Αυτό που ξεκίνησε με τη Maersk και την επιστροφή σε ναυπηγήσεις containerships με
βασικό καύσιμο το LNG, φαίνεται πως εξαπλώνεται σαν ντόμινο στην αγορά.
Σχεδόν όλες οι κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών σχεδιάζουν ή έχουν ήδη παραγγείλει πλοία, επιλέγοντας μηχανές διπλού καυσίμου LNG και αποφεύγοντας προσώρας την επιλογή της μεθανόλης, η οποία είχε το momentum.
Αρχικά, όπως πληροφορείται η «Ν» από ναυλομεσιτικές πηγές, η κορυφαία liner εταιρεία διεθνώς, η Mediterranean Shipping Company, αναζητά slots στην Κίνα για παραγγελίες containerships, χωρητικότητας 16.000 TEUs και 19.000 TEUs, που θα είναι εξοπλισμένα με LNG dual-fuel μηχανές.
Θυμίζουμε ότι η MSC έγινε τον Αύγουστο του 2023 μέλος της συμμαχίας SEA-LNG, η οποία εστιάζει στην ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του LNG για την απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα.
Μία ακόμη κορυφαία εταιρεία τακτικών γραμμών, η νούμερο 5 στον κόσμο γερμανική HapagLloyd, βρίσκεται σε συζητήσεις με κινεζικά ναυπηγεία για έως και 30 containerships με μηχανές διπλού καυσίμου LNG, με χωρητικότητες 8.000 – 9.000 και 15.000 – 16.000 TEUs.
Στα containerships χωρητικότητας 14.000 TEUs εστιάζει η Pacific International Lines, με έδρα τη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», κοιτάζοντας slots σε ναυπηγεία της Κίνας. Η εν λόγω εταιρεία κατατάσσεται στη 12η θέση διεθνώς στη λίστα με τους 100 κορυφαίους liners την οποία συντάσσει ο οίκος Alphaliner.
Σημειώνεται ότι στα μέσα Ιουλίου η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών, η γαλλική CMA CGM, παρήγγειλε στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο HD Hyundai 12 containerships, χωρητικότητας 15.500 TEUs έκαστο, με dual-fuel μηχανές LNG.
Η εξαίρεση
Μοναδική εξαίρεση στις ναυπηγήσεις των τελευταίων εβδομάδων είναι η ιαπωνική ναυτιλιακή Ocean Network Express (ONE), έκτη στην κατάταξη των κορυφαίων liners.
Όπως ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος MB Shipbrokers, η εταιρεία παρήγγειλε 10 containerships με μηχανές διπλού καυσίμου μεθανόλης. Το συμβόλαιο μοιράστηκε σε δύο ναυπηγεία, στο Jiangnan και το Yangzijiang.
Σημειώνεται ότι η Maersk πραγματοποίησε τους προηγούμενους μήνες μία σειρά από ανακοινώσεις γύρω από μεγαλεπήβολα projects ναυπήγησης containerships με πρόωση μεθανόλης.
Πρόσφατα, όμως, η εταιρεία άλλαξε ρότα και βρίσκεται σε συζητήσεις με την πλοιοκτήτρια εταιρεία μεταφοράς containers Seaspan για τη ναυπήγηση διψήφιου αριθμού πλοίων με μηχανές διπλού καυσίμου LNG.
Γιατί LNG
Όπως έγραψε πρόσφατα η «Ν», το LNG φαίνεται πως είναι ένα αξιόπιστο καύσιμο για τη μετάβαση, με στήριξη από τις τεχνολογικές εξελίξεις γύρω απ’ αυτό και τις υποδομές στήριξής του, τη διαθεσιμότητα του καυσίμου και τη σταθερή τιμολόγηση, η οποία αναμένεται με την προσθήκη μεγάλης χωρητικότητας λόγω των πολλών επερχόμενων projects.
Ένα έξτρα πλεονέκτημα που φέρει η πρόωση με LNG και δεν έχει αναλυθεί ακόμη σε μεγάλο βαθμό είναι η συμβατότητα με τα συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), μία ολοένα αυξανόμενη τάση εντός της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Το LNG δεν είναι απλά συμβατό με τα συστήματα CCS εν πλω. Η επιλογή καυσίμου LNG θα έρθει με έκπτωση 30%-35% στο κόστος του CCS, καθώς εκπέμπει λιγότερο άνθρακα, είναι καθαρότερο στην καύση και επομένως ευκολότερο στη διαδικασία δέσμευσης.
Αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν το μεθάνιο την καλύτερη επιλογή για εφαρμογές CCS επί του πλοίου» σημείωσε σε πρόσφατη ανάλυση ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyds Register.