Διαχειρίσιμη χαρακτήρισε την κατάσταση στη ναυτιλία με αφορμή τις γεωπολιτικές εξελίξεις, η πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Partners L.P., σε ομιλία της στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist “The World Ahead 2024: Athens Gala Dinner”.
H κ. Φράγκου είπε ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου το διεκπεραιώνει η ναυτιλία, καθώς είναι είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος, ενώ ανέφερε ότι οι τιμές ανεβαίνουν όταν δεν υπάρχει επάρκεια και μεταφορικά μέσα. Τόνισε ότι ο πόλεμος και οι φυσικές καταστροφές, είναι oι βασικοί λόγοι που οι τιμές αυξάνονται, ενώ αναφερόμενη στις επιπτώσεις από τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις χαρακτήρισε διαχειρίσιμες και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
«Είμαστε στο τρίτο χειμώνα που καταφέραμε με αποτελεσματικό τρόπο να αντιμετωπίσουμε προβλήματα στην μεταφορά εμπορευμάτων, καθώς η Ευρώπη εξαρτιόταν κατά 55% από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία» δήλωσε η ίδια.
Όπως σημείωσε, η ναυτιλία, με τρόπο αποτελεσματικό διαχειρίστηκε και επίλυσε το πρόβλημα, αξιοποιώντας χρηματοοικονομικούς πόρους “χτίζοντας” μονάδες αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και προχωρώντας project επαναεροποίησης το 2024. Τόνισε δε ότι το 2024, θα υπάρχει 34% μεγαλύτερη δυναμικότητα εισαγωγής lng σε σχέση με το 2021. Επεσήμανε εξάλλου, ότι το ίδιο ισχύει με το πετρέλαιο και τα σιτηρά, ενώ, αναφερόμενη στην κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα από τις συνεχιζόμενες επιθέσεις κατά της ναυτιλίας από τους Χούθι, χαρακτήρισε και αυτό το πρόβλημα ως “επιλύσιμο”.
Η αύξηση των ημερών του ταξιδιού κατά 10 ημέρες επιπλέον, και της απόστασης κατά 30% λόγω του διάπλου του γύρω από την Αφρική , δημιουργεί ένα πρόβλημα πληθωριστικής πίεσης, αλλά και αυτό είναι διαχειρίσιμο σύμφωνα με την κ. Φράγκου.
Η ίδια χαρακτήρισε ως πιο σοβαρό αυτό που βιώσαμε μετά την πανδημία, όταν η ανάγκη για μεταφορά προϊόντων αυξήθηκε ραγδαία και δεν υπήρχε δυνατότητα μεγαλύτερης χωρητικότητας στα πλοία.