Συνεχίζεται η επιθετική στρατηγική των Ελλήνων πλοιοκτητών στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, εστιάζοντας σε ναυπηγήσεις μεσαίου μεγέθους τονάζ.
Η κίνηση-έκπληξη της εβδομάδας προέκυψε από μία εταιρεία που δεν δραστηριοποιείται στον κλάδο των tankers.
Ο λόγος για την Cape Shipping, συμφερόντων Τζένης Ανδριανοπούλου, η οποία, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, προχώρησε στην παραγγελία δύο aframaxes, χωρητικότητας 115.000 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding.
Οι ίδιες πηγές αποτιμούν το κόστος κατασκευής κάθε πλοίου περίπου στα 65,5 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους αναμένεται να ολοκληρωθεί από το 2025 κι έπειτα.
Η Cape Shipping διαχειρίζεται επί του παρόντος έναν στόλο από 17 πλοία, bulk carriers και containerships, με βάση δεδομένα της πλατφόρμας Equasis. Στη διάρκεια του τρέχοντος έτους παρέλαβε τρία μεγάλα φορτηγά, δύο τύπου capesize και ένα newcastlemax, για τα οποία δαπάνησε περισσότερα από 63 εκατ. δολάρια στη δευτερογενή αγορά.
Η Arcadia Shipmanagement
Παράλληλα, σε νέες ναυπηγήσεις φαίνεται πως επενδύει σημαντικά κεφάλαια το τελευταίο διάστημα η Arcadia Shipmanagement, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου. Ειδικότερα, ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal συνδέει τη ναυτιλιακή, στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή του, με την παραγγελία για δύο aframaxes, χωρητικότητας 115.000 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry Co.
Η συμφωνία περιλαμβάνει, σύμφωνα με την ίδια πηγή, δικαίωμα-option για την κατασκευή δύο ακόμη tankers. Τα βαπόρια, τα οποία εκτιμάται ότι θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, πιθανότατα θα παραδοθούν στο δεύτερο μισό του 2026.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία συνδέθηκε τον περασμένο μήνα με την παραγγελία δύο μεγαλύτερων δεξαμενόπλοιων, τύπου suezmax, χωρητικότητας 156.712 dwt έκαστο, στη Νότια Κορέα και συγκεκριμένα στο Hyundai Samho Heavy Industries.
Με βάση τα στοιχεία που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της, η Arcadia Shipmanagement ελέγχει σήμερα 10 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου.
Πηγές της ναυπηγικής βιομηχανίας λένε στη «Ν» πως τα aframax/ LR2 tankers είναι ο τύπος δεξαμενόπλοιου τον οποίο έχουν αυτήν την περίοδο στο στόχαστρο οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ξεκινώντας συζητήσεις με γιάρδες, κυρίως της Κίνας.
Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν πως μία από αυτές είναι η Sea World Management and Trading, χωρίς ακόμη, όμως, να είναι σαφές εάν έχουν πέσει υπογραφές για παραγγελία. Στον στόλο της εταιρείας εντοπίζονται 19 tankers, σύμφωνα με την πλατφόρμα Equasis.
Θυμίζουμε ότι η πιο πρόσφατη συμφωνία πριν από τις προαναφερθείσες ήταν αυτή της TMS Tankers, του βραχίονα δεξαμενόπλοιων συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου για τη ναυπήγηση δύο LR2 tankers στο Cosco Shipping Heavy Industry (Yangzhou).
Φυσικά, σημαντικές επενδύσεις στο εν λόγω μέγεθος δεξαμενόπλοιου, αλλά και ευρύτερα στην αγορά έχει υλοποιήσει την τελευταία διετία η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου.
Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Xclusiv Shipbrokers, η ναυπήγηση ενός aframax αποτιμάται σήμερα στα 69,8 εκατ. δολάρια κατά μέσο όρο, ποσό ενισχυμένο κατά 13% σε ετήσια βάση.