Μια κυπριακή ναυτιλιακή εταιρεία, η Lemissoler Navigation, του κ. Φίλιππου Φίλη, υπέγραψε, σύμφωνα με πληροφορίες, συμβόλαιο με κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή μέχρι οκτώ ultramax bulk carriers. Τα πλοία αυτά είναι τα πρώτα στο είδος τους που είναι dual fuel με μεθανόλη και θα κατασκευαστούν σε κινεζικές ναυπηγικές κλίνες.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για μια παραγγελία συνολικής αξίας άνω των 300 εκατ. δολαρίων και αφορά τέσσερα ultramax με option για ακόμα τέσσερα πλοία. Η εταιρεία σχεδιάζει πολύ προσεκτικά την επένδυσή της από το 2023.
Μάλιστα, παρουσίασε ένα νέο πρωτοποριακό σχέδιο με dual fuel στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Marintec China 2023 στη Σαγκάη. Πρόκειται για ένα bulk carrier μεταφορικής δυνατότητας 65.000 dwt το οποίο… είδε τα φώτα της δημοσιότητας στο περίπτερο του αμερικανικού νηογνώμονα που έδωσε και την αρχική έγκριση (AiP).
Η πιστοποίηση
Ο ABS εξέδωσε έγκριση επί της αρχής (AIP) στη Lemissoler Navigation για τον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Ultramax με καύσιμο μεθανόλη χωρητικότητας 65K DWT, το πρώτο τέτοιο πλοίο που θα χρησιμοποιεί μεθανόλη για καύσιμο, για τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας.
Ο σχεδιασμός Lem65ePlusSDARI Methanol, μια κοινή ανάπτυξη της Lemissoler και της SDARI, διερεύνησε τη σκοπιμότητα της χρήσης μεθανόλης ως καυσίμου για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ώστε να επιτευχθεί ο στόχος του IMO για καθαρή μηδενική εκπομπή μέχρι το 2050.
Όπως είχαν επισημάνει οι δύο πλευρές, με την εφαρμογή των κανονισμών EU ETS και FuelEU, το πλοίο, όταν καίει πράσινη μεθανόλη, θα έχει μεγάλες δυνατότητες να μειώσει το κόστος που σχετίζεται με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το πλοίο έχει βελτιστοποιηθεί διεξοδικά και ο προκαταρκτικός δείκτης ενεργειακής απόδοσης σχεδιασμού (EEDI) εξετάστηκε και έδειξε ότι υπερβαίνει καλά τα πρότυπα της φάσης 3 του EEDI.
Ο ABS ολοκλήρωσε τις αναθεωρήσεις σχεδιασμού με βάση τις απαιτήσεις της κατηγορίας και τις νομοθετικές απαιτήσεις.
«Η μεθανόλη είναι μια πολλά υποσχόμενη πηγή καυσίμου για τη μείωση των ναυτιλιακών εκπομπών και αυτός ο νέος σχεδιασμός από τη Lemissoler είναι μια συναρπαστική ευκαιρία για τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας να δείξει για άλλη μια φορά ηγετική θέση στην απαλλαγή της βιομηχανίας μας από τον άνθρακα. Ο ABS είναι υπερήφανος που υποστηρίζει αυτά τα καινοτόμα σχέδια, μοιράζοντας την κορυφαία καθοδήγησή μας στον κλάδο για να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία με υπηρεσίες και λύσεις σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα», επεσήμανε ο Αμερικανικός Νηογνώμονας.
Τεχνολογική πρωτοπορία
«Εμείς στη Lemissoler είμαστε για άλλη μια φορά πρωτοπόροι σε νέα τεχνολογικά και καινοτόμα σχέδια για τον στόλο μας. Η συνεργασία με τη SDARI και τον ABS αποδεικνύει πόσα πολλά μπορούν να επιτευχθούν με συλλογική προσπάθεια», δήλωσε ο Φίλιππος Φίλης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Lemissoler Navigation, ενώ πρόσθεσε ότι αυτός ο νέος εξελικτικός σχεδιασμός είναι ένα ακόμη βήμα προς τον στόχο της Lemissoler για καθαρές μηδενικές εκπομπές.
Επισημαίνεται ότι ο κ. Φίλης έχει διατελέσει διευθύνων σύμβουλος της ECSA και έχει δώσει πολύ μεγάλο βάρος όλα αυτά τα χρόνια σε θέματα απανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
«Ως σχεδιαστής αυτού του καινοτόμου πλοίου με καύσιμο μεθανόλη, η SDARI δεσμεύεται πάντα να προσαρμόζει και να παρέχει πρακτικές λύσεις στις απαιτήσεις των πελατών, προσφέροντας έναν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό για την ικανοποίηση των μελλοντικών ναυτιλιακών κανόνων και κανονισμών», δήλωσε ο Zhou Zhi-yong, αντιπρόεδρος της SDARI.
Προφίλ εταιρείας
Η Lemissoler Navigation διαθέτει σήμερα έναν σύγχρονο eco στόλο από 12 bulk carriers, τα οποία σχεδιάστηκαν από την εταιρεία και έχουν μέσο όρο ηλικίας τα πέντε έτη.
Η Lemissoler ιδρύθηκε το 1996 στη Λεμεσό της Κύπρου και εξελίχθηκε από μια περιφερειακή ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών σε έναν καθιερωμένο ναυτιλιακό όμιλο που δραστηριοποιείται παγκοσμίως.
Όπως επισημαίνει: «Ενεργοποιούμαστε από το όραμά μας Trusted Navigation – Trusted Shipping και Purpose to Create Value, έτσι ώστε να προσαρμόζουμε συνεχώς τη στρατηγική μας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Διαφοροποιούμε τη λειτουργία του στόλου μας τόσο στην αγορά spot όσο και στην αγορά περιόδου και προσφέρουμε τις βασικές μας δραστηριότητες: Διαχείριση πλοίων, Εμπορική διαχείριση, Εταιρική διαχείριση και Έρευνα και ανάπτυξη, πάντα με έμφαση στις εταιρικές ευθύνες, την καινοτομία και την ψηφιοποίηση».