Skip to main content

Δόμνα Μιχαηλίδου: Διάλογος για ψηφιακή κάρτα στη ναυτιλία

Η υπουργός Εργασίας παρευρέθη στην πρώτη συνάντηση για το 2024 της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά

Το ζήτημα της άρσης περικοπής των συντάξεων των ναυτικών που συνεχίζουν να ταξιδεύουν και μετά τη συνταξιοδότησή τους, αλλά και το θέμα της ψηφιακής κάρτας εργασίας στη ναυτιλία, άνοιξε χθες στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά η υπουργός Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου.

Στην πρώτη συνάντηση εργασίας της Λέσχης για το 2024, η κ. Μιχαηλίδου εστίασε σε θέματα που έχουν να κάνουν με τη βελτίωση της ζωής των ναυτικών στη στεριά, όπως είναι οι υπηρεσίες του ΝΑΤ, αλλά και με το «καυτό» θέμα της προσέλκυσης νέων στη θάλασσα, αλλά και της διατήρησης όσων ήδη έχουμε στα ελληνόκτητα πλοία.

Για τους συνταξιούχους

Όπως εξήγησε, «στην περίπτωση των ναυτικών, που είναι μια πολύ συγκεκριμένη ομάδα και είναι λίγοι, ένα θα πρέπει να δούμε, πώς θα μπορέσουμε να κρατήσουμε τα πληρώματα. Πώς δεν θα τους παρακρατείται η σύνταξη αν αποφασίσουν να συνεχίσουν να δουλεύουν», υπογράμμισε χαρακτηριστικά. Και αυτό διότι σήμερα δεν υπάρχουν αρκετοί ναυτικοί για τον ελληνόκτητο στόλο.

Η υπουργός Εργασίας έφερε στο προσκήνιο ακόμα ένα θέμα που αναμένεται να απασχολήσει τη ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας μας -μια βιομηχανία που δουλεύει χωρίς ωράρια- σε σχέση με την ψηφιακή κάρτα εργασίας.

Αναφορικά με το θέμα η υπουργός επεσήμανε ότι η ναυτιλία που δεν έχει ωράρια είναι ένα καλό παράδειγμα όσον αφορά την ψηφιακή κάρτα. Συμπλήρωσε ότι το σύστημα, το οποίο ξεκίνησε στα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες, το έχουν ήδη προσαρμόσει αρκετές φορές ώστε να είναι λειτουργικό, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για οριζόντιο μέτρο.

Έφερε για παράδειγμα τον ορισμό του διευθυντικού στελέχους, το οποίο, όπως ανέφερε, ήταν πολύ περιορισμένο, και πρόσθεσε ότι ίσως χρειαστούν και άλλες αλλαγές.

Στο θέμα παρενέβη ο καπτα Παναγιώτης Τσάκος, ο οποίος ανέφερε ότι οι άνθρωποι της ναυτιλίας εργάζονται όσο και τα βαπόρια. Δεν σταματάνε. Ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πλοίων.

Από την πλευρά της η κ. Μιχαηλίδου απάντησε άμεσα καλώντας τη ναυτιλιακή κοινότητα σε συναντήσεις, προκειμένου να δει η κυβέρνηση τι απασχολεί τον κλάδο «και να διαμορφώσουμε λύσεις». «Η ευελιξία της εργασίας είναι διαφορετικό ζήτημα από την εργασιακή κατοχύρωση του οκταώρου», συμπλήρωσε.

Το ΝΑΤ

Η υπουργός Εργασίας έκανε ξεχωριστή αναφορά και στο ΝΑΤ και στην πρόοδο που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Έκανε αναφορά στην υπηρεσία εφαρμογής «myNAT», που παρουσιάστηκε επίσημα την περασμένη Τρίτη (20/2). Η εφαρμογή «myNAT» για κινητά τηλέφωνα και για την ακρίβεια η πρώτη της υλοποίηση, αφορά την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών.

Εφαρμογή my NAT για απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών

Η προσέλκυση ναυτικών

Η κ. Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στην παγκόσμια πρωτιά της ελληνικής ναυτιλίας, για την οποία δήλωσε υπερήφανη, αφού άλλωστε κατάγεται και από ναυτική οικογένεια. Η Πειραιώτισσα βουλευτής της Ν.Δ. συμπλήρωσε ότι «δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να βρούμε ανθρώπους κυρίως για τα πλοία της ελληνικής ναυτιλίας (αξιωματικούς και κατώτερα πληρώματα), αλλά και για τα γραφεία».

«Δεν μπορεί να υπάρξει μια λύση. Θα πρέπει να δουλέψουμε σε πολλά επίπεδα», συμπλήρωσε, αφού βρισκόμαστε σε μια περίοδο που η ανεργία έχει μειωθεί. Από την άλλη πλευρά, τα σύγχρονα πλοία δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που θυμούνται πολλοί».

Μάλιστα, η ίδια πιστεύει ότι η ενημέρωση των παιδιών από μικρή ηλικία είναι σημαντική, και πρότεινε να χρησιμοποιηθεί ένα εργαλείο που υπάρχει ήδη και λέγεται «Εργαστήριο Δεξιοτήτων», στο οποίο μπορούν να εισαχθούν ναυτικέςέννοιες. «Να δούμε πώς μπορεί να δημιουργηθεί η ύλη για το εργαστήριο» σημείωσε χαρακτηριστικά.

«Θα λύσουμε το πρόβλημα; Όχι. Γιατί υπάρχει ασυμμετρία πληροφόρησης. Αλλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, θα τα κάνουμε», υπογράμμισε η κ. Μιχαηλίδου και συμπλήρωσε ότι είναι ανοικτή σε προτάσεις και ιδέες.