Η ανανέωση του εμπορικού στόλου του Παναμά αποτελεί έναν από τους ποιοτικούς στόχους της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά (PMA), γι’ αυτό και δίνεται προτεραιότητα στην εγγραφή πλοίων ηλικίας κάτω των 15 ετών στο νηολόγιο του Παναμά.
Ως αποτέλεσμα, το 57% των πλοίων έχουν εγγραφεί στο νηολόγιο μέσα στη χρονιά έχουν μέση ηλικία τεσσάρων ετών. Τα πλοία αυτά προέρχονται κυρίως από την ασιατική αγορά, μια περιοχή στην οποία το νηολόγιο του Παναμά διαθέτει τεχνικά γραφεία (Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Κίνα, Χονγκ Κονγκ και Φιλιππίνες).
Μεταξύ των στρατηγικών για τη βελτίωση των δεικτών της PMA είναι και η προσέλκυση νεότευκτων πλοίων. Τα τελευταία στοιχεία αποκαλύπτουν δείκτες συμμόρφωσης με τους στόχους σε ποσοστό 105%, πράγμα που σημαίνει ότι ο Παναμάς έχει ξεπεράσει τις δικές του προσδοκίες στο τέλος της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου 2024.
Η διαδικασία εξυγίανσης του στόλου αποτελεί επίσης μέρος του σχεδίου της PMA να συνεχίσει να τοποθετείται παγκοσμίως. Αυτό συνίσταται στη διασφάλιση της συμμόρφωσης των πλοίων του νηολογίου πλοίων του Παναμά με τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς, γι’ αυτό και φέτος ακυρώθηκαν αυτεπάγγελτα περισσότεροι από 5 εκατομμύρια τόνοι gt.
Η PMA, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορικής Ναυτιλίας, πραγματοποίησε φέτος 771 νέες νηολογήσεις γεγονός που μεταφράζεται σε 16,8 εκατομμύρια ολικής χωρητικότητας (GT).
Το νηολόγιο πλοίων του Παναμά διαθέτει 8.606 πλοία, τα οποία αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 247,7 εκατομμύρια GT, σύμφωνα με τη διεθνή πλατφόρμα της IHS Markit.
Επιπλέον, ο Παναμάς αντιπροσωπεύει το 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας, όπως φαίνεται στην έκθεση «World Fleet Monitor», που δημοσιεύθηκε στα τέλη Ιουνίου 2024 από την Clarkson Research.