Με έσοδα άνω του 1,3 δισ. δολαρίων, υψηλά επίπεδα κερδοφορίας και αυξημένα ταμειακά διαθέσιμα έκλεισε το 2023 η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου, έχοντας, παράλληλα, εξασφαλίσει συμβόλαια που εκτείνονται έως το 2037.
Όλα αυτά μέσα σε ένα «ισχυρό ναυτιλιακό περιβάλλον», όπως είπε η πρόεδρος και CEO της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας.
«Το 2023, ο κόσμος συνέχισε να βρίσκεται αντιμέτωπος με διαταραχές στις εμπορικές διαδρομές.
Οι περιφερειακές διαμάχες στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή έχουν επιφέρει αναποτελεσματικότητα. Η κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ βυθίστηκε κατά περισσότερο από 50% πρόσφατα», εξήγησε η μεγάλη Ελληνίδα πλοιοκτήτρια. Είναι γεγονός ότι οι γεωπολιτικές διαταραχές, όπως η τελευταία στην Ερυθρά Θάλασσα, ευνοούν τη ναυτιλία, φέρνοντας αύξηση των τονο-μιλίων, καθώς τα πλοία αναδρομολογούνται στο νότιο άκρο της Αφρικής.
«Επιπλέον, οι περισσότερες από τις 10 κορυφαίες οικονομίες αναπτύσσονται, με την Κίνα να αξιοποιεί την εξαγωγική της δυναμική» συνέχισε η κ. Φράγκου.
«Εάν παραμείνουν αυτές οι συνθήκες, περιμένουμε ισχυρά ναύλα στη διάρκεια του 2024» συμπλήρωσε στο call με τους αναλυτές.
Βέβαια, η ίδια προειδοποίησε ότι το «ισχυρό περιβάλλον μπορεί να μεταβληθεί εύκολα» εάν αυτές οι ανεπάρκειες που έχουν προκαλέσει στην εφοδιαστική οι διαμάχες διευθετηθούν ή οι οικονομίες αποδυναμωθούν.
Τα αποτελέσματα
Πάνω από το 1,3 δισ. δολάρια «σκαρφάλωσαν» τα έσοδα της Navios Partners το 2023, έναντι 1,21 δισ. δολαρίων που κατέγραψε το 2022. Στο τέταρτο τρίμηνο του περσινού έτους, τα έσοδα ανήλθαν στα 327,2 εκατ. δολάρια από 370,8 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.
Τα κέρδη της εισηγμένης αυξήθηκαν στο τρίμηνο, καθώς έφτασαν τα 132,4 εκατ. δολάρια από 118,2 εκατ. δολάρια το 2022, ενώ στο σύνολο του 2023 υποχώρησαν στα 433,6 εκατ. δολάρια από 579,2 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.
Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανήλθε στο τέλος του 2023 στα 22.337 δολάρια από 23.042 δολάρια το 2022.
Αυτή η μείωση προήλθε κυρίως από τα bulk carriers του στόλου, ενώ στον αντίποδα ανοδικά ήταν τα ναύλα για τα tankers και τα containerships.
To «ταμείο» της Navios διογκώθηκε στα 296,1 εκατ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου του 2023 από 175 εκατ. δολάρια το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Συμβασιοποιημένα έσοδα
Στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου έως και σήμερα, η Navios εξασφάλισε πρόσθετα συμβασιοποιημένα έσοδα ύψους 136,9 εκατ. δολαρίων.
Από αυτά, τα 57,8 εκατ. δολάρια αφορούν μία πενταετή bareboat ναύλωση για VLCC του στόλου, τα 64,7 εκατ. δολάρια ναυλώσεις μέσης διάρκειας 3,3 ετών για δύο LR1 product tankers και τα 14,4 εκατ. δολάρια συμφωνία μέσης διάρκειας 2,3 ετών για ένα capesize bulker.
Μετά και τις τελευταίες μακροχρόνιες ναυλώσεις, η Navios Partners καταγράφει συμβασιοποιημένα έσοδα 3,3 δισ. δολαρίων έως και το 2037.
Ανανεώνει τον στόλο
Η ναυτιλιακή συνεχίζει και φέτος τις πωλήσεις παλαιότερων περιουσιακών στοιχείων, στο πνεύμα των προηγούμενων ετών.
Στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, συμφώνησε να παραχωρήσει ένα υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC), κατασκευής 2009, και ένα bulker, τύπου panamax κατασκευής 2004, με τα ακαθάριστα έσοδα να ανέρχονται σε 63,1 εκατ. δολάρια.
Συνολικά η Navios εισέπραξε 327,6 εκατ. δολάρια σε ακαθάριστα έσοδα από την πώληση 17 πλοίων το 2023 και έως τώρα το 2024.
Παράλληλα, η εισηγμένη «τρέχει» ένα ναυπηγικό πρόγραμμα, ύψους 1,6 δισ. δολαρίων για 26 πλοία, 16 εκ των οποίων είναι tankers και 10 containerships.
Τέσσερα εκ των δεξαμενόπλοιων και εννέα βαπόρια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραδοθούν φέτος από τα ναυπηγεία.
Ο εν ενεργεία στόλος της Navios αποτελείται από 176 πλοία, 77 εκ των οποίων είναι bulk carriers, 52 tankers και 47 containerships.