Skip to main content

ΟΛΠ: Τρίτο έτος σερί με ρεκόρ εσόδων-κερδών

Στα 219,8 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών του 2023 - Πρωταρχικός στόχος της διοίκησης η βιώσιμη ανάπτυξη

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η ΟΛΠ Α.Ε. έχει επιτύχει τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, όσον αφορά τα έσοδα και την κερδοφορία. Συγκεκριμένα, τα συνολικά έσοδα για το 2023 ανήλθαν σε 219,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 25,2 εκατ. ευρώ ή 12,9% σε σύγκριση με το αμέσως προηγούμενο έτος (194,6 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το 2021 ήταν στα 154,2 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 66,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα 52,9 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022, τα οποία είχαν σημειώσει αύξηση κατά 43,9% σε σχέση με τα 36,8 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2021.

«Αυτή η δυναμική ανάπτυξη όχι μόνο υπογραμμίζει τον κομβικό ρόλο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά ενισχύει σημαντικά την οικονομική σταθερότητα της Ελλάδας και των κοινωνιών με τις οποίες αλληλεπιδρούμε». Την επισήμανση αυτή κάνει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Su Xudong, στο μήνυμά του, στην έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας για το 2023. «Η ανάπτυξη της εταιρείας με όρους βιωσιμότητας είναι ο πρωταρχικός στόχος της στρατηγικής της» υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ο CEO του ΟΛΠ και προσθέτει: «Η δέσμευσή μας για περιβαλλοντική διαχείριση είναι πιο ισχυρή από ποτέ. Επιταχύναμε τις προσπάθειές μας για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου επενδύοντας σε κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις».

Σύμφωνα με τον Su Xudong, «κοιτάζοντας μπροστά, στο 2025, θα συνεχίσουμε να δίνουμε προτεραιότητα στη βιώσιμη ανάπτυξη. Οι στόχοι μας συμπεριλαμβάνουν την επίτευξη μηδενικών εργατικών ατυχημάτων και μηδενικών περιστατικών διαφθοράς, με στόχο την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και της ευημερίας. Με την ίδια κουλτούρα και νοοτροπία, με μεθοδευμένη και συστηματική δουλειά, με δυνατό μας εφόδιο την τεράστια τεχνογνωσία και μεγάλη εμπειρία που διαθέτουμε και κυρίως με την ίδια προθυμία και όρεξη, θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε και διαρκώς να αναπτύσσουμε το λιμάνι του Πειραιά για το οποίο είμαστε όλοι σήμερα, και θα εξακολουθούμε να είμαστε και στο μέλλον, πολύ περήφανοι και ενθουσιασμένοι».

Το cold ironing

Η ΟΛΠ Α.Ε., μέσω της συμμετοχής της σε δύο χρηματοδοτούμενα έργα από την Ε.Ε., το πρόγραμμα EALING για επιβατικά πλοία και το CIPORT για ελλιμενισμένα κρουαζιερόπλοια, έχει αρχίσει μελέτες για ηλεκτροδότηση από την ξηρά. Αρχικά μελετά την παροχή ηλεκτροδότησης από την ξηρά σε πέντε θέσεις ελλιμενισμού επιβατικών πλοίων και τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων. Για τις πέντε θέσεις ελλιμενισμού επιβατικών πλοίων έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές μελέτες, ενώ για τις τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του 2024.

Στόχοι ESG για το 2025

Για τη διοίκηση του ΟΛΠ «η βιωσιμότητα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της αποστολής μας, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή πεποίθησή μας ότι η οικονομική πρόοδος πρέπει να συμβαδίζει με τη διατήρηση του περιβάλλοντος και την κοινωνική ισότητα».

Για τον σκοπό αυτό, ο ΟΛΠ θέτει ως προτεραιότητα δύο κύριους στόχους:

  • τη διεξαγωγή ολοκληρωμένων αξιολογήσεων κινδύνων ESG (περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διακυβέρνησης) και
  • τη δημιουργία ισχυρών πλαισίων ESG εντός των δραστηριοτήτων του.

Οι επενδύσεις

Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2023, το συσσωρευμένο ποσό για υποχρεωτικές επενδυτικές συμβάσεις ανερχόταν σε περίπου 155,5 εκατ. ευρώ. Στον επιβατικό σταθμό και στη θαλάσσια περιοχή που βρίσκεται δίπλα του επιτρέπεται η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

  • Επέκταση του επιβατικού σταθμού του Πειραιά προς τα νότια, δημιουργώντας πρόσθετες θέσεις ελλιμενισμού για τα πλοία.
  • Κατασκευή τερματικού σταθμού κρουαζιέρας περίπου 22.000 τ.μ. στον επεκταθέντα επιβατικό σταθμό.
  • Κατασκευή ξενοδοχείου 5 αστέρων στο Porto Leone, περίπου 8.000 τ.μ.
  • Μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε τερματικό σταθμό κρουαζιέρας.
  • Μετατροπή του κτιρίου «Παγόδα» σε ξενοδοχείο 5 αστέρων και συνεδριακό κέντρο.
  • Μετατροπή αποθηκών σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων.
  • Μετατροπή πέτρινης αποθήκης σε μουσείο.
  • Βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα.
  • Υποδομή Eco Buses, που θα υποστηρίζει τη λειτουργία ηλεκτρικών λεωφορείων.

Στον εμπορικό σταθμό και στη θαλάσσια περιοχή που βρίσκεται δίπλα του επιτρέπεται η υλοποίηση των ακόλουθων έργων:

  • Επισκευή δαπέδων, σιδηροτροχιών και γερανών RMG στον σταθμό του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων I.
  • Υπόγεια οδική σύνδεση με τον σταθμό επεξεργασίας οχημάτων στον πρώην ΟΔΔΥ.
  • Κατασκευή νέας προβλήτας πετρελαιοειδών.
  • Ανάπτυξη κέντρου logistics στην περιοχή του πρώην ΟΔΔΥ.
  • Επέκταση του τερματικού σταθμού Ro-Ro (αυτοκινήτων) και πενταώροφο κτίριο στάθμευσης οχημάτων στον Προβλήτα Ηρακλέους.
  • Τέλος, στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη επιτρέπεται η υλοποίηση έργων για τη βελτίωση των εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, πλωτών δεξαμενών και εγκατάστασης συστημάτων σιδηροτροχιών γερανογέφυρας.