Skip to main content

Costamare: Έσοδα 509 εκατ. δολαρίων και ρευστότητα 1,1 δισ. δολαρίων στο β΄ 3μηνο 2024

Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships, 39 bulk carriers, ενώ μέσω της πλατφόρμας διαχειρίζεται στόλο 54 πλοίων

Με ρευστότητα 1,118 δισ. δολαρίων έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του 2024 η εισηγμένη στον NYSE, Costamare. Η ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων Κωστή Κωνσταντακόπουλου το ίδιο διάστημα είχε καθαρά κέρδη ύψους 102 εκατ. δολαρίων και έσοδα 509 εκατ. δολαρίων. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους μετόχους είναι ύψους 91,4 εκατ. δολ. (0,77 δολ. ανά μετοχή).

Ο όμιλος τα τελευταία  χρόνια έχει πραγματοποιήσει συνεχόμενες επεκτάσεις, εκτός του παραδοσιακού στόλου από containerships. Έχει επενδύσει σε bulk carriers, έχει αναπτύξει πλατφόρμα ναύλωσης bulk carriers, καθώς και στη Neptune Leasing, η οποία παρέχει χρηματοδότηση σε τρίτες ναυτιλιακές εταιρείες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 100% και 88% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου των containerships έχουν εξασφαλιστεί για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.

Τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τον στόλο containerships είναι ύψους περίπου 2,4 = δισεκατομμυρίων δολαρίων με σταθμισμένη διάρκεια 3,5 ετών.

Στο διάστημα από το πρώτο τρίμηνο μέχρι τώρα η εταιρεία έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για επτά containerships, έξι από αυτά σε προθεσμιακή βάση, για περίοδο που κυμαίνεται από 24 έως 36 μήνες και με πρόσθετα συμβατικά έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα, σύναψε περισσότερα από 25 ναυλοσύμφωνα για τον στόλο από bulk carriers της εταιρείας.

Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships, 39 bulk carriers, ενώ μέσω της πλατφόρμας διαχειρίζεται έναν στόλο από 54 πλοία.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της εταιρείας, Γρηγόρη Ζήκο, «στον τομέα των containerships, οι συνεχιζόμενες εκτροπές πλοίων γύρω από την Αφρική και μια πρώιμη περίοδος αιχμής, με υψηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση φορτίου, είχαν ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να παραμένουν σε ανοδική τροχιά σε ένα περιβάλλον ελλιπούς προσφοράς άμεσης χωρητικότητας», ενώ προσέθεσε:

«Όσον αφορά το ξηρό χύδην φορτίο, προχωράμε με τη στρατηγική μας για την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του, έχοντας ολοκληρώσει την πώληση ενός πλοίου Handysize κατασκευής 2011 και συμφωνήσει την πώληση ενός πλοίου Supramax κατασκευής 2009, ενώ ταυτόχρονα αποκτήσαμε δύο πλοία Capesize κατασκευής 2012.

Η CBI, η πλατφόρμα εμπορίας χύδην ξηρού φορτίου, διαχειρίζεται εμπορικά έναν στόλο 54 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης με βάση τον δείκτη. Όπως αναφέραμε και στο παρελθόν, έχουμε μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα, η οποία αποτέλεσε στρατηγική απόφαση για εμάς.

Τέλος, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας σήμερα χρηματοδοτήσει 25 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους περίπου 285 εκατ. δολαρίων».