Πρόσκληση σε σταθερούς επενδυτές να συμμετέχουν στην έκδοση νέων ομολόγων πενταετούς διάρκειας απηύθυνε η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Diana Shipping Inc, συμφερόντων της Σεμιράμεως Παληού.
Ήδη η ιδιοκτήτρια εταιρεία πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ανέθεσε στις επενδυτικές τράπεζες Fearnley Securities και Nordea Bank να οργανώσουν μια σειρά τηλεφωνικών κλήσεων σε επενδυτές με στόχο την έκδοση νέων ομολόγων πενταετούς διάρκειας.
Τα έσοδα από τις εκδόσεις των νέων ομολόγων θα χρησιμοποιηθούν για την πλήρη αποπληρωμή των υφιστάμενων ομολόγων της εταιρείας, 125 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, που λήγουν τον Ιούνιο του 2026 και με επιτόκιο 8,375%, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα χρησιμοποιηθεί για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.
Η Diana είχε αναφέρει το 2021 ότι τα ομόλογα των 125 εκατ. δολαρίων είχαν υπερκαλυφθεί σημαντικά.
H Diana Shipping Inc, που διαθέτει 38 bulkers, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων newcastlemaxes και εννέα capsizes, αναμένει την παράδοση δύο νεότευκτων πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028. Πρόκειται για δύο πλοία τύπου Kamsarmax, χωρητικότητας 81.200 dwt, μεθανόλης διπλού καυσίμου, που κατασκευάζονται στο Tsuneishi Group, με τιμή αγοράς 46 εκατ. δολάρια ΗΠΑ το καθένα.
Η εταιρεία είχε δώσει την παραγγελία μέσω ενός μη συνδεδεμένου τρίτου μέρους που έχει διοριστεί από τη Marubeni Corporation.
Υπεράκτια αιολικά
H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία Diana Shipping Inc έχει υπογράψει επίσης ένα συμφωνητικό για τη συμμετοχή της σε μία κοινοπραξία («Windward Offshore»), που αναμένεται να αναλάβει την ιδιοκτησία και λειτουργία πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων.
Στην αρχική φάση της συνεργασίας, η κοινοπραξία έχει παραγγείλει δύο υψηλών προδιαγραφών Commissioning Service Operation Vessels (CSOVs) και διατηρεί το δικαίωμα option για την απόκτηση δύο επιπλέον πλοίων, σε μία προσπάθεια να ηγηθεί του κλάδου.
Τα δύο CSOVs θα έχουν υβριδικό σύστημα πρόωσης με μπαταρίες, ενώ θα είναι προετοιμασμένα να λειτουργήσουν με πράσινη μεθανόλη.
Σημειώνεται ότι αυτού του είδους τα πλοία υποστηρίζουν τους μεγάλους ενεργειακούς ομίλους παγκοσμίως στην κατασκευή, τη θέση σε λειτουργία και τη συντήρηση υπεράκτιων αιολικών πάρκων.
Η παραγγελία τοποθετήθηκε στο νορβηγικό ναυπηγείο Vard, θυγατρική του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri.
Η εταιρεία υπό την ηγεσία της Σεμιράμεως Παληού έχει χαράξει στρατηγική απασχόλησης του στόλου με έμφαση σε χρονοναυλώσεις και όχι στην αγορά spot. Το πρώτο τρίμηνο του έτους ανέφερε 2,1 εκατ. δολάρια καθαρά κέρδη, εκ των οποίων 600.000 δολάρια αποδόθηκαν στους κοινούς μετόχους.
Επίσης για το πρώτο τρίμηνο του έτους η εταιρεία παρουσίασε έσοδα 57,6 εκατ. δολ.
Η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα σε μετρητά επί των κοινών μετοχών της ύψους 0,075 δολ. ανά μετοχή, με βάση τα λειτουργικά της αποτελέσματα. Το μέρισμα θα είναι πληρωτέο περίπου στις 18 Ιουνίου 2024 στους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο της έως τις 12 Ιουνίου 2024.
Η συνδυασμένη μεταφορική ικανότητα του στόλου της Diana Shipping Inc (εξαιρουμένου του m/v DSI Drammen και των δύο νεότευκτων πλοίων ξηρού χύδην φορτίου Kamsarmax διπλού καυσίμου μεθανόλης και συμπεριλαμβανομένου του m/v Houston) είναι περίπου 4,4 εκατομμύρια dwt, με σταθμισμένο μέσο όρο ηλικίας τα 10,84 έτη.