Με «πρίμα τον καιρό» ταξιδεύει, και μέσα στο 2024, η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου.
Η Global Ship Lease, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 68 containerships, από 2.207 μέχρι 11.040 TEUs, είδε τα έσοδά της να σκαρφαλώνουν στα 354,5 εκατ. δολάρια στο α’ εξάμηνο του 2024, από 321,3 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.
Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των καθαρών κερδών διαθέσιμων προς τους μετόχους, που έφτασαν τα 175,1 εκατ. δολάρια, έναντι 147,6 εκατ. δολαρίων στο α’ εξάμηνο του 2023.
Όσον αφορά το β’ τρίμηνο του έτους, τα έσοδα ανήλθαν σε 175 εκατ. δολάρια, από 162 εκατ. δολάρια πέρσι, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 85,6 εκατ. δολάρια, έναντι 75,4 εκατ. δολαρίων το β’ τρίμηνο του 2023.
Επισημαίνεται ότι τα συμβασιοποιημένα έσοδα για την GSL ανέρχονται σε 1,77 δισ. δολάρια, ενώ, αν υπολογιστούν και τα options επέκτασης των ναυλοσυμφώνων, φτάνουν τα 2,13 δισ. δολάρια.
Δυναμική
Αιτία της ανόδου είναι, από τη μία, ο ποιοτικός στόλος της GSL και, από την άλλη, οι συνεχιζόμενες διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως επισημαίνει ο εκτελεστικός πρόεδρος της GSL, Γιώργος Γιουρούκος.
«Η θετική δυναμική του κλάδου, που σημάδεψε τις αρχές του τρέχοντος έτους, επιταχύνθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η ζήτηση για υψηλής ποιότητας, μεσαίου και μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως αυτά του στόλου της GSL, ενισχύθηκε περαιτέρω από τις συνεχιζόμενες διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει:
«Σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν το 20% του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων, που προηγουμένως διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ, δρομολογούνται τώρα εκ νέου για ένα μακρύτερο και λιγότερο αποδοτικό ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Ο άμεσος αντίκτυπος αυτών των μακρύτερων ταξιδιών και η αυξημένη συμφόρηση και οι καθυστερήσεις σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού προσθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο ζήτησης, απορροφώντας την πραγματική προσφορά και οδηγώντας τις τιμές ναύλωσης και τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων προς τα πάνω.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών είναι όλο και πιο πρόθυμες να εξασφαλίσουν πολυετείς ναυλώσεις σε υψηλές τιμές και εμείς εκμεταλλευόμαστε αυτό το γεγονός, για να κλειδώσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη ναύλωσης, τόσο σε άμεση όσο και σε προθεσμιακή βάση.
Αντανακλώντας αυτό το ιδιαίτερα υποστηρικτικό περιβάλλον και τη δέσμευσή μας να επιστρέφουμε κεφάλαια στους μετόχους μας, θεσπίσαμε ένα συμπληρωματικό μέρισμα, παράλληλα με το σταθερό τριμηνιαίο μέρισμα, αυξάνοντας έτσι τις συνολικές τριμηνιαίες μερισματικές πληρωμές μας κατά 20%».
Τα στοιχεία
Η εταιρεία πέτυχε 122,3 εκατομμύρια δολάρια προσαρμοσμένο EBITDA για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αυξημένο κατά 13,0% σε σχέση με το Προσαρμοσμένο EBITDA των 108,2 εκατομμυρίων δολαρίων για την περσινή περίοδο.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ανήλθε σε 247,7 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένο κατά 16,2% σε σχέση με το προσαρμοσμένο EBITDA των 213,1 εκατομμυρίων δολαρίων για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 2,43 δολάρια, αυξημένα κατά 14,1% σε σχέση με τα κέρδη ανά μετοχή των 2,13 δολαρίων για την περσινή περίοδο.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 4,98 δολάρια, αυξημένα κατά 20% σε σχέση με τα κέρδη ανά μετοχή των 4,15 δολαρίων για την περσινή περίοδο.
Η εταιρεία αποφάσισε να δώσει συνολικό μέρισμα, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης πληρωμής του συμπληρωματικού μερίσματος, ύψους 0,45 δολαρίου ανά κοινή μετοχή κατηγορίας Α, για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, το οποίο θα καταβληθεί στις 4 Σεπτεμβρίου 2024 στους μετόχους που ήταν εγγεγραμμένοι στο αρχείο στις 23 Αυγούστου 2024.
Αναβάθμιση
Στις 26 Ιουνίου, η εταιρεία ανακοίνωσε αναβαθμίσεις από τρεις κορυφαίους οίκους αξιολόγησης.
Η Moody’s Investor Service αναβάθμισε την εταιρική αξιολόγηση της Global Ship Lease σε Ba2 από Ba3, με σταθερές προοπτικές, η S&P Global Ratings αναβάθμισε τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική αξιολόγηση του εκδότη σε BB+ από BB, με σταθερές προοπτικές, και ο Kroll Bond Rating Agency αναβάθμισε την εταιρική αξιολόγηση σε BB+ από BB, με σταθερές προοπτικές.
Ο KBRA επιβεβαίωσε, επίσης, την αξιολόγηση BBB/σταθερή επενδυτική βαθμίδα και τις προοπτικές για τις ομολογίες 5,69% Senior Secured Notes λήξης 15 Ιουλίου 2027.
Τα έσοδα
Μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2024 και της 30ής Ιουνίου 2024, προστέθηκαν 402,7 εκατομμύρια δολάρια συμβατικών εσόδων στην κάλυψη των προθεσμιακών ναυλώσεων, υπολογιζόμενα με βάση τις μέσες σταθερές περιόδους των αντίστοιχων ναυλώσεων, σε συνολικά 24 νέες ναυλώσεις ή επεκτάσεις.
Συνολικά, οκτώ για πλοία μεταξύ 2.200 και 3.500 TEUs, 11 για πλοία μεταξύ 5.000 TEUs και 6.100 TEUs και πέντε για πλοία μεταξύ 6.500 TEUs και 8.000 TEUs.
Οι διάρκειες αυτών των νέων ναυλώσεων και παρατάσεων για τις μέσες σταθερές περιόδους κυμαίνονται μεταξύ εννέα και 40 μηνών.
Ορισμένα από τα πλοία καθορίστηκαν αρκετούς μήνες νωρίτερα από την αναμενόμενη διαθεσιμότητά τους στην αγορά.