Σημαντική αύξηση παρουσιάζει ο αριθμός των περιστατικών που σχετίζονται με την ψυχική υγεία στα πλοία, πιθανότατα ως άμεση συνέπεια της πίεσης και της παρατεταμένης απομόνωσης που βίωσαν πολλοί ναυτικοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid.
Στην ετήσια έκθεση έκθεση Crew Claims Report 2024 της νορβηγικής ασφαλιστικής εταιρείας Gard, με έδρα το Άρενταλ, οι ψυχικές διαταραχές των ναυτικών κατατάσσονται σταθερά μεταξύ των 10 συχνότερων ιατρικών προβλημάτων, με μέσο όρο 47 περιπτώσεις να αναφέρονται ετησίως από το 2020.
Στην έκθεση στην οποία εξετάστηκαν τα δεδομένα αποζημιώσεων ανθρώπων πέντε ετών και 20.000 περιπτώσεων, υποστηρίζεται ότι υπήρξαν κατά μέσο όρο ετησίως 18 αυτοκτονίες και 16 περιπτώσεις εξαφάνισης ατόμων από το 2020.
Η Gard κατέγραψε 400 θανάτους επί του πλοίου κατά την τελευταία πενταετία από όλες τις αιτίες στα καλυπτόμενα πλοία της, με τις αυτοκτονίες να αντιπροσωπεύουν το 11% του συνόλου.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι ο κύριος όγκος των θανάτων, 74%, σχετίζεται με ασθένειες, ενώ ένα 15% από ατυχήματα.
«Ο αριθμός αυτός είναι ανησυχητικά υψηλός και πιστεύουμε ότι ο πραγματικός αριθμός θα μπορούσε στην πραγματικότητα να είναι πολύ υψηλότερος, λόγω υποδηλώσεων», αναφέρεται στην έκθεση, ενώ εκτιμάται ότι «πολλές περιπτώσεις θανάτων πληρωμάτων μπορούν να αποφευχθούν».
Αύξηση τραυματισμών
Στην έκθεση επισημαίνεται, εξάλλου, ότι η αύξηση της συχνότητας των αξιώσεων για τραυματισμούς είναι μια σαφής τάση από το 2020 και αξίζει την προσοχή τόσο των φορέων εκμετάλλευσης πλοίων όσο και των ναυτικών.
Οι αποζημιώσεις ανθρώπων αντιστοιχούσαν σχεδόν στο ήμισυ όλων των αποζημιώσεων P&I και περίπου στο 43% των ποσών που καταβλήθηκαν, υποστηρίζεται στην έκθεση, ενώ υπογραμμίζεται ότι οι απαιτήσεις για τραυματισμούς είχαν αυξηθεί κατά 44% το 2023, σε σύγκριση με το 2020.
Ενώ οι τραυματισμοί αποτελούσαν μόνο το 32% των συνολικών αποζημιώσεων του πληρώματος κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, το μέσο ποσό αποζημίωσης για έναν τραυματισμό είναι συνήθως υψηλότερο από ό,τι για τις αποζημιώσεις λόγω ασθένειας, υποστηρίζει η έκθεση, συμπληρώνοντας ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στον επείγοντα χαρακτήρα της θεραπείας που απαιτείται σε σχέση με τους τραυματισμούς, που θα μπορούσε μερικές φορές να απαιτούν σημαντική εκτροπή του σκάφους ή ιατρική εκκένωση στη θάλασσα.
Πέρυσι, υπήρξαν σχεδόν 1.000 αξιώσεις για τραυματισμούς και η συχνότητα το 2023 αυξήθηκε κατά 44% σε σύγκριση με το 2020.
Τα περισσότερα περιστατικά αφορούσαν τραυματισμούς από παγιδευμένα δάχτυλα, εγκαύματα, προβλήματα που συνδέονται με την ανύψωση βαρέων αντικειμένων και πτώσεις.
Το Covid-19 βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των ασθενειών κατά την πενταετία από το 2019, αλλά έφυγε από την πρώτη 10άδα των συχνότερων περιπτώσεων το 2023, καθώς ο αντίκτυπος της πανδημίας μειώθηκε.
Η Gard, που καταγράφει πάνω από 3.000 άτομα που σχετίζονται με αξιώσεις σε ένα έτος και από το 2019 αναφέρει ότι μπορούν να γίνουν περισσότερα για την πρόληψη ορισμένων από αυτά τα ατυχήματα, και με την έκθεσή της ελπίζει να συμβάλει στην αύξηση της διαφάνειας και σε εποικοδομητικές συζητήσεις σε ολόκληρο τον κλάδο.
Συστάσεις για αλλαγή τρόπου ζωής
Όπως υποστηρίζει η Gard, μια επιστημονική ανασκόπηση μελετών για την ευημερία των ναυτικών που δημοσιεύθηκε το 2022 προσδιόρισε την κακή σωματική υγεία, την έκθεση σε θόρυβο και τους κραδασμούς, τις πολλές ώρες εργασίας και τις μεγάλες περιόδους στη θάλασσα ως παράγοντες της κακής ψυχικής υγείας των ναυτικών.
Οι συστάσεις περιλάμβαναν την προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής για τους ναυτικούς, επιτρέποντάς τους να ξεκουράζονται σωστά και μειώνοντας τον θόρυβο επί του πλοίου.
«Ως κλάδος, δυστυχώς, απέχουμε πολύ από το σημείο που θα θέλαμε να είμαστε όσον αφορά τους θανάτους και τους τραυματισμούς του πληρώματος», δήλωσε η LeneCamilla Nordlie, αντιπρόεδρος και επικεφαλής των αποζημιώσεων ανθρώπων της νορβηγικής ασφαλιστικής εταιρείας.
Το πρώτο παράκτιο ιαπωνικό τάνκερ με καύσιμο μεθανόλη
Ένα νεότευκτο παράκτιο δεξαμενόπλοιο δρομολογεί η MOL, το πρώτο της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου με καύσιμό του τη μεθανόλη.
Η MOL Coastal Shipping, μια εταιρεία του ομίλου της ιαπωνικής ναυτιλιακής εταιρείας Mitsui OSK Lines (MOL), δρομολόγησε και ονόμασε το πρώτο παράκτιο δεξαμενόπλοιο της Ιαπωνίας με καύσιμο μεθανόλη.
Η τελετή δρομολόγησης και ονοματοδοσίας ενός νεότευκτου παράκτιου δεξαμενόπλοιου, το οποίο ανήκει από κοινού στις εταιρείες MOL Coastal Shipping, Tabuchi Kaiun και Niihama Kaiun Kabushiki Kaisha, πραγματοποιήθηκε στις 3 Ιουλίου στην Kanasashi Heavy Industries.
Το πλοίο με την ονομασία Daiichi Meta Maru θα μεταφέρει φορτίο μεθανόλης για λογαριασμό της Mitsubishi Corporation.
Το μήκους 65,5 μέτρων Daiichi Meta Maru είναι το πρώτο εγχώριο παράκτιο δεξαμενόπλοιο της Ιαπωνίας που χρησιμοποιεί καύσιμο μεθανόλης.
Επιπλέον, είναι εξοπλισμένο με συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας, λειτουργική υποστήριξη και αυτοματοποιημένα συστήματα χειρισμού φορτίου.
Το πλοίο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί από την Kanasashi Heavy Industries τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους.