Skip to main content

Κρεσέντο αγορών πλοίων από τον Όμιλο Βαφειά

Παρέλαβε τέσσερα υπερσύγχρονα πλοία μεταφοράς αμμωνίας- Απέκτησε επίσης δύο bulkers

Με… φόρα εισήλθε και στο 2024 ο εφοπλιστικός Όμιλος Βαφειά, συνεχίζοντας τις ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων, στο «πνεύμα» των τελευταίων ετών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες από ναυλομεσιτικές πηγές, η Brave Maritime Corp. συμφερόντων Νικόλα Βαφειά, ολοκλήρωσε εσχάτως την παραλαβή από τα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότια Κορέα τεσσάρων νέων υπερσύγχρονων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας, χωρητικότητας 40.000 κυβικών μέτρων έκαστο.

Ο λόγος για τα Eco Merlin, Eco Wizard, Eco Oracle και Eco Sorcerer. Ναυλομεσίτες επισημαίνουν πως τα πλοία αντιπροσωπεύουν υγραεριοφόρα νέας γενιάς με πλήρως αποδοτικές μηχανές και όλες τις τελευταίες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

Δεδομένα αξιολόγησης πλοίων καταδεικνύουν ότι κατά την τοποθέτηση της παραγγελίας, η Brave Maritime είχε καταβάλει 46 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, και τώρα η αξία τους έχει αναρριχηθεί πάνω από τα 70 εκατ. δολάρια έκαστο.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει υπό παραγγελία τρία ακόμη τελευταίας γενιάς gas carriers, ένα επιπλέον αδελφό χωρητικότητας 40.000 κυβικών μέτρων στο ναυπηγείο HMD, με παράδοση στο πρώτο τρίμηνο του 2024 και δύο χωρητικότητας 11.000 κυβικών μέτρων έκαστο υπό κατασκευή στην Ιαπωνία, με προγραμματισμένες παραδόσεις το 2025 και το 2026.

Αγορές bulk carriers

Παράλληλα, σε ένα deal που πέρασε «κάτω από το ραντάρ», η Brave Maritime απέκτησε δύο bulkers, τύπου kamsarmax, έναντι περίπου 31 εκατ. δολαρίων συνολικά. Τα πλοία Eco Czar και Eco Sikousis κατασκευάστηκαν το 2009 και το 2008 αντίστοιχα στο ναυπηγείο Oshima της Ιαπωνίας.

Η πλατφόρμα ναυτιλιακών δεδομένων Equasis καταδεικνύει πως το Eco Czar άλλαξε όνομα στις αρχές Δεκεμβρίου από Asl Neptune.

Τους τελευταίους 18 μήνες, η Brave Maritime απέκτησε συνολικά 32 πλοία, εκ των οποίων 7 νεότευκτα LPG carriers, 10 tankers (4 suezmaxes, 1 aframax και 5 product tankers) και 15 bulkers (8 capes, 1 supramax, 2 kamsarmaxes και 3 handysize bulkers).

Μετά τις τελευταίες παραδόσεις και συναλλαγές εξαγορών, ο στόλος του Ομίλου Βαφειά αποτελείται από 91 πλοία, εκ των οποίων 40 είναι gas carriers, 25 bulkers και 26 tankers, τόσο crude όσο και clean.

Διάκριση για τον Χάρη Βαφειά

Ο Χάρης Βαφειάς, ο οποίος διαθέτει τρεις ναυτιλιακές εταιρείες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο (StealthGas, Imperial Petroleum και C3is Inc. έγινε πρόσφατα ο νεότερος εκπρόσωπος του ελληνικού εφοπλισμού που βραβεύεται από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Κατά τη στιγμή της διάκρισης, ο κ. Βαφειάς αναφέρθηκε στην ιστορία της οικογένειάς του από τον παππού του Χαράλαμπο, ο οποίος ξεκίνησε από τη Χίο για να φτάσει στην Αργεντινή και να δημιουργήσει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίου κρέατος στον κόσμο. Τη σκυτάλη πήρε ο πατέρας του Νίκος, ο οποίος έκανε και το άνοιγμα στη ναυτιλία εργαζόμενος από τα ξημερώματα (στην οικογενειακή εταιρεία και μετά στη ναυτιλία).

Μετά την αναφορά του στην επιχειρηματική διαδρομή της οικογένειάς του και την εν συνεχεία εμπλοκή του πατέρα του και του ιδίου στη ναυτιλία, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «οφείλουμε να επενδύσουμε στην εξωστρέφεια». Ο Πειραιάς, όπως είπε, έχει ναυτιλιακό DNA, και δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα ούτε από το Λονδίνο, ούτε από την Σιγκαπούρη.

Εδώ, είπε χαρακτηριστικά, είναι το ναυτιλιακό κέντρο τονίζοντας ότι, πρέπει να επενδύσουμε σε αυτό με τις κατάλληλες προϋποθέσεις και με την βοήθεια της κυβέρνησης, ώστε όχι μόνο να καταφέρουμε να είμαστε οι νούμερο 1 στην Ευρώπη, αλλά και να ανταγωνιστούμε την Κίνα που είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας.

Άλλωστε, το DNA μας κατέληξε, «είναι αλμυρό».