2024.
Από την αρχή του έτους και μέχρι σήμερα, η Navios έχει υλοποιήσει συμφωνίες παραχώρησης επτά πλοίων, μέσης ηλικίας 17,1 ετών, έναντι 157,2 εκατ. δολαρίων.
Συμβασιοποιημένα έσοδα
Κατά το εξεταζόμενο διάστημα, η Navios κατόρθωσε, επίσης, να εξασφαλίσει μια σειρά από μακροχρόνιες ναυλώσεις, που αναμένεται να αποφέρουν έσοδα 561 εκατ. δολαρίων.
Συνολικά, έξι νεότευκτα aframax/LR2 tankers ναυλώθηκαν για μια περίοδο πέντε ετών, έξι containerships, χωρητικότητας 4.250 TEUs έκαστο, έκλεισαν για μία μέση περίοδο 2,1 ετών, και δύο ακόμη νεότευκτα, χωρητικότητας 7.900 TEUs έκαστο, θα είναι ναυλωμένα για τέσσερα έτη.
Μετά και τις τελευταίες συμφωνίες, τα συμβασιοποιημένα έσοδα της Navios Partners ανέρχονται σε 3,7 δισ. δολάρια, για ναυλώσεις που φτάνουν έως και το 2037.
Στην παρουσίαση που συνοδεύει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, η εισηγμένη σημειώνει ότι έχει ναυλώσει το 86% των διαθέσιμων ημερών για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 24.940 δολαρίων ημερησίως.
Στα bulk carriers, είναι καλυμμένο το 75% των ημερών του στόλου με 20.016 δολάρια την ημέρα, στα tankers το 93% του στόλου, έναντι 25.976 δολαρίων ημερησίως, και στα containerships το 100% του στόλου, έναντι 30.822 δολαρίων την ημέρα.
Ψηλά έσοδα και κέρδη
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, η Navios Partners κατέγραψε έσοδα 342,1 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2024, από 346,9 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το φετινό πρώτο εξάμηνο, τα έσοδα ανήλθαν σε 660,7 εκατ. δολάρια, έναντι 656,4 εκατ. δολαρίων το 2023.
Αυτή η ελαφρά πτώση στο τρίμηνο αποδίδεται από την εταιρεία στο χαμηλότερο μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης του στόλου, το οποίο έφτασε τα 23.384 δολάρια φέτος, από 23.900 δολάρια πέρσι.
Παρότι η Navios εξασφάλισε υψηλότερα έσοδα για τα bulk carriers του στόλου της σε ετήσια βάση, οι ναυλώσεις για τα containerships και τα tankers έκλεισαν σε μειωμένα επίπεδα.
Την ίδια ώρα, τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 101,4 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο (από 112,3 εκατ. δολάρια το 2023) και στα 174,8 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο (από 211,4 εκατ. δολάρια το 2023).
Επιστροφές μερισμάτων στους μετόχους της εισηγμένης
Σημειώνεται ότι η Navios εξακολουθεί να επιβραβεύει τους μετόχους με μερίσματα, στηρίζοντας, παράλληλα, τη μετοχή με διαρκείς επαναγορές. Το διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης προκήρυξε μέρισμα 0,05 δολαρίου ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο, το οποίο καταβλήθηκε στις 14 Αυγούστου.
Επιπλέον, έως και τις 12 Αυγούστου, η Navios είχε επαναγοράσει 197.148 κοινές μετοχές, έναντι 9,7 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται ότι, επί του παρόντος, έχει σε κυκλοφορία 29,98 εκατ. κοινές μετοχές.
Μοχλό για την ενίσχυση των επαναγορών αποτέλεσε η σημαντική βελτίωση του καθαρού δείκτη δανείου προς αξία (LTV), από το τέλος του 2023, όπως τόνισε η πρόεδρος και CEO της ναυτιλιακής, Αγγελική Φράγκου.
Η ίδια πρόσθεσε ότι, έως τώρα, το 2024, περίπου 12,8 εκατ. δολάρια έχουν επιστραφεί στους μετόχους.
«Περαιτέρω επαναγορές υπόκεινται σε μια σειρά προϋποθέσεων, όπως οι γενικές συνθήκες της αγοράς και της εταιρείας, οι απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης και άλλες ευκαιρίες επένδυσης», επεσήμανε η κυρία Φράγκου.
Σημειώνεται, τέλος, ότι, τον περασμένο Ιούνιο, η Navios Partners εισήλθε σε δανειακή διευκόλυνση με εμπορική τράπεζα, ύψους έως και 95 εκατ. δολαρίων, για να αναχρηματοδοτήσει υφιστάμενο χρέος δύο πλοίων και να χρηματοδοτήσει τμήμα του τιμήματος αγοράς τεσσάρων bulk carriers.
Τον Ιούνιο και τον Αύγουστο, αντλήθηκαν συνολικά 79,2 εκατ. δολάρια, ενώ το εναπομείναν ποσό αναμένεται να αντληθεί κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.