Skip to main content

Tagesschau: Γιατί η Ελλάδα θέλει να περιορίσει τις κρουαζιέρες

Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα, ο υπερ-τουρισμος προκαλεί «ανεπανόρθωτη ζημιά στο τοπίο»

Η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να επιβάλει αυστηρότερους κανόνες για τις κρουαζιέρες ειδικά στα νησιά των Κυκλάδων, όπως η Σαντορίνη ή η Μύκονος, λόγω των προβλημάτων που προκαλεί ο υπερ-τουρισμός, γράφει η γερμανική Tagesschau. Σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα, ο υπερ-τουρισμος προκαλεί «ανεπανόρθωτη ζημιά στο τοπίο».

O δήμαρχος Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος, μιλώντας στη Tagesschau, προτιμά να αφήσει τους αριθμούς να μιλήσουν: «Από το 2012 έως το 2019, η κατανάλωση νερού διπλασιάστηκε. Τα επόμενα τρία χρόνια αυξήθηκε ξανά κατά 18%. Και στη συνέχεια εντός μόλις ένα χρόνο με άλλο 22% Η ικανότητα αφαλάτωσης του νερού θα έπρεπε να ήταν επαρκής για 15 χρόνια. Αντίθετα, κράτησε μόνο πέντε χρόνια».

«Οι κρουαζιέρες στα νησιά αποτελούν κρίσιμο πυλώνα για την τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα. Πέρυσι ο τομέας της κρουαζιέρας απέφερε κέρδη ύψους 847 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσια από την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, δεδομένου ότι τα σκάφη ελλιμενίζονται στον Πειραιά και σε αρκετά νησιά, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο τζίρος ανά νησί. Το ξεκάθαρο πάντως είναι ότι η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κέρκυρα παίρνουν πρωταγωνιστικές θέσεις», γράφει η γερμανική εφημερίδα.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε σε συνέντευξή του ότι θα περιορίσει τις κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά. «Πιστεύω ότι θα το κάνουμε του χρόνου», είπε ο Μητσοτάκης. Είναι δυνατόν να περιοριστεί ο αριθμός των θέσεων ελλιμενισμού για τα πλοία ή να καθιερωθεί μια διαδικασία επιλογής για τα πλοία που καταπλέουν στα δημοφιλή νησιά».

Δύσκολο για άλλους τουρίστες;

Τα πράγματα φαίνονται διαφορετικά όταν κοιτάξεις τις οικονομικές επιδόσεις των ίδιων των νησιών: οι τουρίστες που καταφθάνουν με τα κρουαζιερόπλοια, συμβάλλουν σημαντικά στον υπερπληθυσμό των νησιών, αλλά λιγότερο στον αναμενόμενο πλούτο που δημιουργείται στα καταστήματα, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία στα νησιά. Ένας λόγος: Οι τουρίστες των πλοίων διανυκτερεύουν στο πλοίο και μερικές φορές τρώνε επίσης στα πλοία.

Ως εκ τούτου, οι επιβάτες στα κρουαζιερόπλοια θα μπορούσαν να έχουν ακόμη και αρνητικό αντίκτυπο στο συνολικό λογαριασμό, προειδοποιεί ο κ. Μητσοτάκης: «Άλλοι επισκέπτες στη Σαντορίνη μπορεί να αποθαρρυνθούν από την κίνηση των κρουαζιερόπλοιων. Υπάρχουν άνθρωποι που ξοδεύουν πολλά χρήματα για να βρεθούν στη Σαντορίνη.

Πώς αντιδρά η βιομηχανία κρουαζιέρας

Ο Κρις Θεοφιλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal, μιας ελληνικής εταιρείας κρουαζιέρας με έδρα τον Πειραιά, εξήρε τα σχέδια του πρωθυπουργού – και παρουσίασε τις δικές του ιδέες. Αυτά περιλαμβάνουν ένα βελτιωμένο «σύστημα κρατήσεων» και προγραμματισμένες ώρες επισκέψεων για δημοφιλή αξιοθέατα όπως η Ακρόπολη. «Δεν περιμένω κάτι ενοχλητικό», λέει ο Τζος Γουάινστιν, διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας κρουαζιέρας Carnival. «Τέτοιοι περιορισμοί είναι «δυστυχώς δεδομένοι για εμάς», προσθέτει.

Η εμπορική ένωση κρουαζιερόπλοιων (CLIA) ανακοίνωσε επίσης πέρυσι ότι θα επεκτείνει τη σεζόν της κρουαζιέρας. Η ένωση ανακοίνωσε επίσης ότι θα αναθεωρήσει την κατανομή των θέσεων ελλιμενισμού και των λιμένων προορισμού.

naftemporiki.gr