Ρεσάλτο έγινε σήμερα το πρωί σε ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο, στο οποίο επιβαίνει ένας Έλληνας ναυτικός, στον Κόλπο του Ομάν, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από το Λιμενικό Σώμα.
Πρόκειται για το μεσαίου μεγέθους tanker, τύπου suezmax, St Nikolas (κατασκευής 2011), το οποίο ταξιδεύει με σημαία Νήσων Μάρσαλ. Το εν λόγω πλοίο ανήκει στην ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, ο Ελληνας που είναι μεταξύ των μελών του πληρώματος είναι ναυτολογημένος ως δόκιμος πλοίαρχος.
Ο βρετανικός Οργανισμός Θαλάσσιων Εμπορικών Επιχειρήσεων (UKMTO) ανέφερε ότι ένοπλη ομάδα τεσσάρων με πέντε ανθρώπων εφόρμησαν στο tanker, ενώ η εταιρεία θαλάσσιας ασφάλειας Diaplous Group έκανε λόγο για έξι άτομα με στρατιωτικές στολές, οι οποίοι κάλυψαν τις κάμερες παρακολούθησης καθώς επιβιβάζονταν στο πλοίο.
Πού κατευθύνεται
Το πλοίο, με το οποίο έχει χαθεί η επαφή, φαίνεται πως αλλάζει πορεία και κατευθύνεται προς τα ιρανικά χωρικά ύδατα. Έπλεε 47 ναυτικά μίλια ανατολικά του Σοχάρ στο Ομάν κατά την ώρα της επίθεσης.
Με βάση το τελευταίο στίγμα στο Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS) του πλοίου πριν από 11 ώρες, όπως αποτυπώνεται στη ναυτιλιακή πύλη εντοπισμού πλοίων MarineTraffic, αυτό βρισκόταν στον Κόλπο του Ομάν, έχοντας ξεκινήσει από το λιμάνι Al Basrah στο Ιράκ με προορισμό την Τουρκία.
Η εταιρεία παροχής συμβουλών θαλάσσιας ασφάλειας Ambrey Analytics τόνισε ότι το tanker κινείτο με ταχύτητα 11,4 κόμβων και συνέχισε να κινείται με την ίδια ταχύτητα σε σταθερή κατεύθυνση μία ώρα μετά την αναφερόμενη ώρα επιβίβασης. Ακολούθως, άλλαξε κατεύθυνση και αύξησε ταχύτητα στους 12,9 κόμβους.
Όπως αναφέρει το Associated Press, το δεξαμενόπλοιο αρχικά βρισκόταν στα ανοιχτά της πόλης της Βασόρας του Ιράκ, φορτώνοντας αργό πετρέλαιο με προορισμό το λιμάνι του Αλί Αγά της Τουρκίας, για την τουρκική εταιρεία διύλισης Tupras. Τα δεδομένα δορυφορικής παρακολούθησης που αναλύθηκαν από το πρακτορείο έδειξαν ότι το δεξαμενόπλοιο τελικά είχε στρίψει και κατευθυνόταν προς το λιμάνι του Μπαντάρ-ε-Τζασκ στο Ιράν.
Η δήλωση της εταιρείας
Σε δήλωσή της η εταιρεία Empire Navigation, με έδρα την Αθήνα, επιβεβαίωσε την πειρατεία αναφέροντας πως έχει χάσει την επαφή με το πλοίο.
Συγκεκριμένα, κάνει γνωστό:
«H Empire Navigation, manager του St. Nikolas (IMO No 9524475, Σημαία: Νησιά Μάρσαλ), αναφέρει ότι έχασε επαφή με το πλοίο περίπου στις 06:30 ώρα Αθήνας, καθώς έπλεε έξω από τις ακτές του Ομάν, κοντά στο Σοχάρ.
Το πλοίο έχει συνολικό πλήρωμα 19 ανθρώπων: 18 Φιλιππινέζικης και 1 Ελληνικής εθνικότητας.
Το πλοίο φόρτωσε τις προηγούμενες ημέρες στο Basrah (Ιράκ) ένα φορτίο περίπου 145.000 μετρικών τόνων αργού πετρελαίου το οποίο είχε προορισμό την Αλιαγά (Τουρκία), μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Ο ναυλωτής του πλοίου είναι η Tupras (τουρκική εταιρεία).
Η Empire Navigation έχει ενεργοποιήσει πλάνο έκτακτης ανάγκης, ενημέρωσε τις αρμόδιες αρχές και καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να αποκαταστήσει την επικοινωνία με το St.Nikolas».
Να σημειωθεί ότι οι υποψίες για την πειρατεία έπεσαν αμέσως στο Ιράν, καθώς, όπως υπενθυμίζει το AP, το πλοίο υπό το όνομα Suez Rajan είχε βρεθεί στο επίκεντρο μιας κρίσης μεταξύ του Ιράν και των ΗΠΑ.