Με επέκταση των επιθέσεών τους κατά της ναυσιπλοΐας σε όλο τον Ινδικό Ωκεανό μέχρι τη Νότια Αφρική και το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας προειδοποιούν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, παρά τις διεθνείς αντιδράσεις.
Παρά την προστασία που παρέχουν διεθνείς ναυτικές δυνάμεις στη θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, οι αντάρτες Χούθι συνεχίζουν\ απτόητοι τις επιθέσεις τους σε πλοία.
Πληροφορίες που μεταδόθηκαν από διεθνή μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι ο στρατός των Χούθι διαθέτει έναν νέο, υπερηχητικό πύραυλο στο οπλοστάσιό του, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα από κάποια επίσημη πηγή.
Οι αντάρτες ωστόσο αφήνουν να εννοηθεί ότι σχεδιάζουν «εκπλήξεις» για τις μάχες στη θάλασσα, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους, ως απάντηση για τον πόλεμο του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας.
Επιβεβαιώθηκε η επίθεση
Σε χθεσινή ενημέρωση του εκπροσώπου των ανταρτών Γιαχία Σαρία που μεταδόθηκε τηλεοπτικά, επιβεβαιώθηκε η επίθεση που εξαπολύθηκε με πυραύλους εναντίον του δεξαμενόπλοιου MADO την περασμένη Κυριακή στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και εναντίον του ισραηλινού λιμανιού Εϊλάτ.
Το MADO είναι δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγραερίου (LPG) που είχε αναχωρήσει από τη Σαουδική Αραβία με προορισμό τη Σιγκαπούρη. Το περιστατικό συνέβη 85 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Άντεν. Ο πύραυλος που εκτοξεύθηκε εναντίον του υπό σημαία Marshall-Islands 84.100-cbm MADO (κατασκευής 2015) έφτασε σε απόσταση 200 μέτρων από το πλοίο χωρίς να το πλήξει, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Κοινό Κέντρο Πληροφοριών των Συνδυασμένων Ναυτικών Δυνάμεων.
Ο εκπρόσωπος των Χούθι έκανε λόγο για «αμερικανικό» πλοίο, ωστόσο, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis (Electronic Quality Shipping Information System), το υπό σημαία Νήσων Μάρσαλ MADO ανήκει στην εταιρεία Naftomar Shipping & Trading Co Ltd που εδρεύει στην Ελλάδα.
Οι δυνάμεις των Χούθι επιτίθενται εδώ και μήνες σε εμπορικά πλοία και δυτικά πολεμικά πλοία στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης.
Μάλιστα, οι αφίξεις πλοίων μεταφοράς υγραερίου στον Κόλπο του Άντεν έχουν μειωθεί κατά 88%, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Από την Τρίτη υπάρχουν λιγότερα από 10 τέτοια πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Xclusiv Shipbrokers, o Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αύξησε την πρόβλεψή του για τη ζήτηση πετρελαίου το 2024 κατά 110.000 βαρέλια ημερησίως, σε 1,3 εκατ. βαρέλια ημερησίως, επικαλούμενος την ισχυρότερη οικονομία των ΗΠΑ και την αυξημένη χρήση καυσίμων από τα πλοία που αλλάζουν πορεία λόγω των επιθέσεων από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αιματηρός ο απολογισμός
Τρεις ναυτικοί έχουν σκοτωθεί έως τώρα από τις επιθέσεις των ανταρτών, ενώ αρκετοί άλλοι έχουν υποστεί τραυματισμούς.
Μέχρι σήμερα, η ομάδα των Χούθι έχει καταλάβει ένα πλοίο, έχει βυθίσει άλλο ένα και έχει προκαλέσει ζημιές σε αρκετά άλλα.
Το πιο θανατηφόρο όπλο των Χούθι μέχρι στιγμής είναι το απόθεμα βαλλιστικών πυραύλων κατά πλοίων που προμηθεύει, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ιράν.
Η Τεχεράνη αρνείται ότι παρέχει τα όπλα για την εκστρατεία, αλλά οι αμερικανικές δυνάμεις έχουν επανειλημμένα αναχαιτίσει φορτία ιρανικών εξαρτημάτων πυραύλων με προορισμό την Υεμένη.
Από τα μέσα Νοεμβρίου, οι προσκείμενοι στο Ιράν αντάρτες της Υεμένης εξαπολύουν συχνά επιθέσεις με πυραύλους και drones εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν.