Skip to main content

Νέα παραγγελία του Ομίλου Οικονόμου για έξι suezmaxes

Πάνω από 3,5 δισ. δολ. φθάνει πλέον το ναυπηγικό του πρόγραμμα

Ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών υλοποιεί την τελευταία διετία ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου, εστιάζοντας σε tankers, bulk carriers και LNG carriers.

Στην τελευταία εξέλιξη, η «Ν» μαθαίνει από ναυλομεσιτικές πηγές ότι η TMS Tankers, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του ομίλου, έχει συμφωνήσει με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry για την κατασκευή τεσσάρων suezmaxes, χωρητικότητας 157.000 dwt έκαστο, με δικαίωμα-option για δύο ακόμη.

Παρότι το τίμημα της παραγγελίας δεν έγινε γνωστό, ναυλομεσίτες αποτιμούν το κόστος ναυπήγησης ενός suezmax σήμερα περίπου στα 85 εκατ. δολάρια. Με αυτό το συμβόλαιο, η TMS Tankers στρέφεται σε ναυπηγήσεις suezmaxes για πρώτη φορά φέτος, μετά τη συμφωνία στη λήξη του 2022 με το New Times Shipbuilding της Κίνας για τέσσερα βαπόρια αυτού του τύπου.

Το orderbook

Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών του Ομίλου Οικονόμου περιλαμβάνει από πέρυσι 41 πλοία -εάν προστεθούν και οι options για τα τελευταία suezmaxes-, εκ των οποίων 17 είναι bulk carriers, άλλα τόσα είναι tankers και 7 LNG carriers. Ο οίκος VesselsValue υπολόγισε για λογαριασμό της «Ν», στο τέλος Αυγούστου, στα 3,18 δισ. δολάρια την αξία του orderbook του Ομίλου. Πλέον, εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 3,5 δισ. δολάρια.

Μόνο το τρέχον έτος ο όμιλος έχει επενδύσει πάνω από 1,4 δισ. δολάρια για συνολικά 23 νεότευκτα πλοία. Η μεγάλη πλειονότητα των ναυπηγήσεων αφορά συμβόλαια με ναυπηγεία της Κίνας, ενώ τα βαπόρια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κατασκευάζονται στη Νότια Κορέα.

Φυσικά, οι εταιρείες του κ. Οικονόμου συνεχίζουν να εστιάζουν και στη δευτερογενή αγορά, σε μικρότερο βαθμό πάντως φέτος συγκριτικά με πέρυσι. Στις κινήσεις που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται η συμφωνία απόκτησης
δύο newcastlemax bulk carriers, κατασκευής 2021 έκαστο, αλλά και ενός LNG carrier, κατασκευής 2006, από την GasLog του Πήτερ Λιβανού.

Ο εν ενεργεία στόλος του ομίλου περιλαμβάνει πάνω από 130 πλοία στους προαναφερθέντες ναυτιλιακούς κλάδους, με βάση στοιχεία της πλατφόρμας καταγραφής ναυτιλιακών στοιχείων Equasis.

Επιτυχή ρίσκα

Ο κ. Οικονόμου περιλαμβάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια στη λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List με τα 100 πρόσωπα που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Στη φετινή λίστα κατέλαβε την 33η θέση.

Όπως αναφέρουν οι συντάκτες της λίστας, ανήκει σε έναν μικρό κύκλο πλοιοκτητών πρόθυμων και ικανών να λάβουν μεγάλα ρίσκα για την πορεία των ναυτιλιακών αγορών, τα οποία άλλοι μπορούν να θεωρήσουν ασαφή ή απλά πολύ ακριβά.

Ένα από τα μεγάλα «στοιχήματα» του εφοπλιστή, το οποίο είχε επιτυχή αποτελέσματα, ήταν ο ανεφοδιασμός των περισσότερων εκ των υφιστάμενων πλοίων του με scrubbers, «σε ένα από τα μεγαλύτερα τέτοια προγράμματα της βιομηχανίας», σημειώνεται σχετικά.

Οι συντάκτες αναφέρονται, τέλος, σε μια ρήση του πλοιοκτήτη, στη διάρκεια μιας μεγάλης ναυτιλιακής συνάντησης. Τότε είχε πει ότι χρειάζεσαι «PhD» (τα αρχικά παραπέμπουν στο διδακτορικό δίπλωμα) για να πετύχεις στη ναυτιλία, αλλά τα γράμματα δεν σήμαιναν αυτό που οι περισσότεροι σκέφτηκαν.

Ο ίδιος εξήγησε ότι η «συνταγή» της επιτυχίας είναι να είσαι «Poor» (φτωχός), για να έχεις «Hunger» (πείνα) και «Drive» (ορμή) να πετύχεις. Οι υπέρογκες επενδύσεις του σε νεότευκτο και μεταχειρισμένο τονάζ καταδεικνύουν ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης διακατέχεται σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, από αυτήν την «παλιά πείνα» για επιτυχία, καταλήγει η Lloyd’s List.