Νέες συμφωνίες ναυπηγήσεων bulk carriers υπογράφουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες, κατορθώνοντας να εξασφαλίσουν ακόμη και τώρα ελκυστικούς χρόνους παράδοσης εντός του 2026.
Η Century Bulk Carriers, ο βραχίονας ξηρού φορτίου του Ομίλου Χανδρή, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», προχωρά στην παραγγελία τεσσάρων μεσαίου μεγέθους πλοίων, τύπου ultramax, χωρητικότητας 64.000 dwt, σε ναυπηγείο της Κίνας.
Πρόκειται για υπερσύγχρονα πλοία, εξοπλισμένα με γερανούς, γεγονός που επιτρέπει την προσέγγιση όλων των λιμένων χωρίς περιορισμούς. Εγχώριοι ναυλομεσιτικοί οίκοι αναφέρουν πως η παράδοση των πλοίων θα ολοκληρωθεί το 2026.
Αυτή είναι η δεύτερη παραγγελία της ελληνικής εταιρείας στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Είχε προηγηθεί τον περασμένο Μάρτιο η συμφωνία με κινεζική γιάρδα για δύο ultramaxes και παράδοση εντός του 2025.
Ο Όμιλος Χανδρή ίδρυσε την Century Bulk Carriers τον Αύγουστο του 2018, ως ξεχωριστή οντότητα για τη διαχείριση των bulk carriers του στόλου. Η εταιρεία διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, 10 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, εκ των οποίων τέσσερα είναι capes, δύο kamsarmaxes, δύο panamaxes και δύο supramaxes.
Με έτος ίδρυσης το 1911, ο Όμιλος Χανδρή είναι μία από τις παραδοσιακές δυνάμεις της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το 2014 ο Όμιλος εισήλθε και στην αγορά των πλοίων μεταφοράς LNG.
Angelakos Hellas
Παράλληλα, Έλληνες ναυλομεσίτες συνδέουν στις εκθέσεις της τελευταίας εβδομάδας την Angelakos Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Αγγελάκου, με την παραγγελία τριών kamsarmaxes, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian Cosco KHI Ship Engineering. Το τίμημα για κάθε πλοίο ανέρχεται, με βάση τις ίδιες πηγές, στα 39 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους είναι προγραμματισμένη για το 2026.
Πλατφόρμες καταγραφής δεδομένων ναυπηγήσεων πλοίων αναφέρουν πως η ελληνική ναυτιλιακή παρέλαβε τ τελευταία νεότευκτα πλοία το 2020 από το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu Yangzijiang.
Η βάση ναυτιλιακών δεδομένων Equasis εντοπίζει συνολικά 16 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στον στόλο της Angelakos Hellas.
Safe Bulkers
Με ένα ακόμη kamsarmax διευρύνει το ναυπηγικό της πρόγραμμα η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου. H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με ιαπωνικό ναυπηγείο για την κατασκευή του πλοίου, χωρητικότητας 82.000 dwt, το οποίο θα παραδοθεί το πρώτο μισό του 2026.
Το νεότευκτο είναι σχεδιασμένο για να καλύπτει όλες τις τελευταίες πράσινες απαιτήσεις, διαθέτοντας, όπως και τα αδελφά αυτού του τύπου, προηγμένα ενεργειακά χαρακτηριστικά, που οδηγούν σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Η Safe Bulkers έχει πλέον ένα orderbook οκτώ πλοίων, δύο εκ των οποίων διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου μεθανόλης.
Ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 46 πλοία, εκ των οποίων 11 είναι panamaxes, 9 kamsarmaxes, 18 post-panamaxes και 8 capesize πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. dwt και μέσης ηλικίας 10,5 ετών.