Με στόχο να αναπτυχθεί περαιτέρω η βιομηχανία κρουαζιέρας της χώρας, έξι κινεζικές εταιρείες ενώθηκαν στην Κίνα για να σχηματίσουν τον κρατικό φορέα κρουαζιέρας, την Huaxia International Cruises.
Οι εταιρείες που θα συμμετέχουν στο νέο σχήμα είναι οι: China Tourism Group, China Ocean Shipping Group, Jinjiang International Group, Shanghai Wusongkou Cultural Tourism Investment Group, Shanghai Jiushi Group και η China Merchants Shekou, που σήμερα εκμεταλλεύεται το πρώην Viking Sun στο πλαίσιο κοινοπραξίας με τη Viking Cruises.
Σύμφωνα με τοπικές πηγές στην Κίνα, η νέα εταιρεία θα λειτουργήσει βάσει συμφωνίας συνεργασίας μετόχων που υπεγράφη στα τέλη Δεκεμβρίου. Με εγγεγραμμένο κεφάλαιο 8,5 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 1,2 δισ. δολ.), η εταιρεία θα προσφέρει επίσης, μεταξύ άλλων, υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων μέσω πλωτών οδών, πωλήσεις αφορολόγητων εμπορευμάτων, τουριστικές υπηρεσίες και εφοδιασμού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα εταιρεία θα χρησιμοποιήσει το Διεθνές Λιμάνι Κρουαζιέρας της Σαγκάης ως το κύριο λιμάνι, ενώ θα αναπτύξει συνεργασία και προορισμούς και με τα άλλα κινεζικά λιμάνια.
Διεθνείς εταιρείες επιστρέφουν
Η κρουαζιέρα μετά από χρόνια μειωμένης δραστηριότητας επιστρέφει δυναμικά στην αγορά της Κίνας. Το 2024 η ευρωπαϊκή εταιρεία κρουαζιέρας MSC Cruises θα αναπτυχθεί στην αγορά της ηπειρωτικής Κίνας με δύο μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Το MSC Bellissima, χωρητικότητας 172.000 τόνων, θα μπορεί να φιλοξενήσει 5.686 επιβάτες. Θα αναχωρεί από το λιμάνι αφετηρίας του, το Baoshan Wusongkou International Cruise Terminal, στη Σαγκάη, και θα επισκέπτεται και γειτονικές χώρες μεταξύ 16 Μαρτίου και 24 Απριλίου 2024.
Επίσης το MSC Splendida το τέταρτο τρίμηνο του 2024 θα καλύψει τρία λιμάνια αφετηρίας στην κινεζική αγορά, στη Σαγκάη, το Shenzhen και το Keelung της Ταϊβάν.
Η Royal Caribbean International επαναφέρει τις δραστηριότητές της στη χώρα, με το Spectrum of the Seas να καταφθάνει τον Απρίλιο. Η Adora Cruises ανέβασε επίσης το επίπεδό της νωρίτερα φέτος με το ντεμπούτο του νέου Adora Magic City. Τώρα πλέει από τη Σαγκάη σε ετήσια βάση. Το πλοίο των 5.246 επιβατών κατασκευάστηκε στην Κίνα από το ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao.
Έτοιμη η Κίνα και για άλλες ναυπηγήσεις
Πάντως, η κυβέρνηση επιθυμεί μεγαλύτερη συμμετοχή των κινεζικών εταιρειών στον συγκεκριμένο τομέα, κρίνοντας ότι είναι εθνικό συμφέρον να κατασκευάζονται πλοία στα εγχώρια ναυπηγεία.
Η επιτυχής παράδοση και λειτουργία του πλοίου Adora Magic City είδε την Κίνα να προστίθεται σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία και η Φινλανδία στον σχεδιασμό και στην κατασκευή δικών της κρουαζιερόπλοιων.
Σηματοδότησε επίσης ότι η Κίνα είναι η μόνη χώρα που έχει κατακτήσει την τεχνολογία για την κατασκευή ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου. Από τον Οκτώβριο του 2013 που ξεκίνησε το έργο κρουαζιερόπλοιων στην Κίνα, περίπου 2,3 εκατομμύρια εργατοώρες αφιερώθηκαν στον σχεδιασμό και 18 εκατομμύρια εργατοώρες στην κατασκευή πριν τεθεί σε λειτουργία το Adora Magic City.
Το πλοίο μήκους 323,6 μέτρων και πλάτους 37,2 μέτρων φιλοξενεί 55.000 σύνολα εξοπλισμού, 25 εκατομμύρια εξαρτήματα και ανταλλακτικά, 4.750 χιλιόμετρα καλωδίων, 365 χιλιόμετρα αγωγών και 120 χιλιόμετρα αεραγωγών.
Το Adora Magic City, που έχει ολική χωρητικότητα 135.500 τόνων, μπορεί να φιλοξενήσει το πολύ 5.246 ταξιδιώτες στις 2.125 καμπίνες του. Εξοπλισμένο με έναν δημόσιο χώρο διαβίωσης και ψυχαγωγίας 40.000 τετραγωνικών μέτρων, το πλοίο είναι γνωστό ως «σύγχρονη πόλη στη θάλασσα».
Ο Xing Yue, γενικός διευθυντής της Clarksons Research στην Κίνα, έγραψε σε μια έκθεση: «Μόλις πέντε ναυπηγεία σε όλο τον κόσμο έχουν την εμπειρία κατασκευής μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Η ανάπτυξη του Adora Magic City από την China State Shipbuilding Corp ή CSSC και τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co έβαλε τέλος στην κυριαρχία τριών ευρωπαϊκών ναυπηγείων στην κατασκευή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων».
Η ναυπηγική βιομηχανία της χώρας είναι πλέον σε θέση να αναπτύξει την αλυσίδα της βιομηχανίας κρουαζιέρας σε επίπεδο και κλίμακα που να ανταποκρίνεται σε τέτοια επιτεύγματα, με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι η οικονομία της κρουαζιέρας της Κίνας θα αυξηθεί σε 500 δισεκατομμύρια γιουάν (71 δισ. δολ.) μέχρι το 2035.