Skip to main content

Η ρότα της νέας γενιάς Ελλήνων πλοιοκτητών

Η Αγγελική Φράγκου / ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ποσειδώνια - Το μήνυμα των νέων ηγετών ναυτιλιακών επιχειρήσεων στο Τradewinds Shipowners Forum

Ένα πιο προσωπικό μήνυμα στη νέα γενιά της ελληνικής ναυτιλίας έστειλε η μεγάλη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου, μιλώντας στο Τradewinds Shipowners Forum, στο πλαίσιο της έκθεσης των Ποσειδωνίων.

Επικεφαλής ενός εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών ομίλων σε παγκόσμιο επίπεδο η κυρία Φράγκου παρουσίασε τη δική της οπτική για την παροχή ίσων ευκαιριών και τη διαφοροποίηση στο ναυτιλιακό επαγγελματικό περιβάλλον, δίνοντας στους νέους την εξής συμβουλή: «Κυνηγήστε το πάθος σας, πηγαίνετε σε μια δουλειά που την αγαπάτε και σας σέβονται».

«Θέλω το ταλέντο και θέλω να έχω το πλήρες ταλέντο. Δεν με ενδιαφέρει αν πρόκειται για γυναίκα, άντρα, οποιασδήποτε εθνικότητας. Όλα έχουν να κάνουν με το να κυνηγάς το πάθος σου και να εκπαιδεύεσαι κι εμείς από την πλευρά μας βοηθάμε αυτούς τους ανθρώπους να πάνε στο επόμενο επίπεδο» τόνισε.

Ο νέος εφοπλισμός

Τον λόγο έλαβαν στη συνέχεια, σε ένα διαφορετικό πάνελ, εκπρόσωποι της νέας γενιάς της ελληνικής ναυτιλίας, που έχουν ήδη αναλάβει ηγετικούς ρόλους στις οικογενειακές ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

«Αν δουλέψεις πολύ σκληρά και είσαι επίμονος, υπομονετικός και παθιασμένος, μπορείς να τα καταφέρεις» επεσήμανε ο κ. Στέφανος Αγγελάκος, CEO της Angelakos (Hellas) S.A. «Πρέπει να έχεις αξίες, αυτές είναι που θα σε ωθήσουν μπροστά και θα σε στηρίξουν στους δύσκολους καιρούς» συνέχισε.

Στην πίεση που επιφέρει σε έναν νέο πλοιοκτήτη που διαδέχεται παλαιότερα και επιτυχημένα μέλη της οικογενειακής εταιρείας αναφέρθηκε η κ. Κατερίνα Μποδούρογλου, Managing Director της Stem Shipping Co SA. «Όλοι νιώθουν μια πίεση. Ωστόσο, κάθε γενιά έχει ένα εξελιγμένο σύνολο αξιών και φέρνει νέα χαρακτηριστικά, ενώ την ίδια ώρα δεν μπορείς να αφήσεις πίσω σου τις διαχρονικές αξίες που διέπουν την οικογένεια» τόνισε.

Στις προκλήσεις που συνοδεύουν το ναυτιλιακό επάγγελμα αναφέρθηκε ο κ. Λέων Πατίτσας, ιδρυτής και CEO της Atlas Maritime. «Δεν σταματάμε ποτέ να δουλεύουμε, ούτε φυσικά στις αργίες και οι οικογένειές μας το αποδέχονται. Είναι σίγουρα δύσκολο να είσαι επιχειρηματίας, πρέπει να ξεπερνάς τις καταιγίδες».

Στο επιτυχημένο ρίσκο που πήρε, όταν ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στη ναυτιλιακή βιομηχανία αναφέρθηκε ο κ. Χάρης Βαφειάς, επικεφαλής των StealthGas, Imperial Petroleum και C3iS Inc. «Ήμουν πολύ νέος όταν ξεκίνησα και επομένως δεν έβλεπα τους όποιους κινδύνους. Ίσως αν ήμουν μεγαλύτερος να μην τολμούσα να πάρω τα ρίσκα που πήρα. Ήταν, όμως, η κατάλληλη ηλικία, καθώς δεν είχα οικογένεια, υποχρεώσεις και τελικά το ρίσκο πέτυχε, διότι η αγορά ξεκίνησε να βελτιώνεται σημαντικά από το 2003 και το 2004» επεσήμανε.

Πεπεισμένη ότι η νέα γενιά της ελληνικής ναυτιλίας είναι καλά τοποθετημένη για να φέρει μια νέα επιτυχημένη εποχή για τον κλάδο στη χώρα μας δήλωσε η κ. Εριφύλη Τσιρώνη, CFO στη Navios Maritime Partners.

Διεθνής λύση για απανθρακοποίηση

Στην πρόκληση της απανθρακοποίησης για την οποία δεν υπάρχουν ακόμη σαφή «μονοπάτια» αναφέρθηκε ο δρ Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, σε πάνελ που προσπάθησε να αναλύσει πώς μια ναυτιλιακή εταιρεία θα επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές παραμένοντας την ίδια ώρα κερδοφόρα.

Ο δρ Κούστας εξέφρασε τη στήριξή του στην πρόταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) για ανακατεύθυνση των εσόδων που θα προκύψουν από ένα levy ή έναν παρόμοιο μηχανισμό στη χρηματοδότηση των «πράσινων» καυσίμων.

Αυτή η πρόταση έρχεται σε πλήρη αντίθεση, όπως είπε, με το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS), όπου οι ναυτιλιακές πληρώνουν και τα χρήματα κατευθύνονται στα ταμεία των κυβερνήσεων. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι στηρίζουμε μια δίκαιη, ενοποιημένη και διεθνή λύση» επεσήμανε.

Ο ίδιος τόνισε πως η μόνη αξιόπιστη στρατηγική στο σημερινό σύνθετο περιβάλλον είναι να έχεις αφενός αποδοτικά νέα πλοία και ταυτόχρονα να βελτιώνεις τον υφιστάμενο στόλο με διάφορες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα σε τεχνολογίες, ο δρ Κούστας είπε πως μεσοπρόθεσμα «βλέπει» προοπτική στην τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα.

«Θα βοηθήσει στον συνολικό στόχο της βιομηχανίας» είπε, συμπληρώνοντας πως η Danaos επενδύει αρκετά στην έρευνα, προκειμένου να εξευρεθούν λύσεις που δεν θα απαιτούν εφοδιαστική αλυσίδα υποστήριξης των εν λόγω συστημάτων, μιας και κάτι τέτοιο είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο διεθνώς.

Απαντώντας, τέλος, σε ερωτήσεις γύρω από τα εναλλακτικά καύσιμα, υπογράμμισε ότι για την αμμωνία, για παράδειγμα, δεν υπάρχουν κανονισμοί που να εξασφαλίζουν την ασφαλή χρήση της από τα πλοία, ενώ για την e-μεθανόλη τόνισε ότι είναι κάτι που λειτουργεί, αλλά κανείς σήμερα δεν πρόκειται να τη χρησιμοποιήσει ως αποκλειστικό μέσο πρόωσης, εκτός κι αν υπάρχει κάποια χρηματοδότηση.

Περισσότερα άρθρα →