Περισσότερες από 80 κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες θα λάβουν μέρος στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση Ποσειδώνια 2024.
Την επισήμανση αυτή έκανε ο κινέζος Πρέσβης στην Αθήνα Xiao Junzheng σε ενημέρωση που έκανε για την ναυτιλιακή βιομηχανία της Κίνας αλλά και ειδικότερα για τις σχέσεις με την Ελλάδα.
Παράλληλα τόνισε ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας στην ναυπηγήσεις πράσινων πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της πράσινης μετασκευής των υφιστάμενων πλοίων.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, είχε συνομιλία με τον διευθύνοντα σύμβουλο των εκθέσεων Ποσειδώνια κ. Θόδωρο Βώκο ο οποίος τον ενημέρωσε ότι δηλώσει συμμετοχή στην έκθεση φέτος.
Οι εκθέτες καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα τομέων, όπως ο εξοπλισμός πλοίων, η χρηματοδότηση πλοίων και οι ναυτιλιακές υπηρεσίες.
«Είναι πολύ αισιόδοξος για τις προοπτικές της ναυτιλιακής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και συμφωνώ απόλυτα μαζί του», σημείωσε ο κινέζος Πρέσβης.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι η Κίνα και η Ελλάδα μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω τη διμερή συνεργασία με δεσμό τους ωκεανούς. Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη στρατηγική σχέση με την Ελλάδα, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας, στην ενίσχυση του επιπέδου της θαλάσσιας τεχνολογικής καινοτομίας, στη βελτίωση της παγκόσμιας θαλάσσιας διακυβέρνησης και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χιao Junzheng .
Προσέθεσε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να εμβαθύνει τις συζητήσεις της με την Ελλάδα σχετικά με τη συνεργασία στον τομέα της θαλάσσιας τεχνολογίας, της πράσινης ναυτιλίας, της πρόληψης και του μετριασμού των ατυχημάτων
Το μεγάλο λιμάνι
Όσον αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ο οποίος ελέγχεται από την Cosco, ο κινέζος Πρέσβης σημείωσε: «θα ενσωματώσουμε καλύτερα τον ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο προς την Ουγγαρία και την Σερβία, και θα διερευνήσουμε τη δημιουργία μιας ζώνης οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας που θα βασίζεται στον ΟΛΠ για να τον εξελίξουμε σε περιφερειακό κόμβο logistics. Θα ενισχύσουμε επίσης τον ρόλο των διεθνών ναυτιλιακών εκθέσεων και των επισκέψεων για την προώθηση της συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας, ενώ θα επεκταθούμε σταδιακά σε ολόκληρη την αλυσίδα της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής, του σχεδιασμού, της εμπορίας, της μεταφοράς, της αποθήκευσης logistics, της χρηματοδότησης, της ασφάλισης κ.λπ.»
Ναυπηγικό σχέδιο
Όσον αφορά τον τομέα των ναυπηγήσεων πλοίων, στον οποίο η Κίνα διαθέτει την μεγαλύτερη βιομηχανία στον κόσμο, ο κ. Xiao Junzheng τόνισε:
«Πριν από λίγο καιρό, πέντε κινεζικά υπουργεία εξέδωσαν από κοινού το “Σχέδιο δράσης για την πράσινη ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας (2024-2030)”, προτείνοντας μέχρι το 2025, το μερίδιο της διεθνούς αγοράς των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), μεθανόλη και άλλα πράσινα πλοία να ξεπεράσει το 50%.
Ως εκ τούτου, η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας εστιάζει στον πράσινο και χαμηλών εκπομπών άνθρακα μετασχηματισμό της βιομηχανίας της».
Εκτός από τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου, τα πλοία που κινούνται με πράσινα καύσιμα όπως η μεθανόλη, το υδρογόνο και η αμμωνία βρίσκονται επίσης υπό περαιτέρω ανάπτυξη, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Άφησε επίσης ανοικτό το ενδεχόμενο οι δύο χώρες να συνεργαστούν σε θέματα πράσινης ενέργειας.
«Παρατήρησα ότι η Ελλάδα ανακοίνωσε μια αναθεωρημένη έκδοση του “Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα” στα τέλη του περασμένου έτους, θέτοντας ως στόχο την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Ελλάδα σε 23,5 γιγαβάτ έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων 9,5 γιγαβάτ αιολικής ενέργειας (συμπεριλαμβανομένων 1,9 γιγαβάτ υπεράκτιας αιολικής ενέργειας).
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η Κίνα διαθέτει κάποια εμπειρία και τεχνολογία στην ανάπτυξη υπεράκτιας αιολικής ενέργειας. Στο μέλλον, οι δύο χώρες μπορούν να ενισχύσουν την τεχνολογική σύνδεση και τη σύνδεση της ζήτησης για να επιτύχουν συμπληρωματικά πλεονεκτήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Πιστεύω ακράδαντα ότι με τη συνεχή φιλική συνεργασία και την ολοκλήρωση των δύο αρχαίων πολιτισμών της Κίνας και της Ελλάδας, η θαλάσσια συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών θα εγκαινιάσει μια νέα και όμορφη εποχή. Η Κίνα θα υποστηρίζει πάντα την έννοια της θαλάσσιας κοινότητας και του κοινού μέλλοντος και θα εργάζεται χέρι-χέρι με τη διεθνή κοινότητα, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, για την οικοδόμηση μιας γαλάζιας, ευημερούσας και όμορφης θάλασσας που θα μοιράζονται όλες οι χώρες», υπογράμμισε καταλήγοντας ο κινέζος Πρέσβης στην Αθήνα Xiao Junzheng.