Skip to main content

Eγκαινιάστηκε η επέκταση του car terminal της ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά έκτασης 40.000 m²

INTIME NEWS / ΣΑΡΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Δυνατότητα στάθμευσης επιπλέον 5.100 αυτοκινήτων

Ως ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαμετακόμισης οχημάτων στην Ανατολική Μεσόγειο θα καταστεί πλέον το λιμάνι του Πειραιά, καθώς σήμερα εγκαινιάστηκε η επέκταση του car terminal της ΟΛΠ, έκτασης περίπου 40.000 m² προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού.

Η νέα επένδυση της θυγατρικής εταιρείας της Cosco ανήλθε στα 20 εκατομμύρια ευρώ, δίνοντας τη δυνατότητα στάθμευσης επιπλέον 5.100 αυτοκινήτων.

Περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης και αποτελεί έργο Προτεραιότητας ΙΙ.

Η συνολική έκταση του σταθμού διακίνησης οχημάτων ανέρχεται πλέον σε 110.000 m².

Giga car terminal στο λιμάνι του Πειραιά

Το νέο έργο περιλάμβανε εργασίες επέκτασης του προϋφιστάμενου Προβλήτα που κατασκευάστηκε το 1962, με βελτίωση και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να επιτευχθεί αλλαγή χρήσης του από ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα σε σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων.

Για ένα σημαντικό επίτευγμα, που ανοίγει διάπλατα νέες προοπτικές στο λιμάνι του Πειραιά και ενισχύει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά του έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.

Πρόσθεσε ότι η νέα υποδομή αντιπροσωπεύει ένα κρίσιμο βήμα προς την ενίσχυση της λειτουργικότητας και την προώθηση των εμπορικών δραστηριοτήτων του λιμένα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά με αυτή την επένδυση γίνεται κόμβος μεταφόρτωσης στη Μεσόγειο Θάλασσα και συμβάλλει με αυτόν τον πολύ καινοτόμο τρόπο στην ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής οικονομίας.

Πρόσθεσε επίσης ότι με τη συγκεκριμένη επένδυση επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η στρατηγική προσήλωσης της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ανάπτυξη και την καινοτομία.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, είπε ότι παράδοση του σημερινού έργου αποτελεί σημείο αναφοράς στην πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά.

Τόνισε ότι πρόκειται για ένα ακόμα βήμα που θα βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο, όχι μόνο στη νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως.

Υπογράμμισε ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι πλέον στην 4η πανευρωπαϊκή θέση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και στην 3 θέση σε όλη τη Ευρώπη ως προς τις κρουαζιέρες, αλλά και στην πρώτη θέση στην Ευρώπη ως προς τη διακίνηση επιβατών.

Έκανε λόγο για σημαντική αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά, προσθέτοντας ότι η οικονομική αξία του εκτιμάται στο 1,56% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισε ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί ένα από ταχέως αναπτυσσόμενα λιμάνια στον κόσμο, καθώς η γεωγραφική θέση του το καθιστά ζωτικό διαμετακομιστικό εμπορικό εφοδιαστικό τουριστικό και επικοινωνιακό κόμβο.

Αναφέρθηκε στην τροποποίηση της συμφωνίας δημοσίου και ιδιώτη το 2021 προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεση των έργων και των επενδύσεων.

Τόνισε ότι το έργο που ολοκληρώθηκε στις 22 Ιουλίου 2023 και για το οποίο εργάστηκαν περισσότερα από 250 άτομα θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή και θα βελτιώσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα και ελκυστικότητα του λιμανιού ως κόμβου διαμετακόμισης και αποθήκευσης οχημάτων και τροχοφόρων εμπορευμάτων στη Μεσόγειο Θάλασσα τη Μαύρη Θάλασσα και τη Βόρεια Αφρική.

Ο πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Σιάο Τζουντσένγκ, εξέφρασε τα θερμά του συγχαρητήρια για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου στο λιμάνι του Ηρακλέους. Πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο της πρόσφατης επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα, συμφωνήθηκε η περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας στους τομείς των μεταφορών της ναυτιλίας, των επικοινωνιών, της ψηφιακής τεχνολογίας, των οικονομικών, της επιστήμης και της τεχνολογίας. Είπε εξάλλου ότι στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο χωρών, θα δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες για την ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά το 2023. Τόνισε ότι η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων για πρώτη φορά στην ιστορία της, αφού σημείωσε εξαγωγές 1,86 εκατ. οχημάτων προς την Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 35% των συνολικών εξαγωγών της Κίνας. Είπε, επίσης, ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει ένα από τα πιο σημαντικά λιμάνια διαμετακόμισης για τα κινέζικα οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη.

Ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Yu Zeng Gang, δήλωσε ότι το νέο έργο αποτελεί ορόσημο για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τη χώρα για το τομέα μεταφορών.

«Γινόμαστε μάρτυρες ενός οράματος για τη δημιουργία ενός προηγμένου και αποδοτικού τερματικού σταθμού οχημάτων στο λιμάνι του Πειραιά, που θα ενισχύσει τη δυναμικότητά του, καθιστώντας το ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στη Μεσόγειο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή» ανέφερε.

Τόνισε εξάλλου ότι πρόκειται για σημαντική επένδυση στις υποδομές, αλλά και νέο κεφάλαιο για τη χώρα, προσθέτοντας ότι η διοίκηση του λιμένος παραμένει επικεντρωμένη στην περιβαλλοντική διάσταση του έργου και πάντα σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές, που αποτελούν μέρος της συμφωνίας.