Στις ναυπηγήσεις πλοίων εισέρχονται από τον προσεχή Μάιο τα ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ παράλληλα διεκδικούν και το συμβόλαια για την ανακατασκευή των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, και βρίσκεται σε συζητήσεις με ξένη, εκτός Ευρώπης εταιρεία για την κατασκευή επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων.
Όπως αποκάλυψε χθες το βράδυ ο διευθύνων σύμβουλος της ONEX Πάνος Ξενοκώστας, σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους, μέχρι το τέλος Μαΐου θα υπογραφεί συμφωνία με την Attica Group για την ναυπήγηση ενός επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου, μήκους 100 μέτρων το οποίο θα είναι duel fuel με μεθανόλη. Το πλοίο αυτό θα είναι στο στυλ των blue star ferries αλλά με νέο σχέδιο.
Παράλληλα ο κ. Ξενοκώστας ανακοίνωσε ότι στις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας θα κατασκευαστούν παράλληλα και δύο ρυμουλκά μήκους 28 μέτρων για λογαριασμό ελληνικής εταιρείας.
Τέλος επεσήμανε ότι η ONEX έχει καταθέσει προσφορά για την ανακατασκευή των τεσσάρων ΜΕΚΟ, που θέλει να τρέξει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Μάλιστα για το θέμα αυτό, υπογράμμισε ότι «Για την αναβάθμιση των τεσσάρων ΜΕΚΟ και έχουμε δώσει μία πολύ ανταγωνιστική προσφορά στην γερμανική εταιρεία που τις έχει ναυπηγήσει και αναμένουμε όπως και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να μας καλέσει το Πολεμικό Ναυτικό που έχει και τον τελευταίο λόγο».
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι «δεδομένο είναι ότι έχουμε την επάρκεια να το κάνουμε. Εμείς θα είμαστε πολύ χαρούμενοι ακόμη και αν δεν πάρουμε εμείς το πρόγραμμα και το πάρουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Είναι δεδομένο ότι και εμείς και ο Σκαραμαγκάς έχουμε την επάρκεια για να αναλάβουμε το έργο της αναβάθμισης Δεν ανταγωνιζόμαστε τα ελληνικά ναυπηγεία»
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η σχέση με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ξεκάθαρα σας λέω ότι είναι άριστη και συμπληρωματική και τίποτα και κανένας δεν μπορεί να τη διαταράξει. Είμαστε ανοιχτοί στο συνεργαστούμε με τον Σκαραμαγκά για τις ΜΕΚΟ».
Οι τέσσερις ΜΕΚΟ είναι ηλικίας 25 με 31 ετών, και εφόσον ολοκληρωθεί η αναβάθμισή τους θα επεκτείνουν τον επιχειρησιακό τους βίο για 15 με 20 τουλάχιστον χρόνια.
Η συμφωνία του 1 δισ. ευρώ
Στο πλαίσιο της συμφωνίας του ομίλου ONEX με την Attica ύψους 1 δισ. ευρώ, τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα κατασκευάσουν το πρώτο νεότευκτο πλοίο για την ελληνική ακτοπλοίας, μετά από σχεδόν μια 20ετία. «To μνημόνιο συνεργασίας με την Attica Group δουλεύει πάρα πολύ καλά και πιστεύω ότι μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχουμε υπογράψει τη σύμβαση για κατασκευή ενός νέου πλοίου, για πρώτη φορά σε ελληνικά ναυπηγεία μετά από 17 χρόνια. Θα είναι μήκους 100 μέτρων και θα έχει δυνατότητα διπλού καυσίμου, μάλλον μεθανόλη. Θα είναι στη φιλοσοφία των Blue Star αλλά σε μοντέρνο και πιο προχωρημένο σχέδιο από ελληνικό γραφείο. Μάλλον θα προορίζεται για ενδοκυκλαδικά δρομολόγια».
Όσον αφορά τα μεγαλύτερα πλοία, μήκους για παράδειγμα 200 μέτρων, όπως είναι για παράδειγμα τα πλοία της Κρήτης ή της Αδριατικής θα: «πρέπει να κάνουμε επενδύσεις για να μπορέσουμε να πάμε σε κόστος που θα μπορεί να συγκριθεί με αυτό που βρίσκουν κάπου αλλού. Δηλαδή το κόστος σε κινεζικά ναυπηγεία ήταν πριν δύο χρόνια 180 εκατομμύρια δολάρια και τώρα είναι 200-220 επειδή είναι γεμάτες οι γιάρδες. Θα πρέπει να κάνουμε επενδύσεις με ρομποτικά αλλά θα πρέπει να βρούμε μία καλή παραγγελία για να στηρίξει την χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών»
Το επενδυτικό πρόγραμμα
Παρά το γεγονός ότι η μεταβίβαση των ναυπηγείων, μέσω του σχεδίου εξυγίανσης, δεν έχει ολοκληρωθεί η ONEX επενδύει στα ναυπηγεία Ελευσίνας, περίπου 45 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις και σε αποζημιώσεις εργαζομένων.
Επίσης η δεξαμενή «Στρατής Γ. Ανδρέαδης» των Ναυπηγείων Ελευσίνας η πρώτη κατηγορίας panamax, άρχισε να δουλεύει από τον περασμένο Ιούλιο και για τη δεξαμενή «Σταύρος Νιάρχος» τη νέα δεξαμενή, aframax, ο στόχος είναι μέχρι τις 20 Μαρτίου να γίνει ο πρώτος δεξαμενισμός. «Μιλάμε για άλλη μία μεγάλη δεξαμενή που αλλάζει τελείως τον ρόλο της Ελλάδας στον χάρτη της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην ευρύτερη περιοχή», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό, τα δύο ναυπηγεία του ομίλου, Ελευσίνα και Σύρος θα έχουν την δυνατότητα σε λιγα χρόνια να μπορούν να κάνουν επισκευές σε περίπου 300 πλοία το χρόνο.