Skip to main content

Safe Bulkers: Πρόσω ολοταχώς με ανανέωση

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδών το 2023 - Υπό ναυπήγηση οκτώ πλοία με παραδόσεις από το 2024-2027

Τη δυναμική της αγοράς των bulk carriers καταδεικνύει η πορεία της Safe Bulkers τους πρώτους μήνες του 2024. Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, συμφερόντων Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του έτους με καθαρά έσοδα ύψους 81,78 εκατ. δολαρίων, αυξημένα κατά 14,9 εκατ. δολάρια σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας δρ. Λουκά Μπαρμπαρή: «Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024 λειτουργήσαμε σε μια σχετικά ισχυρότερη αγορά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Έχοντας υψηλή ρευστότητα αλλά και μόχλευση, και σύμφωνα με τη στρατηγική μας για το ESG, υπογράψαμε μία ακόμα παραγγελία για ένα νεότευκτο πλοίο με τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά φάσης ΙΙΙ του ΙΜΟ». Υπογράμμισε επίσης ότι η ανανέωση του στόλου συνεχίστηκε με την πώληση τριών παλαιότερων πλοίων της εταιρείας.

Οι επενδύσεις

Όσον αφορά τους μετόχους, ο κ. Μπαρμπαρής τονίζει ότι η Safe bulkers επαναγόρασε 4,9 εκατ. κοινές μετοχές και ταυτόχρονα έδωσε μέρισμα πέντε σεντς ανά κοινή μετοχή.

«Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, διατηρώντας μια ισχυρή κεφαλαιακή δομή σε συνδυασμό με την ανάπτυξη ενός νέου, σύγχρονου και ενεργειακά αποδοτικού στόλου, με λειτουργικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εν όψει των επερχόμενων αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών», τόνισε χαρακτηριστικά.

Η εταιρεία, η οποία έκλεισε το α’ τρίμηνο του έτους με καθαρά κέρδη 25,3 εκατ. δολαρίων από 19,3 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν, στις 19 Απριλίου 2024 διαχειριζόταν έναν στόλο 46 πλοίων, δύο εκ των οποίων είναι προς πώληση.

Ο στόλος αποτελείται από 10 πλοία κλάσης panamax, 11 kamsarmax, 17 post-panamax και οκτώ capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα 4,6 εκατ. DWT και μέση ηλικία 10 έτη. Από αυτά, τα 11 είναι eco και έχουν κατασκευαστεί από το 2014 και μετά, ενώ εννέα από αυτά είναι πλοία IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που κατασκευάστηκαν από το 2022 και μετά.

Το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνει τη ναυπήγηση συνολικά οκτώ πλοίων. Τα επτά εξ αυτών είναι νεότευκτα kamsarmax κλάσης IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, δύο εκ των οποίων είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προγραμματισμένες παραδόσεις ένα το 2024, δύο το 2025, τρία το 2026 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Η εταιρεία στις 25 Απριλίου συμφώνησε την απόκτηση ενός ιαπωνικού νεότευκτου πλοίου ξηρού φορτίου κλάσης kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 DWT, IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, με προγραμματισμένη παράδοση εντός του τέταρτου τριμήνου του 2026.

Οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες του ναυπηγικού προγράμματος ανέρχονται σε περίπου 579,5 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα 200,6 εκατ. δολ. απομένουν να καταβληθούν.

Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου της, με στόχο την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, η οποία αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Μέχρι τις 19 Απριλίου 2024 έχουν αναβαθμιστεί συνολικά 20 υφιστάμενα πλοία. Κατά το α’ τρίμηνο του 2024, η εταιρεία ολοκλήρωσε τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις σε δύο πλοία και συγκεκριμένα στο Agios Spyridonas και στο Venus Harmony.

Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου του 2024 η εταιρεία έχει προγραμματίσει εργασίες σε έξι πλοία, οι οποίες περιλαμβάνουν περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και την εγκατάσταση μιας συσκευής καθαρισμού καυσαερίων.

Η μόχλευση

Ο ενοποιημένος δανεισμός της εταιρείας πριν από τα αναβαλλόμενα έξοδα χρηματοδότησης είναι 534,3 εκατ. δολ. Στις 31 Μαρτίου 2024 η μόχλευση της Safe Bulkers ήταν περίπου 34% και το μέσο σταθμισμένο επιτόκιο κατά την τρίμηνη περίοδο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 ήταν 6,51%, συμπεριλαμβανομένου του ισχύοντος περιθωρίου δανείου.

Κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, η εταιρεία πραγματοποίησε προγραμματισμένες πληρωμές κεφαλαίου ύψους 7 εκατ. δολ., προαιρετικές προπληρωμές χρέους ύψους 70,7 εκατ. δολ. και αναλήψεις ύψους 25,5 εκατ. δολ. στο πλαίσιο μιας νέας δανειακής διευκόλυνσης, 30 εκατ. δολ.

Οι ναυλώσεις στο πρώτο τρίμηνο

Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2024 ο στόλος της εταιρείας είχε κατά μέσο όρο ένα TCE ύψους 18.158 δολ., έναντι TCE ύψους 15.760 δολ. κατά την ίδια περίοδο του 2023.

Στις 19 Απριλίου 2024 η εταιρεία απασχολούσε εννέα πλοία στη spot (με αρχική διάρκεια έως τρεις μήνες) και 38 πλοία σε περίοδο (με αρχική διάρκεια άνω των τριών μηνών).

Από τα πλοία που ναυλώθηκαν στην αγορά χρονοναυλώσεων περιόδου, 12 έχουν αρχική διάρκεια άνω των δύο ετών.

Στις 19 Απριλίου 2024, η μέση εναπομένουσα διάρκεια ναύλωσης στο σύνολο του στόλου ήταν 0,8 έτος.

Στις 19 Απριλίου 2024 η εταιρεία είχε συμβολαιοποιημένα έσοδα ύψους περίπου 274,2 εκατ. δολ. ΗΠΑ.