Με σύγχρονα bulk carriers ενισχύουν τους στόλους τους εσχάτως ορισμένα παραδοσιακά ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που προσφέρει η δευτερογενής αγορά.
Αρχικά, η Thenamaris ConBulk, ο βραχίονας bulkers και containerships του ομίλου, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, ενέταξε το τελευταίο διάστημα στον στόλο της ένα μεγάλο φορτηγό πλοίο, τύπου capesize. Ο λόγος για το «Seawind» (χωρητικότητας 179.655 dwt και κατασκευής 2015), το οποίο «άλλαξε χέρια» στη διάρκεια του καλοκαιριού με το όνομα «HL Passion». Ναυλομεσίτες είχαν αναφέρει τότε πως το τίμημα πώλησης είχε διαμορφωθεί μεταξύ 35,5 εκατ. δολ. και 36 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα, μάλιστα, με το ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, για το εν λόγω πλοίο είχαν ενδιαφερθεί περισσότεροι από 10 Έλληνες πλοιοκτήτες.
Ο στόλος του Ομίλου Thenamaris αποτελείται από 102 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων, bulkers, tankers, containerships και LNG – LPG carriers.
Παράλληλα, η Goldenport Shipmanagement, η οποία ελέγχει τα bulk carriers και τα containerships του ναυτιλιακού ομίλου της οικογένειας Δράγνη, συνεχίζει να κινείται «αθόρυβα», εστιάζοντας στα μικρά φορτηγά, τύπου handysize.
Τις τελευταίες ημέρες προστέθηκε στον στόλο της το bulker «Rooster» (χωρητικότητας 37.896 dwt και κατασκευής 2016), πρώην «Tomini Ghibli». Το τίμημα για το εν λόγω βαπόρι είχε διαμορφωθεί στη «ζώνη» των 17-18 εκατ. δολαρίων.
Αυτό είναι το δεύτερο handysize φορτηγό που εντάσσεται στο δυναμικό της Goldenport φέτος, μετά το «Maverick» (κατασκευής 2018), το πρώην «Bulk Trader», το οποίο φέρεται να εξαγόρασε με ένα ποσό γύρω στα 20 εκατ. δολάρια.
Στον στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής εντοπίζονται συνολικά 31 bulkers και containerships, με βάση την πλατφόρμα Equasis, ενώ ο όμιλος, μέσω της Oceangold Tankers, ελέγχει ακόμη 13 tankers και ένα LPG carrier.
Μέσης ηλικίας
Δύο φορτηγά μέσης ηλικίας έχει εντάξει στον στόλο της τους τελευταίους μήνες η Astra Shipmanagement, συμφερόντων των Άρη και Στέφανου Κοροπούλη.
Πρόκειται για δύο μεσαίου μεγέθους πλοία, το kamsarmax «Faneromeni» (χωρητικότητας 82.224 dwt και κατασκευής 2013), πρώην «Navios Southern Star», και το panamax «Tourliani» (χωρητικότητας 74.940 dwt και κατασκευής 2012), πρώην «Sanko Fortune».
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, το πρώτο είχε πουληθεί πριν από κάποιο διάστημα, έναντι περίπου 21,5 εκατ. δολαρίων και το δεύτερο μεταξύ 20 εκατ. δολ. και 20,5 εκατ. δολαρίων.
Ο υπό ιδιοκτησία και διαχείριση στόλος της Astra αποτελείται από 15 πλοία, κυρίως bulkers, αλλά και containerships και tankers.
Momentum για deals
«Η αισιοδοξία έχει επιστρέψει στην αγορά του ξηρού φορτίου κι αυτό αποτυπώνεται και στη λίστα ρεκόρ με πωλήσεις πλοίων την τελευταία εβδομάδα», ανέφερε ο Einar Straume του τμήματος αγοραπωλησιών της ναυλομεσιτικής Cleaves Shipbroking AS.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρόσφατη θετική πορεία της ναυλαγοράς έχει «εμπνεύσει τους αγοραστές να προσαρμόσουν τις τιμές που προσφέρουν σε αυτές που έχουν στο μυαλό τους οι πωλητές, με αποτέλεσμα να ευδοκιμούν οι συμφωνίες εξαγορών».
Μάλιστα, οι τιμές που καταγράφονται σε ορισμένα deals είναι υψηλότερες από τα πρόσφατα καταγεγραμμένα επίπεδα, στοιχείο ενδεικτικό της διάθεσης των εταιρειών και της γενικότερης «αίσθησης» που επικρατεί σήμερα στην αγορά.