Skip to main content

Ναυτιλία: Συνεχίζονται οι απώλειες στη διακίνηση containers

ΟΛΠ: Πτωτικά και ο Απρίλιος λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

Αναταράξεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά προκαλεί η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Τον φετινό Απρίλιο, το τέταρτο λιμάνι της Ευρώπης ως προς τις αφίξεις containerships παρουσίασε πτώση κατά 7,6% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Ο διάπλους των containerships γύρω από το Κέρας της Αφρικής έχει αλλάξει τα δεδομένα στις θαλάσσιες οδούς και τους χρόνους παράδοσης, προκαλώντας καθυστερήσεις και υπερσυγκεντρώσεις εμπορευματοκιβωτίων σε πολλά λιμάνια.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι ίσως αυτό που δέχεται τις σημαντικότερες επιπτώσεις την περίοδο αυτή, λόγω της στρατηγικής του θέσης στην Ανατολική Μεσόγειο. Γιατί ένα πλοίο που θα κάνει τον περίπλου της Αφρικής θα πρέπει να διανύσει όλη τη Μεσόγειο, από το Γιβραλτάρ, προκειμένου να πιάσει το πρώτο λιμάνι της χώρας.

To 2023, το λιμάνι του Πειραιά είχε διακινήσει συνολικά 5.100.920 TEUs και από τους τρεις σταθμούς μεταφόρτωσης.

Το φετινό τετράμηνο

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, φέτος τον Απρίλιο διακινήθηκαν συνολικά από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT), 341 χιλ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 369 χιλ. τον ίδιο μήνα του 2023, ήτοι πτώση κατά 7,6%.

Περίπου στα ίδια επίπεδα διαμορφώθηκε και η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ.

Μεταξύ Ιανουαρίου – Απριλίου η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ υποχώρησε κατά 10,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Συνολικά, στο πρώτο τετράμηνο του 2024 διακινήθηκαν 1,272 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 1,42 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το ίδιο διάστημα του 2023.

Τον φετινό Μάρτιο η πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τους ίδιους προβλήτες άγγιζε το 15,4% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023.

Η συνολική διακίνηση των containers στα 36 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, συνέχισε να αυξάνεται τον Απρίλιο, σημειώνοντας άνοδο κατά 7,6% σε ετήσια βάση.

Συνολικά τον περασμένο μήνα διακινήθηκαν 9,174 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 8,528 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων τον ίδιο μήνα του 2023.

Σε επίπεδο τετραμήνου, από τα 36 λιμάνια της Cosco διακινήθηκαν συνολικά 34,766 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 31,953 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ήτοι αύξηση 8,8%.

Σημειώνεται ότι η διακίνηση των υπερπόντιων τερματικών σταθμών της Cosco Shipping Ports συνέχισε να παρουσιάζει σταθερά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% τον Απρίλιο.

Ιδιαίτερα καλές επιδόσεις σημείωσαν οι τερματικοί σταθμοί Cosco Shipping Ports (Ισπανία), Terminals SLU και Zeebrugge (Βέλγιο), με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται κατά 13,5% και 42,2% αντίστοιχα.

Πτώση στα έσοδα τριμήνου

Ο κινεζικός γίγαντας Cosco Shipping Holdings κατέγραψε μεγάλη πτώση στα κέρδη των δραστηριοτήτων του στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο τρίμηνο.

Τα καθαρά κέρδη από τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν 6,27 δισ. γιουάν (866 εκατ. δολ.) τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, μειωμένα κατά 17% από τα 7,5 δισ. γιουάν (1 δισ. δολ.) την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, τα ασφάλιστρα της Ερυθράς Θάλασσας ανεβάζουν τις τιμές ναύλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο υψηλότερο επίπεδο των εννέα τελευταίων μηνών.