Με 3,2 δισ. δολάρια συμβασιοποιημένα έσοδα, 372 εκατ. δολάρια στο ταμείο, 787 εκατ. δολάρια ρευστότητα, 1,8 δισ. δολάρια αξία εταιρείας και 0,29 τον δείκτη καθαρού χρέους/EBITDA, έκλεισε το εξάμηνο του 2024 η Danaos corp.
Η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία, συμφερόντων δρ. Ιωάννη Κούστα, έχει φτάσει τα 97 πλοία στον στόλο της. Στο νερό έχει 70 containerships, μεγεθών 2.200 μέχρι 13.100 TEUs, και 10 bulk carriers τύπου capesize, ενώ ταυτόχρονα έχει υπό ναυπήγηση 17 containerships.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία, με παράδοση 50 ετών στη ναυτιλία, για τα οικονομικά της αποτελέσματα στο εξάμηνο του 2024, έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλοσυμφώνων ύψους 3,2 δισ. δολαρίων έως το 2033 με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών παγκοσμίως.
Έχει ισχυρή συμβατική κάλυψη των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου της σε ποσοστό 99,3% για το 2024 και 80,0% για το 2025.
Η εταιρεία εισήλθε πρόσφατα εκ νέου στον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με την απόκτηση 10 πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου Capesize.
Στον βασικό πυλώνα ανάπτυξης της Danaos, τα containerships, η εταιρεία υπογραμμίζει ότι το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελείται από 20 νέα πλοία έτοιμα για καύσιμα μεθανόλης, με συνολική χωρητικότητα 162.204 TEUs.
Όλα τα νεότευκτα πλοία έχουν σχεδιαστεί με τα πιο πρόσφατα οικολογικά χαρακτηριστικά και σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών Tier III του IMO και EEDI Phase III.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 παρέλαβε τα τρία πρώτα πλοία.
Ο δείκτης καθαρού χρέους προς το προσαρμοσμένο EBITDA LTM είναι στο 0,29 στις 30 Ιουνίου 2024, ενώ την ίδια στιγμή η εταιρεία έχει επαναγοράσει 1.671.059 μετοχές στην ανοικτή αγορά για 104,4 εκατ. δολ. από την έναρξη του εγκεκριμένου προγράμματος επαναγοράς μετοχών ύψους 200 εκατ. δολ. που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2022, όπως τροποποιήθηκε στις 10 Νοεμβρίου 2023.
Παράλληλα, μετά τη συγχώνευση όλων των μετοχών της Eagle Bulk Shipping με τη Star Bulk Carriers Corp. που ολοκληρώθηκε στις 9 Απριλίου 2024, η Danaos κατέχει σήμερα 4.070.214 κοινές μετοχές της Star Bulk.
Ακόμα ένα βασικό χαρακτηριστικό της εταιρείας είναι ότι εκπλήρωσε τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την ένταση του άνθρακα για το 2030. Δηλαδή, 11 χρόνια νωρίτερα από τις απαιτήσεις το 2019 και συνεχίζει να εκπληρώνει τον στόχο με μείωση των εκπομπών CO2 κατά 48,5% ανά τονο-μίλια για το έτος 2023.
Η αγορά
Τις τρεις βασικές αιτίες που η αγορά των containerships παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα εξηγεί στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Danaos ο δρ. Ιωάννης Κούστας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επισημαίνει: «Οι τελευταίοι μήνες έφεραν συνεχείς διαταραχές στην αγορά, καθώς οι συνθήκες στην Ερυθρά Θάλασσα παρέμειναν δύσκολες και ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται. Οι διελεύσεις από τη Διώρυγα του Παναμά, ωστόσο, επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα, εξαλείφοντας αυτή την πηγή διαταραχής προς το παρόν.
Οι συνθήκες της αγοράς οδήγησαν τις εταιρείες τακτικών γραμμών να επανεκτιμήσουν τις απαιτήσεις τους σε χωρητικότητα και έσπευσαν να την εξασφαλίσουν.
Η επικείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία έδωσε περαιτέρω κίνητρα στις εταιρείες τακτικών γραμμών να εξασφαλίσουν σύγχρονη χωρητικότητα νέων πλοίων για μεσοπρόθεσμες ανάγκες, χωρίς να αναλάβουν μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις στην πλειονότητα των περιπτώσεων».
Επισημαίνεται ότι τα έσοδα της εταιρείας για το εξάμηνο του 2024 διαμορφώθηκαν σε 500 εκατ. δολάρια, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη σε 291,6 εκατ. δολάρια.
Σε αυτό το περιβάλλον η εταιρεία συμφερόντων κ. Κούστα εξασφάλισε παρατάσεις ναύλωσης για ορισμένα από τα πλοία της και επιπλέον επέκτεινε το πρόγραμμα νέων παραγγελιών σε συνολικά 20 πλοία, τρία από τα οποία παραδόθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
«Παρά την πρόσφατη αύξηση του στόλου μας, την ανανέωση και τις δραστηριότητες διαφοροποίησης, ο ισολογισμός μας παραμένει πολύ ισχυρός, με χαμηλό καθαρό χρέος.
Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε ακούραστα για να διασφαλίσουμε την αυξητική απόδοση των περιουσιακών μας στοιχείων και να προσφέρουμε κορυφαίες αποδόσεις στον κλάδο στους μετόχους μας μακροπρόθεσμα», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κούστας.
Παρελήφθησαν 3 νεότευκτα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η εταιρεία παρέλαβε τα τρία πρώτα νεότευκτα containerships, δηλαδή ένα πλοίο 7.165 TEUs και δύο πλοία 8.010 TEUs, τα οποία ξεκίνησαν τις τριετείς ναυλώσεις τους.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024 προσέθεσε έξι containerships στο βιβλίο παραγγελιών. Αυτές οι έξι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων περιλαμβάνουν ένα επιπλέον πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 8.258 TEUs που θα ναυπηγηθεί στο ναυπηγείο Yangzijiang στην Κίνα και αναμένεται να παραδοθεί το 2027 και πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 9.200 TEUs που θα ναυπηγηθούν στο ναυπηγείο Dalian στην Κίνα, τρία από τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2027 και δύο το 2028.
Ως αποτέλεσμα, το υπόλοιπο βιβλίο των παραγγελιών αποτελείται επί του παρόντος από άλλα 17 νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 139.019 TEUs, με αναμενόμενες παραδόσεις τριών επιπλέον πλοίων το 2024, δύο πλοίων το 2025, τριών πλοίων το 2026, επτά πλοίων το 2027 και δύο πλοίων το 2028.
Όλα τα πλοία έχουν σχεδιαστεί με τα πιο πρόσφατα οικολογικά χαρακτηριστικά, θα είναι έτοιμα για καύσιμο μεθανόλης, θα είναι εξοπλισμένα με scrubber και μονάδες εναλλακτικής ενέργειας (AMP) και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών Tier III και τον Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) Φάσης ΙΙΙ.
Ουκρανία – Μέση Ανατολή και περιβαλλοντικοί κανονισμοί δίνουν ώθηση στην αγορά των containerships