Χρηματοδότηση ύψους 245 εκατ. δολαρίων για το επενδυτικό της πρόγραμμα εξασφάλισε η Tsakos Energy Navigation. Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο έχει βάλει τις μηχανές full ahead, προκειμένου να έχει πρασινίσει τον στόλο της μέχρι το 2030.
Πρόσφατα δε, η TΕΝ, με επικεφαλής τον δρ. Νίκο Τσάκο, τοποθέτησε παραγγελία για πέντε δεξαμενόπλοια, μεταφορικής ικανότητας 74.000 dwt το καθένα. Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια, η παράδοση των οποίων αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2027 και του 2029, θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Πέραν των τελευταίων πέντε πλοίων που παρήγγειλε, η ΤΕΝ έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 1,2 εκατ. dwt.
Παράλληλα μέσα στον χρόνο ολοκλήρωσε και την παραλαβή σειράς δεξαμενόπλοιων με duel fuel μηχανές, στα οποία ύψωσε ελληνική σημαία, ενώ αγόρασε και μια σειρά από πέντε σύγχρονα eco δεξαμενόπλοια, δύο εκ των οποίων με duel fuel μηχανές.
Επίσης, η ΤΕΝ δίνει παλαιότερα πλοία του στόλου της σε πολύ υψηλές τιμές.
Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΕΝ δρ. Νίκου Τσάκου στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της εταιρείας στο Μέγαρο Μακεδονία.
Στόχος της ΤΕΝ είναι να έχει ένα πράσινο στόλο έως το 2030. Προς τον σκοπό αυτό έχει ήδη επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε ναυπηγήσεις, ενώ θα συνεχίσει με επενδύσεις ακόμη 1 δισ. δολαρίων τα επόμενα δύο χρόνια για να ολοκληρώσει η εταιρεία την πράσινη μετάβαση.
«Είμαστε υπερήφανοι για το μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας η οποία μεγαλώνει συνεχώς με αύξηση οικονομικών μεγεθών σε σύγκριση με πέρσι. Ο στόλος εκσυγχρονίζεται. Πουλήσαμε 13 πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 18,5 έτη και ενός εκατομμυρίου τόνων μεταφορικής ικανότητας και την ίδια ώρα αγοράσαμε αλλά και παραγγείλαμε τη ναυπήγηση πλοίων με μέσο όρο ηλικίας 1,2 έτη, ενώ σχεδόν διπλασιάσαμε τη μεταφορική ικανότητα του στόλου της ΤΕΝ. Μειώσαμε τον μέσο όρο ηλικίας όλου του στόλου κατά δύο χρόνια», σημείωσε χαρακτηριστικά κ. Τσάκος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και COO της εταιρείας Γιώργος Σαρόγλου δήλωσε: «Η ναυτιλία εισέρχεται σε μία νέα φάση, εκείνη της απανθρακοποίησης. Ως εταιρεία επενδύσαμε σε όποια τεχνολογία και λύση είναι διαθέσιμη σήμερα, με στόχο την πράσινη μετάβαση, όπως μηχανές διπλού καυσίμου.
Δέσμευση της ΤΕΝ είναι να αποεπενδύσει από τα περιουσιακά της στοιχεία πρώτης γενιάς και να ενισχύσει το “πράσινο” αποτύπωμά της μέσω της απόκτησης και της ναυπήγησης οικολογικών πλοίων τελευταίας τεχνολογίας για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών του πελατολογίου μας».
Ευρωπαϊκές τράπεζες
Ρόλο επικεφαλής συμβούλου στη χρηματοδότηση για λογαριασμό των δύο τραπεζών διαδραμάτισε η Watson Farley & Williams. Σύμφωνα με την επικεφαλής του γραφείου της WFW στην Αθήνα Αλεξία Χατζημιχάλη: «Πρόκειται για μια αξιοσημείωτη συναλλαγή, το μέγεθος της οποίας αναδεικνύει τη συνεχιζόμενη δέσμευση των μεγάλων τραπεζών της Ευρώπης να στηρίξουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία».