Ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, κατά την διάρκεια της Ολομέλειας της Βουλής, τόνισε ότι το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου πωλήθηκε έναντι αντιτίμου 80 εκατ. ευρώ.
Προσέθεσε ότι το 33% παραμένει στο Δημόσιο το οποίο θα εξακολουθεί να επιβλέπει το σύνολο των δραστηριοτήτων εντός του λιμένα Ηρακλείου, της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης αυτού».
«Η διαδικασία», συνέχισε ο Υφυπουργός, «προχώρησε σύμφωνα με τους προβλεπόμενους ελέγχους των αρμόδιων οργάνων, καταλήγοντας στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών με τον προτιμώμενο επενδυτή, την Κοινοπραξία “GRIMALDI EUROMED S.P.A. και Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία”».
Η σύμβαση
Η σύμβαση αφορά αποκλειστικά στην παραχώρηση χρήσης και εκμετάλλευσης συγκεκριμένων και αποκλειστικά προσδιορισμένων εκτάσεων και εγκαταστάσεων εντός του Ο.Λ.Η., για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός υπογράμμισε ότι «ο Ο.Λ.Η. πέραν του ποσού που θα καταβάλλει εφάπαξ, θα εισφέρει στο Δημόσιο, ετησίως, το 3,5% των συνδυασμένων πωλήσεών του, υποχρεούται δε, σε επενδύσεις νέων υποδομών και συντήρησης των υφισταμένων με την υιοθέτηση πράσινων τεχνολογιών, που αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».
Συμπλήρωσε επίσης ότι «όλες οι διαδικασίες τελούν υπό τον διαρκή έλεγχο των αρμόδιων αρχών, ενώ σε περίπτωση παραβίασης του νόμου, προβλέπονται ποινικές ρήτρες στην ίδια τη σύμβαση». Πρόσθεσε πως, «η ύπαρξη πληθώρας γειτονικών λιμένων εμποδίζει τις καταχρηστικές πολιτικές, καθώς η ίδια η αγορά αυτορρυθμίζεται».
Όσον αφορά στην ίδρυση του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία “Λιμενικό Ταμείο Ηρακλείου”, ο κ. Γκίκας διευκρίνισε πως «προτιμήθηκε αυτή η διαδικασία για την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα του φορέα, ο οποίος θα βρίσκεται υπό τον έλεγχο του Δημοσίου και η βιωσιμότητά του έχει ήδη εξασφαλιστεί».
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός ανέφερε πως «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, δεν θα κατέθετε προς κύρωση καμία σύμβαση ενώπιον της Εθνικής Αντιπροσωπείας, που δεν θα υπηρετούσε το δημόσιο συμφέρον» και πρόσθεσε πως «η παραχώρηση του 67% του Ο.Λ.Η. στον ιδιώτη επενδυτή, η εξέλιξη των έργων στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Πεδιάδος, αποτελούν έργα που εξυπηρετούν το ευρύτερο σχέδιο της Κυβέρνησης για την αλματώδη ανάπτυξη της Κρήτης».