Skip to main content

Diana Shipping: Δύο νέα πλοία στον στόλο της

Υπό πίεση στα 57,6 εκατ. δολ. τα έσοδα και στα 2,1 εκατ. δολ. τα καθαρά κέρδη το α' τρίμηνο του έτους

Σε εξέλιξη είναι το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Diana Shipping Inc, συμφερόντων Σεμιράμιδος Παληού, που για το πρώτο τρίμηνο του έτους παρουσίασε έσοδα 57,6 εκατ. δολ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την υπογραφή της σύμβασης των δύο νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου Kamsarmax, χωρητικότητας 81.200 dwt, μεθανόλης διπλού καυσίμου, που κατασκευάστηκαν στο Tsuneishi Group, με τιμή αγοράς 46 εκατ. δολάρια ΗΠΑ το καθένα.

Σημειώνεται ότι τα έσοδα της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν στα 57,6 εκατ. δολάρια έναντι 72,6 εκατ. δολαρίων για το ίδιο διάστημα του 2023, που οφείλονται στις μειωμένες μέσες τιμές ναύλωσης και ημέρες ιδιοκτησίας.

Επίσης για το πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 η Diana Shipping Inc είχε καθαρά κέρδη 2,1 εκατ. δολ., εκ των οποίων 0,6 εκατ. δολ αποδόθηκαν στους κοινούς μετόχους, έναντι 22,7 εκατ. δολ. το ίδιο τρίμηνο του 2023, εκ των οποίων τα 21,3 εκατ. δολ. αποδόθηκαν στους κοινούς μετόχους.

Η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα σε μετρητά επί των κοινών μετοχών της ύψους 0,075 δολ. ανά μετοχή, με βάση τα λειτουργικά της αποτελέσματα.

Το μέρισμα θα είναι πληρωτέο περίπου στις 18 Ιουνίου 2024 στους μετόχους που είναι εγγεγραμμένοι στο αρχείο στις 12 Ιουνίου 2024.

Η Diana Shipping Inc έχει επί του παρόντος 120.321.240 κοινές μετοχές που έχουν εκδοθεί και βρίσκονται σε κυκλοφορία. Από τις 20 Μαΐου 2024 είχαν ασκηθεί 3.284.372 δικαιώματα προαίρεσης.

Στις 20 Μαΐου 2024, ο στόλος της εταιρείας αποτελείτο από 40 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, εξαιρουμένων των δύο νεότευκτων πλοίων ξηρού φορτίου διπλού καυσίμου μεθανόλης Kamsarmax, που δεν έχουν ακόμη παραδοθεί και συμπεριλαμβανομένου του m/v Houston, που έχει πωληθεί και αναμένεται να παραδοθεί στους νέους πλοιοκτήτες του το αργότερο έως τις 16 Σεπτεμβρίου 2024.

Επενδύσεις

Σημειώνεται ότι η Diana Shipping συμμετέχει σε μια κοινοπραξία εταιρειών που παρήγγειλε δύο πλοία υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων. Αυτού του είδους τα πλοία υποστηρίζουν τους μεγάλους ενεργειακούς ομίλους παγκοσμίως  στην κατασκευή, τη θέση σε λειτουργία και τη συντήρηση υπεράκτιων αιολικών πάρκων.

Πρόκειται για την κοινοπραξία Windward Offshore με τις Blue Star Group GmbH & Cie.KG, SeaRenergy Offshore Holding GmbH και SeraVerse GmbH, που άσκησε το δικαίωμα option για την κατασκευή δύο πρόσθετων Commissioning Service Operation Vessels (CSOVs) σε σύνολο τεσσάρων στο νορβηγικό ναυπηγείο Vard, θυγατρική του ιταλικού ναυπηγικού ομίλου Fincantieri.

Η παράδοση των πλοίων είναι προγραμματισμένη μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2025 και του τρίτου τριμήνου του 2026.

«Βλέπουμε αυτήν την επένδυση ως άλλη μια απόδειξη της δέσμευσής μας για ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον. Μαζί με τους αξιόλογους εταίρους μας, ξεκινάμε ένα συναρπαστικό ταξίδι που αναμένεται να συμβάλει σε έναν καθαρότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον κόσμο» είχε τονίσει με ανακοίνωσή της η εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Αύγουστο η OceanPal, που λανσαρίστηκε το 2021 ως spin off της Diana Shipping και είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ανοίχτηκε στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.

Συγκεκριμένα, συμφώνησε να γίνει στρατηγικός συνεργάτης και να επενδύσει στη νορβηγική ναυτιλιακή οντότητα RFSea nfrastructure II AS, η οποία θα κατασκευάσει στο κινεζικό ναυπηγείο Wuhu Shipyard δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών (chemical tankers), χωρητικότητας 6.600 dwt έκαστο. Τα δύο πλοία θα παραδοθούν το τέταρτο τρίμηνο του 2025 και το πρώτο του 2026.