Skip to main content

Προκοπίου: Mega πρόγραμμα ναυπηγήσεων

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

94 οι παραγγελίες για νεότευκτα διαφόρων τύπων που θα παραδοθούν στις εταιρείες του ομίλου

Πλησιάζει τον αριθμό των 100 πλοίων το ναυπηγικό πρόγραμμα του ναυτιλιακού ομίλου του Γιώργου Προκοπίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικές πηγές, η εταιρεία Sea Traders, που διαχειρίζεται τα bulk carriers του ομίλου και στην οποία διευθύνουσα σύμβουλος είναι η Ιωάννα Προκοπίου, προχώρησε σε ακόμα έξι παραγγελίες, αυτή τη φορά για πλοία τύπου ultramax.

Με τον τρόπο αυτόν ανέβασε τον συνολικό αριθμό των υπό παραγγελία πλοίων στα 32. Είχε προηγηθεί ένα ράλι ναυπηγήσεων συνολικά 26 bulk carriers τύπου kamsarmax σε κινεζικές κλίνες. Υπολογίζονται σε 94 συνολικά τα υπό παραγγελία πλοία του Ομίλου.

Ο κ. Προκοπίου στις αρχές Ιουνίου, την πρώτη μέρα της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια 2024, η οποία διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια στην Αθήνα, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link είχε αποκαλύψει ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου του είχε φτάσει τα 88 πλοία όλων των τύπων.

Η συμφωνία για τα έξι bulk carriers, τα οποία είναι τρία συν τρία ακόμα με option, έκλεισε προς τα τέλη Ιουνίου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Sea Traders αναζητά slots για να αυξήσει τον αριθμό του ναυπηγικού της προγράμματος. Σχέδιο που εφόσον υλοποιηθεί θα φέρει το ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου στα 100 περίπου πλοία.

Ειδικότερα, όπως είχε αναφέρει στις αρχές Ιουνίου ο κ. Προκοπίου, ο οποίος είναι ιδρυτής των Dynacom, Dynagas, Dynagas Partners (εισηγμένη στη Wall Street) και Sea Traders, το επενδυτικό του πρόγραμμα περιλαμβάνει 88 εμπορικά πλοία. Ο οικογενειακός όμιλος που μετράει περίπου 125 πλοία στο νερό, με μέσο όρο ηλικίας κάτω από τα 10 έτη, έχει αποφασίσει να επενδύσει σε νεότευκτα που διαθέτουν  συμβατικά καύσιμα και την καλύτερη υπάρχουσα τεχνολογία για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων.

Στην τοποθέτησή του είχε υπογραμμίσει επίσης ότι το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο θα υπάρχει για τις επόμενες δεκαετίες, ενώ χαρακτήρισε υποκρισία το γεγονός ότι ασκείται τόσο μεγάλη πίεση στη ναυτιλία που το αποτύπωμά της είναι πολύ μικρό, και όχι σε άλλες βιομηχανίες με πολύ μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

H Sea Traders

H Sea Traders διαθέτει έναν στόλο από 40 πλοία (38 bulk carriers και 2 containerships), σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο site. Το ναυπηγικό της πρόγραμμα με τις τελευταίες προσθήκες ξεπερνάει το 1 δισ. δολάρια.

Την ευθύνη διαχείρισης της εταιρείας έχει η κόρη του κ. Προκοπίου, Ιωάννα, η οποία ασχολείται δυναμικά και με το θεσμικό κομμάτι της βιομηχανίας. Είχε αναλάβει ρωτοβουλία σε συνεργασία με περιβαλλοντικές οργανώσεις, η οποία κατέδειξε ότι η μείωση ταχύτητας στα πλοία έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ενώ πρόσφατα εξελέγη αντιπρόεδρος μιας από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες ναυτιλιακές ενώσεις, την BIMCO.

Τα ultramaxes αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ Ιουνίου 2026 και πρώτου τριμήνου 2027. Θα κατασκευαστούν στη Sainty Shipbuilding και θα έχουν χωρητικότητα 63.500 dwt.

Πηγές του κλάδου δήλωσαν ότι η Sea Traders είναι η πρώτη εκτός Κίνας ναυτιλιακή εταιρεία που έβαλε παραγγελίες στα Sainty από τότε που τέθηκε υπό τη διαχείριση της Jiangsu SOHO Holding Groups.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις από την αγορά το κόστος κατασκευής των έξι πλοίων φτάνει περίπου τα 32 εκατ. δολάρια ανά μονάδα, η οποία ναυπηγείται με βάση τα τελευταία πρότυπα που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.

Πρώτη θέση

Λάτρης της ιστιοπλοΐας, ο κ. Προκοπίου δεν έλειψε και από τον αγώνα Aegean 600. Ήταν η καλύτερη εμφάνιση από τα ελληνικά πληρώματα που μετείχαν στον αγώνα. Το AIOLOS του Γιώργου Προκοπίου, που είχε το πηδάλιο στον αγώνα για περισσότερες από 50 ώρες, κατέκτησε την κορυφή στα σκάφη.

Επενδύσεις στη στεριά: Ναυπηγεία και ακίνητα

Ο Όμιλος Προκοπίου προχωρά σε μεγάλες επενδύσεις και στο εσωτερικό της χώρας. Έχει επενδύσει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προκειμένου να αναβιώσει τη μεγαλύτερη μονάδα της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ παράλληλα έχει υπό τη διαχείριση εταιρειών του και τη μαρίνα του Λαυρίου (Olympic Marine).

Μάλιστα, ο ίδιος μαζί με έναν ακόμα μεγάλο πλοιοκτήτη, τον Ιταλό Τζιανλουίτζι Απόντε, που έχει τον μεγαλύτερο όμιλο containerships στον κόσμο (MSC), έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους να συμμετέχουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Λαυρίου.

Τέλος, σε μια νέα συμφωνία σημαντικού οικονομικού ενδιαφέροντος στη μεγάλη ανάπτυξη του Ελληνικού προχώρησε η Lamda Development με τον εφοπλιστή και κάτοχο μεγάλου αριθμού ακινήτων Γιώργο Προκοπίου. Ο κ. Προκοπίου θα αγοράσει από την Ελληνικό Α.Ε. (θυγατρική της Lamda) 4 οικοδομικά τετράγωνα, σε περιοχή που γειτνιάζει με το Hard Rock Hotel & Casino Athens, και το γκολφ της Γλυφάδας, αποκτώντας τη δυνατότητα να δομήσει 86.000 τ.μ. Πρόκειται για περιοχή στην οποία η Ελληνικό Α.Ε. έχει αποκτήσει από το Δημόσιο δικαίωμα επιφανείας για 99 χρόνια.

Στον σχεδιασμό του είναι η ανάπτυξη και λειτουργία σχολείου (πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια εκπαίδευση) με αγγλική διδακτέα ύλη (Διεθνές Πρόγραμμα Σπουδών), ενώ σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται και η εγκατάσταση ιδιωτικού πανεπιστημίου (τριτοβάθμια).