Τον άνθρωπο «πίσω» από την ιδέα της Tsakos Energy Navigation, τον ιδρυτή της και διευθύνοντα σύμβουλο δρα Νίκο Τσάκο, βράβευσε χθες για την πολυετή προσφορά του τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια ναυτιλία η Capital Link, στο πλαίσιο του 14ου ετήσιου ναυτιλιακού της συνεδρίου.
Μάλιστα, όπως αποκάλυψε ο Νίκος Μπορνόζης, πρόεδρος της Capital Link, η ιδέα για τη δημιουργία της μακροβιότερης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας εισηγμένης στις χρηματιστηριακές αγορές του εξωτερικού -30 συναπτά έτη- ήταν ο παραλληλισμός που έκανε ο κ. Τσάκος του real estate, μιας αγοράς που συγκεντρώνει κεφάλαια, με τη ναυτιλία.
«Στη θάλασσα τα πλοία είναι το real estate» είχε πει. Το βραβείο του κ. Τσάκου, το Capital Link Shipping Leadership Award, προλόγισε ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Ανεξαρτήτων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων Paolo d’Amico, ο οποίος διαδέχθηκε τον κ. Τσάκο στο «πηδάλιο» της Intertanko, ο οποίος στάθηκε στα όσα έμαθε από τον Έλληνα εφοπλιστή, καθώς και στην πολύ μεγάλη σημασία που έδινε σε θέματα safety.
Μάλιστα, λίγη ώρα αργότερα, ο κ. Τσάκος αποκάλυπτε ότι η ΤΕΝ έχει λάβει από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία τη μεγαλύτερη βαθμολογία που έχει βάλει ποτέ σε ναυτιλιακή εταιρεία. Βαθμολογία που είναι μεγαλύτερη και απ’ αυτή που έχει βάλει στα ίδια της τα πλοία που διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία του πετρελαϊκού ομίλου, εξήγησαν στη «Ν» στελέχη της ναυτιλίας.
Ο ανθρώπινος παράγοντας
Το μυστικό της επιτυχίας της Tsakos Energy Navigation περιέγραψε στην ομιλία του ο δρ Νίκος Τσάκος. Σε πρώτο πλάνο είναι οι άνθρωποι της εταιρείας και οι ναυτικοί στα πλοία, ενώ το ίδιο σημαντική είναι και η αντιμετώπιση των ναυλωτών-πελατών της ΤΕΝ. «Μελετάμε τις ανάγκες των πελατών μας και δρούμε ανάλογα» σημείωσε μεταξύ άλλων. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος και στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, αφού έχει βάλει στόχο μέχρι το 2030 να έχει έναν οικολογικό στόλο.
Ήδη είναι από τις πρώτες που έχει παραλάβει τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τα πρώτα με ελληνική σημαία, με καύσιμο το LNG, ενώ πρόσφατα απέκτησε ακόμα πέντε δεξαμενόπλοια eco, τα δύο εκ των οποίων είναι επίσης LNG duel fuel. Αναλύοντας τη στρατηγική της ΤΕΝ, ο κ. Τσάκος σημείωσε ότι διαθέτει ποικιλομορφία, αφού διαθέτει από σούπερ τάνκερ τύπου VLCC μέχρι και LNG carriers, καθώς και ευελιξία. Μια πολιτική που εμπνεύστηκε από τον πατέρα του καπετάν Παναγιώτη Τσάκο Εξήγησε επίσης ότι η ΤΕΝ επί 20 συναπτά έτη, που είναι στο NYSE, (είχε προηγηθεί το Όσλο) δίνει μέρισμα στους μετόχους και αναπτύσσεται επικεντρωμένη στο τρίπτυχο ισχυρός ισολογισμός, όχι υπερβολική μόχλευση και αντικυκλικές επενδύσεις.
Ανέφερε επίσης ότι το γεγονός ότι είναι για 20 έτη εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και συναλλάσσεται με τους καλύτερους τραπεζίτες και δικηγορικά γραφεία στον κόσμο αποτέλεσε έναν ουσιαστικό παράγοντα για την ανάπτυξη της εταιρείας και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη και την εκτίμησή του στον ανθρώπινο παράγοντα, βάζοντάς τον στο επίκεντρο της δραστηριότητάς του.
Ευχαρίστησε επίσης τους Γιώργο Σαρόγλου, Μιχάλη Τζολίφη, Ευθύμιο Μητρόπουλο, Βασίλη Παπαγεωργίου και Paul Durham για τη συμβολή τους στην πορεία της ΤΕΝ Σήμερα η TEN διαχειρίζεται 72 δεξαμενόπλοια όλων των τύπων, LNG carriers, VLCCs Aframaxes και Suezmaxes.