Skip to main content

Κρουαζιέρα: Η στρατηγική και οι προοπτικές της επί τάπητος από Κεφαλογιάννη-Παππά

ΥΠ. ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Ξεχωριστή αναφορά έγινε στη σημασία της ανάδειξης του Πειραιά ως home port

Για τη στρατηγική και τις πολιτικές στον τομέα της κρουαζιέρας συζήτησαν την Τρίτη, με πρωτοβουλία της, η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, με τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Παππά, τον γενικό γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, και τον γενικό γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Μύρωνα Φλουρή.

Όπως τονίστηκε, σε επίπεδο στρατηγικής, η Ελλάδα πρέπει να είναι προορισμός για υψηλής ποιότητας τουρισμό. Ειδικότερα για την ελληνική αγορά της κρουαζιέρας, απαιτείται ένα προϊόν συμβατό με την ιδιομορφία και το πλήθος των ελληνικών νησιών, με σκοπό να διατηρηθεί και να διαφυλαχθεί η μοναδικότητα και η ιδιαιτερότητά τους.

Όσον αφορά στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των νησιών και τη στήριξη της νησιωτικότητας, αναδείχθηκε η σημασία της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών στο σύνολό τους, αλλά και ειδικά για την κρουαζιέρα, καθώς και η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών των λιμένων της χώρας.

Κατά τις συνομιλίες ξεχωριστή αναφορά έγινε στη σημασία της ανάδειξης του Πειραιά ως home port, με όλες τις θετικές συνέπειες των οικονομιών κλίμακος που δημιουργούνται. Συμφωνήθηκε, επίσης, όπως στο αμέσως επόμενο διάστημα, μεταξύ άλλων θεμάτων, αναπτυχθούν πρωτοβουλίες στα ζητήματα που αφορούν στην ποσόστωση (quota), στην επιβολή τελών και στο σύστημα κατανομής θέσεων αγκυροβολίας/ελλιμενισμού (berth allocation).

Τέλος, αναδείχθηκε ο ρόλος του Παρατηρητηρίου για τον παράκτιο και θαλάσσιο Τουρισμό στη Μεσόγειο, που συνέστησε πρόσφατα το υπουργείο Τουρισμού και για τη χάραξη τουριστικής πολιτικής στον τομέα της κρουαζιέρας. Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η μέτρηση, η συλλογή στατιστικών στοιχείων, η παρακολούθηση και η αξιολόγηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή της Μεσογείου, η ανάπτυξη σχετικού ερευνητικού έργου και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητας του τουριστικού προϊόντος.