Αύξηση λειτουργικών εσόδων και κερδών παρουσίασε η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, το 2023.
Παρά τις εμπορικές διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα και το κανάλι του Παναμά, που έως έναν βαθμό επηρεάζουν την αγορά των containerships, η εταιρεία, που απαρτίζεται από έναν στόλο 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρουσίασε ενισχυμένα οικονομικά μεγέθη για την περσινή χρήση.
Ο Γιώργος Γιουρούκος, εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, δήλωσε ότι «σε μια εποχή αυξανόμενης γεωπολιτικής αβεβαιότητας, η εταιρεία παρέμεινε προσηλωμένη στο επιτυχημένο επιχειρηματικό της μοντέλο».
Όπως πρόσθεσε, οι εμπορικές διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα κλιμακώθηκαν σημαντικά προς το τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2023, με αποτέλεσμα τη μεγάλης κλίμακας επαναδρομολόγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, απορροφώντας σημαντική αποτελεσματική προσφορά.
Ο ίδιος, επίσης, επισήμανε πως η χαμηλή στάθμη των υδάτων στη Διώρυγα του Παναμά οδήγησε σε μείωση του αριθμού των πλοίων που μπορούν να διέρχονται από τη βασική αυτή πλωτή οδό, προσθέτοντας περαιτέρω εμπλοκές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.
«Στο σύνολό τους, αυτές οι δύο εξελίξεις έχουν προκαλέσει σημαντική σύσφιγξη της προσφοράς και της ζήτησης containerships, ανακόπτοντας, ακόμη και αντιστρέφοντας, την προηγούμενη καθοδική ομαλοποίηση των ναύλων και των αξιών των περιουσιακών στοιχείων», τόνισε ο κ. Γιουρούκος.
Τα αποτελέσματα
Για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Global Ship Lease ανακοίνωσε λειτουργικά έσοδα ύψους 178,9 εκατ. δολ., έναντι 165 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ήτοι αύξηση 8,4%.
Για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 674,8 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 4,5% σε σχέση με το 2022, που είχαν διαμορφωθεί στα 645,6 εκατ. δολ.
Τα καθαρά κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ανήλθαν σε 64,7 εκατ. δολ., μειωμένα κατά 10,9% σε σχέση με τα καθαρά κέρδη των 72,6 εκατ. δολ. για την ίδια περίοδο του 2022.
Για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα καθαρά κέρδη ήταν 295 εκατ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 4,1% σε σχέση με το 2022, που τα καθαρά κέρδη ήταν 283,4 εκατ. δολ.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 127,1 εκατ. δολ. για το τέταρτο τρίμηνο του 2023, έναντι 100 εκατ. δολ. για την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ήτοι αύξηση κατά 27,1%.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 462,1 εκατ. δολ., αυξημένο κατά 63,8 εκατ. δολ. ή 16% σε σχέση με το προσαρμοσμένο EBITDA των 398,3 εκατ. δολ. για το 2022.
Οι ναυλώσεις
Παράλληλα, το 2023 συμφωνήθηκαν 22 νέα ναυλοσύμφωνα ή επεκτάσεις (συμπεριλαμβανομένων σύντομων επαναναυλώσεων για το ίδιο πλοίο) για οκτώ πλοία μεταξύ 2.200 και 3.500 TEUs, ένα πλοίο 6.800 TEUs και δύο πλοία 7.800 TEUs.
Συμφωνήθηκαν, επίσης, μελλοντικά ναυλοσύμφωνα για ένα πλοίο 6.600 TEUs, δύο πλοία 8.600 TEUs και ένα eco πλοίο 9.100 TEUs. Τέλος, αγοράστηκαν τέσσερα πλοία 8.544 TEUs με εξασφαλισμένες ναυλώσεις. Με εξαίρεση μία πολύ σύντομη ναύλωση, η μέση διάρκεια των ναυλώσεων κυμαίνεται από μερικούς μήνες έως τρία έτη.
Τα συμβασιοποιημένα έσοδα ανέρχονται σε 1,72 δισ. δολ.
Διοικητικές αλλαγές
Στο μεταξύ, ο Ian Webber θα αποσυρθεί από τον ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου που κατείχε από την ίδρυση της εταιρείας το 2007 και θα ενταχθεί στο διοικητικό συμβούλιο της GSL, με ισχύ από τις 31 Μαρτίου 2024, αυξάνοντας έτσι σε εννέα τα μέλη του Δ.Σ.
Επίσης, ο Thomas Lister, ο οποίος επίσης εντάχθηκε στην εταιρεία το 2007 και έχει αναλάβει διάφορους ανώτερους εκτελεστικούς ρόλους, διορίστηκε να διαδεχθεί τον κ. Webber στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, με ταυτόχρονη ισχύ με την αποχώρηση του κ. Webber.