Μεγάλη υποχώρηση στα bulk carriers και δεξαμενόπλοια που φτάνουν σε Πειραιά – Ελευσίνα προκάλεσαν οι συγκρούσεις σε Ουκρανία και Ερυθρά Θάλασσα.
Στον αντίκτυπο που έχει προκληθεί από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αλλά και στις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων Αττικής – Πειραιώς (ΣΩΝΠΑΠ) Νίκος Φιριππής, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για το νέο έτος.
Όπως επεσήμανε, ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων και bulk carriers που φτάνουν στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά (Πειραιάς – Ελευσίνα) έχει μειωθεί κατακόρυφα μέσα στο 2023 συγκριτικά με το 2022.
Όπως ανέφερε στη «Ν», η μείωση φτάνει ακόμα και το 40%, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τόσο τη λειτουργία των ναυτικών πρακτορείων όσο και μια σειρά από εργασίες, όπως οι λάντζες, οι εφοδιασμοί, οι επισκευές κ.ά.
«Το 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά και ειδικά για το δικό μας το επάγγελμα, τους ναυτικούς πράκτορες. Τα μηνύματα που έλαβα από τους συναδέλφους δεν είναι αισιόδοξα. Από τη μια ο πόλεμος στην Ουκρανία και από την άλλη τα προβλήματα που έχουν ανακύψει στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν ως αποτέλεσμα να έχουμε στον Πειραιά αρκετές απώλειες πλοίων» σημείωσε ο κ. Φιριππής.
Στην tramp ναυτιλία, στην οποία εξειδικεύονται οι επιχειρήσεις-μέλη του ΣΩΝΠΑΠ, έχουμε σημαντική μείωση αφίξεων πλοίων, προσέθεσε ο πρόεδρος του Σωματείου.
Στάθηκε επίσης στα καθημερινά ζητήματα που ανακύπτουν στις εργασίες των ναυτικών πρακτόρων, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις διελεύσεις των πλοίων έξω από τον Ναύσταθμο.
Όπως είπε, μέχρι πρόσφατα υποχρέωση χρήσης ρυμουλκού είχαν τα πλοία μήκους από 120 μέτρα και πάνω.
Ωστόσο, με τον νέο κανονισμό επιβάλλεται η χρήση ρυμουλκού για όλα τα πλοία από 1.000 κόρους και άνω. «Αυτό σημαίνει “όλα τα πλοία εκτός των ρυμουλκών”» υπογράμμισε και προσέθεσε ότι ένα μικρό bunker ship, για παράδειγμα, μπορεί να περάσει ακόμα και τρεις φορές μέσα σε μια ημέρα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να καταβάλει ένα συνολικό ποσό που προσεγγίζει τα 8.000 ευρώ.