Skip to main content

Danaos: Παραγγελία 4 πλοίων

Η ναυπηγική αξία του deal σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεπερνά τα 400 εκατ. δολάρια

Διευρύνει το ναυπηγικό πρόγραμμα σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Danaos Corporation, συμφερόντων Γιάννη Κούστα, υπογράφοντας ένα νέο deal αξίας άνω των 400 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry Company (DSIC, θυγατρική του ομίλου CSSC) για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 9.000 TEUs έκαστο.

Ναυλομεσιτικές πηγές σημειώνουν ότι τα πλοία θα καίνε συμβατικά καύσιμα, αλλά θα είναι εξοπλισμένα με όλες τις τελευταίες φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, προσδιορίζοντας το κόστος καθενός από αυτά περίπου στα 104 εκατ. δολάρια. Με άλλα λόγια, η συνολική επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 416 εκατ. δολάρια.

Οι παραδόσεις των βαποριών είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν στις αρχές του 2027 και να ολοκληρωθούν το πρώτο διάστημα του 2028.

Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι το βιβλίο παραγγελιών της Danaos επεκτάθηκε πλέον στα 19 containerships, συνολικής χωρητικότητας περίπου 144.000 TEUs.

Στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, η ναυτιλιακή παρέλαβε δύο από αυτά, τα Catherine C (χωρητικότητας 8.010 TEUs) and Interasia Accelerate (χωρητικότητας 7.165 TEUs).

Αμφότερα ξεκίνησαν, με βάση την τελευταία παρουσίαση της Danaos προς τους επενδυτές, μακροχρόνιες ναυλώσεις έως το 2027, αποκομίζοντας 42.000 δολ. και 36.000 δολ. ημερησίως αντίστοιχα.

Αυτή δεν είναι η πρώτη παραγγελία νεότευκτων για την Danaos το τρέχον έτος. Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η εισηγμένη συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 8.258 TEUs έκαστο.

Διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές επεσήμαναν ότι η Danaos έχει εξασφαλίσει ναυλώσεις γι’ αυτά τα πλοία από τη γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd.

H Danaos διαχειρίζεται σήμερα έναν στόλο 69 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 434.268 TEUs, ενώ πέρυσι έκανε άνοιγμα-έκπληξη και στον κλάδο των bulk carriers, ελέγχοντας επί του παρόντος 10 capes, συνδυασμένης χωρητικότητας 1,76 εκατ. dwt.

Νεότευκτα

«Η φρενίτιδα των παραγγελιών νεότευκτων δεν έχει τελειώσει ακόμη» σημείωνε σε πρόσφατη έκθεση ο εξειδικευμένος στην αγορά οίκος Alphaliner.

Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο της πανδημίας τα ναύλα είχαν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα επίπεδα, πυροδοτώντας τότε ένα άνευ προηγουμένου σερί παραγγελιών νέου τονάζ.

Τώρα ο νέος κύκλος ναυπηγήσεων στηρίζεται από τα κέρδη που αποκομίζει ο κλάδος λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Μία ακόμη μεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που παρήγγειλε πρόσφατα containerships είναι η Navios Maritime Partners, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, η οποία συμφώνησε με τη νοτιοκορεατική γιάρδα HJ Shipbuilding & Construction για δύο πλοία, χωρητικότητας 7.900 TEUs έκαστο, με «methanol-ready» status.

Μόνο την τελευταία εβδομάδα ο ναυλομεσιτικός οίκος MB Shipbrokers κατέγραψε την προσθήκη υπό ναυπήγηση τονάζ συνολικής χωρητικότητας 264.000 TEUs στο orderbook.

Ανάμεσα στις πρόσφατες παραγγελίες, η SFL Corp., συμφερόντων του John Fredriksen, συμφώνησε με το ναυπηγείο New Times στην Κίνα για πέντε βαπόρια, χωρητικότητας 16.800 TEUs το καθένα με πρόωση από μηχανές διπλού καυσίμου LNG.

Με το ίδιο ναυπηγείο έδωσε τα χέρια και η Eastern Pacific Shipping, με έδρα τη Σιγκαπούρη, για οκτώ containerships, χωρητικότητας 18.000 TEUs έκαστο, με δικαίωμα option για τέσσερα ακόμη βαπόρια. Και αυτά τα πλοία θα φέρουν LNG dual-fuel μηχανές.

Αύξηση ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Νέα αύξηση παρατηρήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διά θαλάσσης.

Ειδικότερα, ο σύνθετος δείκτης του οίκου Drewry World Container Index αυξήθηκε στις 4 Ιουλίου κατά 10% σε εβδομαδιαία βάση στα 5.868 δολάρια ανά container 40 ποδών. Ο δείκτης είναι μεγαλύτερος κατά 298% συγκριτικά με την ίδια εβδομάδα του 2023.

Ο δείκτης παραμένει 43% χαμηλότερα από το peak που σημειώθηκε στη διάρκεια της πανδημίας (10.377 δολάρια τον Σεπτέμβριο του 2021), αλλά είναι 313% αυξημένος εν συγκρίσει με τα προ πανδημικά επίπεδα (1.420 δολάρια).

Ο σύνθετος δείκτης μέχρι τώρα στο έτος ανέρχεται σε 3.664 δολάρια ανά container 40 ποδών, 909 δολάρια παραπάνω από τα μέσα ναύλα των τελευταίων 10 ετών (2.756 δολάρια).

Τα ναύλα από τη Σαγκάη έως τη Νέα Υόρκη ενισχύθηκαν κατά 17% σε εβδομαδιαία βάση, στα 9.158 δολάρια ανά container 40 ποδών.

Παρομοίως, το κόστος από τη Σαγκάη προς το Λος Άντζελες αναρριχήθηκε κατά 12%, στα 7.472 δολάρια ανά container 40 ποδών.

Τα ναύλα από τη Σαγκάη έως το Ρότερνταμ σημείωσαν άνοδο 10%, στα 8.056 δολάρια ανά FEU, ενώ μέχρι τη Γένοβα αυξήθηκαν κατά 7%, στα 7.573 δολάρια.

Το κόστος από τη Νέα Υόρκη έως το Ρότερνταμ ανέβηκε κατά 2% σε εβδομαδιαία βάση, στα 656 δολάρια ανά FEU.

Στον αντίποδα, στις διαδρομές Ρότερνταμ – Σαγκάη και Ρότερνταμ – Νέα Υόρκη τα ναύλα υποχώρησαν κατά 5% και 3% αντίστοιχα, στα 643 δολάρια ανά container 40 ποδών και 1.977 δολάρια ανά FEU αντίστοιχα.

Η Drewry αναμένει μικρές αυξήσεις στο κόστος στις διαδρομές από την Κίνα, καθώς τα λιμάνια της Ασίας εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα συμφόρησης.