Μεγάλη δυναμική σε επίπεδο διακίνησης εγχώριου φορτίου παρουσιάζει το car terminal της ΟΛΠ, ενώ με τη νέα επέκτασή του που εγκαινιάζεται σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά φιλοδοξεί να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαμετακόμισης οχημάτων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Στόχος του οργανισμού είναι να αυξηθεί ο αριθμός της ετήσιας διακίνησης οχημάτων τόσο σε επίπεδα μεταφόρτωσης όσο και σε εγχώρια κατανάλωσης, ενώ η νέα επένδυση θα έχει δυνατότητα να φιλοξενεί ταυτόχρονα τρία πλοία pure car carriers.
Στο εννεάμηνο του 2023 τα έσοδα του car terminal ανήλθαν σε 16,3 εκατ. ευρώ, έναντι 13,3 εκατ. το 2022. Επίσης το εγχώριο φορτίο παρουσίασε αύξηση κατά 35,6% (από 88.299 σε 119.735 οχήματα).
Συνολικά από τις αρχές του 2023 έως τις 30/09/2023 διακινήθηκαν συνολικά 252.121 οχήματα, έναντι 267.320 το ίδιο διάστημα του 2022. Πτώση κατά 5,7%.
Το τρίτο τρίμηνο του 2023 τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση κατά 22,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Παράλληλα η κερδοφορία για το ίδιο διάστημα παρουσίασε αύξηση κατά 49,5% το τρίμηνο του 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Σε επίπεδο διακίνησης, τo 2022 σε σχέση με το 2021 το εγχώριο φορτίο παρουσίασε αύξηση κατά 16,5%.
Συνολικά για την αγορά της Ελλάδας διακινήθηκαν από τον σταθμό διακίνησης οχημάτων της ΟΛΠ 116.732 οχήματα, έναντι 110.225 το 2021. Αύξηση 16,5%.
Το 2022 σε επίπεδο μεταφόρτωσης οχημάτων από το λιμάνι του Πειραιά για άλλες χώρες της Ανατολικής Μεσογείου διακινήθηκαν συνολικά 234.238 οχήματα, έναντι 328.988. Πτώση κατά 28,8%.
Συνολικά από το λιμάνι του Πειραιά το 2022 διακινήθηκαν 350.970 οχήματα, έναντι 429.213 το 2021. Πτώση κατά 18,2%.
Στα 20 εκατ. η νέα επένδυση
Η νέα επένδυση της θυγατρικής εταιρείας της Cosco ανήλθε στα 20 εκατομμύρια ευρώ, δίνοντας τη δυνατότητα στάθμευσης επιπλέον 5.100 αυτοκινήτων.
Περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού, σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης και αποτελεί έργο Προτεραιότητας ΙΙ.
Το νέο car terminal με τον επιπλέον χώρο εναπόθεσης αυτοκινήτων έχει έκταση περίπου 40.000 m² προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού. Έτσι, η συνολική έκταση του σταθμού διακίνησης οχημάτων ανέρχεται πλέον σε 110.000 m² .
Το νέο έργο περιλάμβανε εργασίες επέκτασης του προϋφιστάμενου Προβλήτα που κατασκευάστηκε το 1962, με βελτίωση και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να επιτευχθεί αλλαγή χρήσης του από ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα σε σταθμό διακίνησης αυτοκινήτων.
Ο παλαιός προβλήτας επεκτάθηκε κατά 40.769,00 m² και προβλέπεται να εξυπηρετεί τον νέο Σταθμό Διακίνησης Αυτοκινήτων, χωρητικότητας 5.100 θέσεων αυτοκινήτων (Ι.Χ.) περίπου.
Σε επιφάνεια 110.000 m²
Η νέα γενική διάταξη εκτείνεται πλέον σε επιφάνεια 110.000 m², με μήκος κρηπιδότοιχου 1.100,00m και λειτουργικό βάθος -12,00m.
Στη δοκό ανωδομής έχει ενσωματωθεί όλος ο απαιτούμενος λιμενικός εξοπλισμός και εγκαταστάσεις που εξασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του και περιλαμβάνει τα ακόλουθα: δέστρες, προσκρουστήρες, κλίμακες ασφαλείας, δίκτυο πυρόσβεσης, δίκτυο ύδρευσης.
Η κατασκευή περιλαμβάνει επίσης την εγκατάσταση όλων των απαραίτητων ηλεκτρομηχανολογικών δικτύων, ιστών φωτισμού, εξοπλισμού ασθενών ρευμάτων (οπτικές ίνες, CCTV).