Βελτιωμένο είναι το προφίλ ενεργειακής αποδοτικότητας της Diana Shipping, στο «τιμόνι» της οποίας βρίσκεται η Σεμίραμις Παληού, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην έκθεση ESG 2022, που δημοσιεύτηκε αυτές τις ημέρες.
«Στη διάρκεια του έτους, μειώσαμε τις Scope 1 (άμεσες) εκπομπές κατά 10% και βελτιώσαμε τον ετήσιο λόγο αποδοτικότητας (AER)» σημείωσε στο εισαγωγικό σημείωμα της έκθεσης η CEO της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείας, κ. Παληού.
Ειδικότερα, ο AER υποχώρησε από τις 3,16 μονάδες το 2021 σε 3,03 μονάδες το 2022. Ο AER υπολογίζεται από τις εκπομπές άνθρακα ενός πλοίου ανά ακριβή χωρητικότητα-απόσταση, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η απόσταση που διανύει το πλοίο και το σχέδιο αυτού.
«Καταβάλλονται προσπάθειες για την εφαρμογή πρόσθετων αποδοτικών μέτρων. Αυτά περιλαμβάνουν τη διερεύνηση τεχνολογικών εξελίξεων, τη βελτιστοποίηση του ταξιδιού και επενδύσεις σε τεχνολογίες αποδοτικής χρήσης καυσίμων» υπογραμμίζεται στην έκθεση της εταιρείας.
Παράλληλα, η Diana Shipping μείωσε τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) σε 2.110 μετρικούς τόνους το 2022 από 2.145 μετρικούς τόνους το 2021, τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) σε 16.711 μετρικούς τόνους πέρυσι από 17.439 μετρικούς τόνους πριν από δύο χρόνια. Τα αιωρούμενα σωματίδια (Particulate Matter, PM) παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα σε 331 μετρικούς τόνους το 2022 από 330 μετρικούς τόνους το 2021.
«Πράσινες» πρωτοβουλίες
«Σε μια προσπάθεια να ανανεώσουμε τον στόλο μας και να γίνουμε πιο βιώσιμοι, καλωσορίσαμε το eco νεότευκτο bulk carrier, τύπου capesize, Florida, καθώς και οκτώ σύγχρονα ultramaxes, κατασκευής 2015-2018» σημείωσε η Σεμίραμις Παληού.
Σημειώνεται ότι μέσα στο τρέχον έτος η ναυτιλιακή υπέγραψε επιστολή προθέσεως (LOI) με το κινεζικό ναυπηγείο Tsuneishi Group (Zhoushan) Shipbuilding για την κατασκευή δύο bulk carriers, τύπου kamsarmax, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου, δυνατότητας καύσης μεθανόλης.
Την ίδια ώρα, έχει υπογράψει ένα συμφωνητικό για τη συμμετοχή της σε μια κοινοπραξία που αναμένεται να αναλάβει την ιδιοκτησία και λειτουργία πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων.
«Επίσης, λαμβάνουμε ενεργά μέρος σε πολλαπλές πρωτοβουλίες και πλατφόρμες, όπως το Call to Action for Decarbonisation και η καινοτόμα Blue Visby Solution» ανέφερε η CEO της Diana Shipping. Η κοινοπραξία Blue Visby εργάζεται για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία κατά 15% μέσα από μια πολυμερή πλατφόρμα με την ονομασία Blue Visby Solution. Αυτή η λύση στοχεύει στη βελτιστοποίηση των χρόνων αφίξεων των πλοίων στους προορισμούς τους, εξαλείφοντας την πρακτική «Ταξίδεψε Γρήγορα και μετά Περίμενε».
«Εκ μέρους της Diana Shipping, έχω την τιμή να κατέχω καίριες θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο κορυφαίων οργανισμών για το θαλάσσιο περιβάλλον, συμμετέχοντας ενεργά στο Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, υπηρετώντας ως πρόεδρος της HELMEPA και κατέχοντας τη θέση του αντιπροέδρου στην INTERMEPA» ανέφερε, τέλος, η κ. Παληού.
Βιώσιμοι πυλώνες
H ελαχιστοποίηση του ανθρακικού αποτυπώματος είναι ο πρώτος πυλώνας της στρατηγικής ESG της Diana Shipping.
Παράλληλα, η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα. «Η ισότητα, η ποικιλομορφία και η συμπερίληψη βρίσκονται στην καρδιά των αξιών μας, για να διασφαλιστεί ότι κάθε μέλος της ομάδας έχει πρόσβαση σε ισότιμες ευκαιρίες και ένα εργασιακό περιβάλλον με σεβασμό» τόνισε η CEO της Diana Shipping.
Τρίτον, η εταιρεία διατηρεί τα υψηλότερα πρότυπα επιχειρηματικής δεοντολογίας και πρακτικών κατά της διαφθοράς, ενώ ενισχύει τα μέτρα ασφάλειας εν πλω και στη στεριά, «καθώς κατευθυνόμαστε σε έναν αυξανόμενο ψηφιακό κόσμο».