Για τη σημασία της κρουαζιέρας για την Ελλάδα αλλά και για το πόσο έχει επηρεαστεί από την κρίση στη Μέση Ανατολή, μίλησε ο πρόεδρος ‘Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων, Γιώργος Κουμπενάς, στην εκπομπή «In Business» με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής.
«Το 2024 αναμένεται μια περαιτέρω αύξηση γύρω 34,7 εκατομμύρια επιβάτες διεθνώς»
Αρχικά ο κ. Γιώργος Κουμπενάς, ανέφερε ότι «Η κρουαζιέρα το 2023 έφτασε κοντά σε έναν αριθμό επιβατών διεθνώς, γύρω στα 31,7 εκατομμύρια. Μια αύξηση γύρω στο 19% σε σχέση με την προ-covid εποχή. Για το 2024 αναμένεται μια περαιτέρω αύξηση γύρω 34,7 εκατομμύρια επιβάτες διεθνώς, ενώ το 2027 αναμένεται να ξεπεράσει τα 40 εκατομμύρια».
«Η κρουαζιέρα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τα πλοία σε περιοχές που είναι πιο ήσυχες και πιο φιλικές»
Όσον αφορά την κρίση στη Μέση Ανατολή ο κ. Κουμπενάς ανέφερε ότι έχει επηρεάσει ελαφρώς την κρουαζιέρα λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «Η κρουαζιέρα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει τα πλοία σε περιοχές που είναι πιο ήσυχες και πιο φιλικές, οπότε το συνολικό αποτύπωμα της κρίσης είναι ελάχιστο για την κρουαζιέρα… Αυτή τη στιγμή δεν προσεγγίζουμε σε κανένα λιμάνι της Μέσης Ανατολής».
«Η Ελλάδα σαν προορισμός για την κρουαζιέρα, μετά την πανδημία του covid, έχει αναπτυχθεί στην Ελλάδα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το 2023 ήταν μια χρόνια ρεκόρ για την Ελλάδα ξεπερνώντας τα 7 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας και γύρω στις 5.200 προσεγγίσεις πλοίων».
«Η κρουαζιέρα είναι ένας πολύ οικονομικός τρόπος διακοπών…»
Για τη ζήτηση που παρατηρείται για την κρουαζιέρα παγκοσμίως σχολίασε ότι «Ένα γεγονός που έχει δημιουργήσει την μεγάλη ζήτηση για την κρουαζιέρα διεθνώς, είναι οι οικονομικές τιμές. Η κρουαζιέρα είναι ένας πολύ οικονομικός τρόπος διακοπών… Στην κρουαζιέρα περιέχεται το κόστος μεταφοράς, τρία γεύματα, η διασκέδαση και ένα σωρό άλλες δραστηριότητες που υπάρχουν πάνω στο πλοίο, αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι ένας πολύ οικονομικός τρόπος διακοπών».
«Σήμερα βλέπουμε ότι η κρουαζιέρα αποτελεί πόλο έλξης και για νεότερες γενιές»
Ενώ συμπλήρωσε ότι αυτό που έχει αλλάξει στην κρουαζιέρα είναι ότι «σήμερα βλέπουμε ότι η κρουαζιέρα αποτελεί πόλο έλξης και για νεότερες γενιές. Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών κρουαζιέρας έχει κατέβει στα 45 έτη».
«Σε επίπεδο υποδομών δυστυχώς δεν είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο»
Τέλος ο κ. Κουμπενάς αναφέρθηκε στην ανάγκη ύπαρξης μιας εθνικής στρατηγικής για την κρουαζιέρα.
«Σε επίπεδο υποδομών δυστυχώς δεν είμαστε σε πολύ καλό επίπεδο, έχουμε μείνει αρκετά πίσω και γι’ αυτό σαν Ένωση υποστηρίζουμε ότι πρέπει να υπάρξει ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την κρουαζιέρα που θα αναδείξει που χρειάζονται να γίνονται περαιτέρω υποδομές».