Skip to main content

Ελληνόκτητα 720 πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα

Στην ατζέντα του RINA η απανθρακοποίηση

Το ένα τρίτο της χωρητικότητας των πλοίων σε όρους gt που βρίσκεται στην κλάση του ιταλικού νηογνώμονα είναι ελληνόκτητο.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του RINA Γιώργος Γιουρούκος, ιδιοκτήτης της Technomar Shipping Inc. αναφερόμενος στα σημαντικά επιτεύγματα του ιταλικού νηογνώμονα για το 2023, είπε ότι αυτή τη στιγμή ο RINA ταξινομεί περισσότερα από 79 εκατομμύρια gt για περίπου 9.700 πλοία διαφόρων τύπων, εκ των οποίων τα 720 είναι ελληνικών συμφερόντων, με 23 εκατομμύρια σε όρους gt.

O Faidon Tomazos στη συνεδρίαση της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του RINA διευθυντής της Cass Technava, ανέδειξε τη νέα κατασκευαστική δραστηριότητα κυρίως των Ελλήνων πλοιοκτητών, με καινοτόμες εξελίξεις και συνεργασίες που είναι έτοιμες να θέσουν νέα πρότυπα στον κλάδο.

Απανθρακοποίηση

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, με έμφαση στις βιώσιμες πρακτικές και τις τεχνολογικές καινοτομίες, βρέθηκε επίσης στο επίκεντρο της Ελληνικής Συμβουλευτικής Επιτροπής του RINA, που συνεδρίασε υπό την επιτροπή του προέδρου της, Γιώργου Γιουρούκου.

«Η επίτευξη των στόχων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ για το 2050 αναφορικά με την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας είναι εφικτή ακόμη και με τα ορυκτά καύσιμα», τόνισε στην ομιλία του ο Αντώνης Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής της ιταλικού νηογνώμονα.

Επισημαίνοντας τη Διακήρυξη του Clydebank της διάσκεψης κορυφής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή COP26, που στοχεύει σε καθαρές μηδενικές θαλάσσιες εκπομπές μέχρι το 2050 μέσω των Πράσινων Διαδρόμων -διαδρομές που επιτρέπουν καύσιμα με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα-, σημείωσε τον σημαντικό ρόλο της Δυτικής Αυστραλίας ως κορυφαίου παραγωγού σιδηρομεταλλεύματος με πάνω από 4.000 ετήσια φορτία.

Ο κ. Τρακάκης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για το 2050 είναι εφικτή, ακόμη και με τα ορυκτά καύσιμα, υποστηρίζοντας την άμεση ανάληψη δράσης για σχεδόν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, διατηρώντας παράλληλα το «πράσινο ασφάλιστρο» σε χαμηλά επίπεδα.

Από την πλευρά του, ο Σπύρος Ζολώτας, marine senior director South EMEA του RINA, σχολίασε ότι «παρ’ όλο που η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την απαλλαγή από τον άνθρακα είναι αναμφίβολα μακρά και θα πάρει χρόνο, ο τομέας κάνει ήδη σημαντικά βήματα με το να ενεργεί τώρα και να επενδύει σε μελλοντικές τεχνολογίες». «Η απαλλαγή από τον άνθρακα είναι μία από τις βασικές αρχές του Registro Italiano Navale (RINA) και εργαζόμαστε ενεργά με διάφορους τρόπους για να βοηθήσουμε τον τομέα να επιτύχει τους στόχους του», τόνισε ο ίδιος.

Είσοδος στο Χρηματιστήριο

Ο Ugo Salerno, εκτελεστικός πρόεδρος της RINA, επικεντρώθηκε στην πρόσφατη απόκτηση από το Fondo Italiano d’Investimento μειοψηφικού ποσοστού έως 33% της RINA S.p.A.

Η μεταβίβαση των μετοχών ενισχύει την πρόθεση του Ομίλου να κάνει το ντεμπούτο του στο Χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια αλλά αποτελεί και μια στρατηγική κίνηση, που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανάπτυξης του ιταλικού νηογνώμονα τόσο οργανικά όσο και μέσω εξαγορών, ενισχύοντας έτσι την παγκόσμια παρουσία του και τις δυνατότητές του.

Τον Δεκέμβριο του 2023, παράλληλα με τον κύριο μέτοχο Registro Italiano Navale, εισήλθε στη μετοχική δομή του RINA το Fondo Italiano d’Investimento SGR, καθοδηγώντας μια ομάδα συνεπενδυτών.

Με έσοδα το 2023 ύψους 797 εκατομμυρίων ευρώ, 5.800 υπαλλήλους και 200 γραφεία σε 70 χώρες παγκοσμίως, η RINA είναι μέλος βασικών διεθνών οργανισμών και συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη νέων νομοθετικών προτύπων.

Σημειώνεται ότι από τον Ιανουάριο του 2024, η Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (IACS) έχει ορίσει τον Roberto Cazzulo της RINA ως τον νέο πρόεδρό της.