Εάν πρόκειται να οργανώσετε μια τριετή κρουαζιέρα σε όλο τον κόσμο, ένα καλό πρώτο βήμα είναι μάλλον να εξασφαλίσετε το πλοίο, διαφορετικά ίσως ζήσετε το πιο ακριβοπληρωμένο φιάσκο της ζωής σας. Και ιδού το παράδειγμα:
Εδώ και μήνες, η Life at Sea Cruises έκλεινε θέσεις, έπαιρνε χρήματα και προωθούσε το «πιο μεγάλο ταξίδι», το οποίο είχε ανακοινώσει από τον Μάρτιο.
Στην ιστοσελίδα της εταιρείας, ανέβαιναν εντυπωσιακές φωτογραφίες από το πλοίο που θα αγόραζε και θα μετονόμαζε από AIDAaura σε MV Lara, ενώ δίνονταν υποσχέσεις για επισκέψεις στο Σινικό Τείχος της Κίνας, τις Πυραμίδες της Γκίζας, το Μάτσου Πίτσου και το Ταζ Μαχάλ.
Οι υποψήφιοι επιβάτες ωστόσο άρχισαν να θορυβούνται έντονα όταν -μετά την πρώτη αναβολή της ημερομηνίας του ταξιδιού- έμαθαν ότι το πλοίο, αποκτήθηκε από την Celestyal Cruises, στα μέσα Νοεμβρίου.
Η Miray Cruises, η μητρική εταιρεία της Life at Sea Cruises, δήλωσε τελικά ότι δεν μπορούσε να αντέξει τα 40 έως 50 εκατομμύρια δολάρια που ζητήθηκαν για το AIDAaura, ενώ ανέφερε ότι οι επενδυτές είχαν αποσυρθεί εξαιτίας των αναταραχών στη Μέση Ανατολή, όπως μετέδωσε το CNN.
Το ταξίδι
Ούτε η Life at Sea ούτε η Miray απάντησαν σε αιτήματα των New York Times για σχόλια. Το δρομολόγιο της κρουαζιέρας και οι σύνδεσμοι για την κράτηση εισιτηρίου παρέμειναν, ωστόσο, σε λειτουργία.
Η κρουαζιέρα είχε αρχικά οριστεί να αναχωρήσει από την Κωνσταντινούπολη, στη συνέχεια να κάνει μια εκτεταμένη περιήγηση στο δυτικό ημισφαίριο, πριν φτάσει στην Ασία τον Αύγουστο του 2024.
Ο Νότιος Ειρηνικός και η Αυστραλία θα κάλυπταν μεγάλο μέρος του 2025, ενώ θα ακολουθούσε η Ινδία. Το 2026, το κρουαζιερόπλοιο θα επισκεπτόταν την Αφρική και στη συνέχεια την Ευρώπη, προτού το ταξίδι ολοκληρωθεί στα τέλη του 2026, τρία χρόνια μετά την έναρξή του.
Το «εισιτήριο», ανά άτομο ετησίως, και για διαμονή σε δίκλινο δωμάτιο, κυμαινόταν από 38.513 έως 98.226 δολάρια.
Το MV Lara, θα είχε χωρητικότητα 1.266 επιβατών, ενώ αναμενόταν να γίνει κράτηση τουλάχιστον του 80% των θέσεων, σύμφωνα με την εταιρεία.
Από το πρωί της Δευτέρας όμως, φαίνονταν να είναι κλεισμένες λιγότερες από τις μισές καμπίνες
Η κρουαζιέρα που επρόκειτο να ξεκινήσει την 1η Νοεμβρίου, αναβλήθηκε για τις 11 Νοεμβρίου και το λιμάνι αναχώρησης από την Κωνσταντινούπολη μεταφέρθηκε στο Άμστερνταμ . Η ημερομηνία άλλαξε ξανά για τις 30 Νοεμβρίου με αναχώρηση και πάλι από το Άμστερνταμ. Στις 17 Νοεμβρίου οι επιβάτες ενημερώθηκαν ότι το ταξίδι ακυρώθηκε.
Δεν έχουν σπίτι να επιστρέψουν…
Μερικοί από αυτούς, εξακολουθούν να βρίσκονται στην Κωνσταντινούπολη, αφού έχουν φτάσει εκεί πριν από την αρχική ημερομηνία αναχώρησης. Άλλοι λένε ότι δεν έχουν πού να επιστρέψουν, αφού πούλησαν ή έχουν νοικιάσει τα σπίτια τους εν όψει του ταξιδιού.
Οι περισσότεροι έχουν ξοδέψει δεκάδες χιλιάδες δολάρια για αυτό που επρόκειτο να είναι η εμπειρία της ζωής τους και τώρα πρέπει να περιμένουν αρκετούς μήνες για να πάρουν πίσω τα χρήματά τους.
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα καταβάλει τις επιστροφές σε μηνιαίες δόσεις, ξεκινώντας από τα μέσα Δεκεμβρίου και ολοκληρώνοντας τις αποπληρωμές στα τέλη Φεβρουαρίου. Προσφέρθηκε επίσης να πληρώσει τη διαμονή μέχρι την 1η Δεκεμβρίου και τις πτήσεις για την επιστροφή όσων έχουν εγκλωβιστεί στην Κωνσταντινούπολη.
Αλλά ορισμένοι λένε ότι δεν έχουν πια σπίτια για να επιστρέψουν…
naftemporiki.gr