Skip to main content

Καθελκύστηκε το πρώτο υβριδικό πλοίο στο Πέραμα

Έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά 22 βαρέων οχημάτων ή 125 αυτοκινήτων και 400 ατόμων

Kαθελκύστηκε το πρώτο υβριδικής τεχνολογίας επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο στο ναυπηγείου Κανέλλου στο Πέραμα, για λογαριασμό της ιταλικής εταιρείας Blu Ferries. Πρόκειται για το  “Sikania II Hybrid”  που έχει μήκος 100 μέτρα, φέρει την Κυπριακή σημαία και ανήκει στην κλάση του RINA.

Το πλοίο διαθέτει Hybrid πρόωση με μπαταρίες και φωτοβολταϊκά και έχει την δυνατότητα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων όταν βρίσκεται στο λιμάνι.  Το πλοίο  έχει συνδυαστική πρόωση από μηχανές diesel και ηλεκτρικούς κινητήρες.

Τον σχεδιασμό, αλλά και την ναυπηγική επίβλεψη του πλοίου έχει το γραφείο C.T.E Perdikaris Engineering Architectural & Technical Services του Κωνσταντίνου, Ινούς και Έλενας Περδικάρη.

Το κόστους της κατασκευής του πλοίου έφτασε τα 26 εκατ. ευρώ. Έχει μήκος περίπου 105 μέτρα και διαθέτει ολική χωρητικότητα 4.100 GT. Έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά 22 βαρέων οχημάτων ή 125 αυτοκινήτων και 400 ατόμων. Η πραγματική καινοτομία αυτού του πλοίου έγκειται στη χρήση πράσινων τεχνολογιών. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με τέσσερις αζιμουθιακούς προωθητήρες Z-drive, ο καθένας από τους οποίους συνδέεται απευθείας με έναν κινητήρα ντίζελ των 1000kW και έναν ηλεκτροκινητήρα των 350kW. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συνδεδεμένοι με μπαταρίες NMC με χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας 1MWh.

Το σκάφος είναι ενεργειακά ανεξάρτητο, διαθέτοντας προηγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι μπαταρίες μπορούν να φορτίζονται μέσω των ηλεκτροκινητήρων που λειτουργούν ως γεννήτριες άξονα. Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για υβριδική πρόωση, συνδυάζοντας κινητήρες ντίζελ και ηλεκτροκινητήρες για την παροχή ενέργειας στους προωθητήρες αζιμούθιου. Κατά την προσέγγιση στο λιμάνι, το σκάφος λειτουργεί με πλήρως ηλεκτρική πρόωση για μηδενικές εκπομπές κατά τη διάρκεια όλων των ελιγμών, της φόρτωσης και της εκφόρτωσης. Επιπλέον, οι ηλιακοί συλλέκτες που είναι τοποθετημένοι στο πλοίο παρέχουν 25 kW ενέργειας, τροφοδοτώντας όλες τις υπηρεσίες στέγασης του πλοίου.

Στην ομιλία της η κα. Ινό Περδικάρη ανέφερε ότι είναι η 3η φορά που συνεργάζονται με την BluFerries, η οποία είναι θυγατρική των Ιταλικών σιδηροδρόμων.

Στην ομιλία του, ο κ. Carlo Palasciano Villamagna, πρόεδρος της Mercitalia Logistics τόνισε ότι οι Ιταλοί και οι Έλληνες έχουν την ίδια φιλοσοφία και κουλτούρα και εξέφρασε τις ευχαριστίες προς όλους όσους συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του project.

Sabrina De Filippis, CEO της Mercitalia Logistics και ανάδοχος του πλοίου στην ομιλία της εξέφρασε την υπερηφάνεια της που είναι η πρώτη φορά στη ζωή της που εγκαινιάζει ένα πλοίο το οποίο ακολουθεί τις νέες τάσεις της βιώσιμης ανάπτυξης και των καινοτόμων τεχνολογιών καθώς μέχρι τώρα εγκαινίαζε μόνο τρένα.

Χαιρετισμό απεύθυνε ο Giuseppe Sciumè, CEO, Bluferries S.R.L. ο οποίος επεσήμανε ότι με τους Έλληνες συνεργάτες, ναυπηγούς και κατασκευαστές έχουν γίνει μια οικογένεια καθώς από το 2016 έχουν μια άψογη και παραγωγική συνεργασία.

Ο Giosuè Vezzuto, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Marine της RINA, κατέληξε: «Είμαστε υπερήφανοι για τη συνεργασία με την Bluferries και την CTE Περδικάρης σε αυτό το υπερσύγχρονο υβριδικό πλοίο. Το έργο αυτό αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα και αποτελεί παράδειγμα της συνέργειας που απαιτείται για ένα βιώσιμο ναυτιλιακό μέλλον. Αναδεικνύει τις πρωτοποριακές προσπάθειες και τον καθοριστικό ρόλο της Ελλάδας στην προώθηση βιώσιμων ναυτιλιακών πρακτικών. Μαζί, μέσω της συνεργασίας και της καινοτομίας, οδηγούμαστε προς μια καθαρότερη, πιο υπεύθυνη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για τις μελλοντικές γενιές».