Καθαρά κέρδη ύψους σχεδόν 75 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 63%, κατέγραψε το α’ τρίμηνο του 2024 η Star Bulk, εκμεταλλευόμενη την ισχυρή αγορά που είχε η ναυλαγορά ξηρού φορτίου το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η εταιρεία του κ. Πέτρου Παππά -ο οποίος πέτυχε ακόμα ένα μεγάλο deal, αφού η Star Bulk απορρόφησε πρόσφατα την Eagle Bulk- είδε τα πλοία της να πετυχαίνουν κατά μέσο όρο έσοδα ύψους 19.627 δολαρίων την ημέρα, ανά πλοίο.
Όπως τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Παππάς, το μέρισμα θα είναι ύψους 0,75 δολαρίου ανά μετοχή, το οποίο αποτελεί τη δέκατη τρίτη συνεχόμενη καταβολή μερίσματος.
«Από τον Ιούνιο του 2021, έχουμε καταβάλει μερίσματα συνολικού ύψους 11,52 δολαρίων ανά μετοχή», συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Αναφερόμενος στη συγχώνευση με την Eagle, που δημιούργησε έναν παγκόσμιο ηγέτη στα bulk carriers και εκτόξευσε το market cup στα 2,9 δισ. δολάρια, ο κ. Παππάς σημείωσε: «Στις 9 Απριλίου ολοκληρώσαμε τη συγχώνευση με την Eagle Bulk Shipping Inc, μια συναλλαγή-ορόσημο και για τις δύο εταιρείες. Με έναν στόλο 161 πλοίων εξοπλισμένο με scrubbers σε πλήρως παραδοτέα βάση, φιλοδοξούμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε ασφαλείς και αποτελεσματικές λύσεις μεταφοράς στους πελάτες μας και ισχυρές οικονομικές αποδόσεις στους μετόχους μας.
Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό του στόλου μας, παραλαμβάνοντας κατά τη διάρκεια του τριμήνου τρία πλοία τελευταίας γενιάς EEDI-Phase 3 με μακροχρόνια ναύλωση, κατασκευασμένα σε ναυπηγεία πρώτης κατηγορίας.
Ταυτόχρονα, εκμεταλλευτήκαμε την άνοδο των αξιών των πλοίων για να συνεχίσουμε να πωλούμε κυρίως παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά ως προς την κατανάλωση καυσίμων πλοία, συμπεριλαμβανομένων επτά πλοίων τα οποία παραδίδουμε κατά το β’ τρίμηνο του 2024. Αυτά τα πλοία έχουν μέσο όρο ηλικίας 13,5 έτη και θα αποφέρουν συνολικά ακαθάριστα έσοδα ύψους 129,6 εκατ. δολαρίων πριν από την αποπληρωμή του σχετικού χρέους».
Τέλος, όσον αφορά την αγορά χύδην ξηρού φορτίου υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Είμαστε αισιόδοξοι για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου, δεδομένου του ευνοϊκού χαρτοφυλακίου παραγγελιών και των επερχόμενων, αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών.
Η Star Bulk παραμένει σε καλή θέση, με ισχυρό ισολογισμό και αποτελεσματική πλατφόρμα διαχείρισης πλοίων, για να επωφεληθεί από το θετικό σκηνικό της αγοράς και να συνεχίσει να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της».
Κάθετη άνοδος
Για το πρώτο τρίμηνο του 2024, η Star Bulk είχε καθαρά κέρδη ύψους 74,9 εκατ. δολ. ή 0,89 δολ. ανά μετοχή, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη ύψους 45,9 εκατ. δολ. ή 0,44 δολ. ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 114,3 εκατ. δολ., έναντι 83,2 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Το προσαρμοσμένο EBITDA, το οποίο δεν περιλαμβάνει ορισμένα μη ταμειακά στοιχεία, ήταν 123 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2024, έναντι 84,8 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2023. Τα έσοδα για το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν σε 259,4 εκατ. δολ. από 224 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2023.