Διευρύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα σε νεότευκτα πλοία η Atlas Maritime, συμφερόντων Λέοντα Πατίτσα, συμφωνώντας για τη ναυπήγηση δύο ακόμη tankers στη Νότια Κορέα.
Ειδικότερα, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε συμβόλαιο για δύο suezmaxes (χωρητικότητας περίπου 157.000 dwt έκαστο) με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan. Τα δύο πλοία αναμένεται να ονομαστούν Tromso Star και Arctic Star, κατά την παράδοσή τους.
Παρότι το τίμημα της συμφωνίας δεν γνωστοποιήθηκε, ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν στη «Ν» πως το κόστος ναυπήγησης ενός suezmax στη Νότια Κορέα διαμορφώνεται σήμερα μεταξύ 84 και 85 εκατ. δολαρίων.
Η νέα παραγγελία αυξάνει το orderbook της Atlas Maritime σε 14 πλέον πλοία, εκ των οποίων 10 είναι δεξαμενόπλοια (έξι suezmaxes + τέσσερα LR2 tankers) και τέσσερα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων. O υφιστάμενος στόλος της εταιρείας αποτελείται από ένα aframax tanker.
Τα tankers
Το πρώτο συμβόλαιο της Atlas Maritime για δεξαμενόπλοια, τύπου suezmax, υπεγράφη το περασμένο καλοκαίρι, σε μία παραγγελία στο ναυπηγείο της Daehan για 2+2 βαπόρια, με τις options να ασκούνται το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ναυτιλιακής, τα νεότευκτα tankers θα είναι ιδιαίτερα αποδοτικά σε κατανάλωση καυσίμου, καλύπτοντας όλες τις τελευταίες ρυθμιστικές απαιτήσεις, καθώς θα είναι εξοπλισμένα με «super eco» μηχανή, ενώ θα διαθέτουν και scrubbers.
Dual fuel LNG ready
Επίσης, τα tankers θα μπορούν μετά από μετατροπές να καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο, μέσω μηχανών διπλού καυσίμου (dual fuel LNG ready). Η Atlas Maritime εκτιμά ότι η παράδοση των πλοίων θα συμπέσει με την ισχυρή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας και της ζήτησης για πετρέλαιο.
Η εταιρεία θα παραλάβει τα νεότευκτα από τον Νοέμβριο του 2024 έως και το 2026.
H Atlas Maritime επιδόθηκε σε κερδοφόρες πωλήσεις δεξαμενόπλοιων τους προηγούμενους μήνες, συγκεντρώνοντας αρκετή ρευστότητα, γεγονός που της έδωσε την ευκαιρία να επενδύσει στην ανανέωση και τη μεγέθυνση του στόλου.
Η εταιρεία είναι γνωστή στον ναυτιλιακό κλάδο για κινήσεις αγορών όταν οι αξίες είναι χαμηλά και μετέπειτα πωλήσεις σε ιδιαίτερα ελκυστικά τιμήματα.
«Οι καλύτερες αποδόσεις στη ναυτιλία απαιτούν μία προσέγγιση κόντρα στον κύκλο της αγοράς και έγκαιρες κινήσεις τόσο όταν επενδύεις όσο και όταν αποεπενδύεις. Παρακολουθούμε συνεχώς τις αγορές, μελετάμε τα θεμελιώδη μεγέθη και προσπαθούμε να εντοπίσουμε τον επόμενο υποτιμημένο κλάδο» έχει τονίσει ο CEO της Atlas Maritime, Λέων Πατίτσας.
Επέκταση δραστηριοτήτων στα car carriers
Η ελληνική ναυτιλιακή έκανε αίσθηση το 2022, όταν γνωστοποίησε την επέκταση των δραστηριοτήτων της στα πλοία μεταφοράς οχημάτων (Pure Car and Truck Carriers) με την παραγγελία ενός βαποριού, χωρητικότητας 7.000 CEUs, στο κινεζικό ναυπηγείο CIMC Raffles.
Σήμερα, το orderbook στην εν λόγω αγορά περιλαμβάνει τρία ακόμη πλοία, αδελφά με αυτό, τα οποία θα κατασκευαστούν στην ίδια γιάρδα. Οι παραδόσεις των τεσσάρων PCTCs εκτείνονται από τον Οκτώβριο του 2024 έως και τον Ιούλιο του 2026.
Και αυτά τα πλοία φέρουν «πράσινα» χαρακτηριστικά, ενώ θα είναι εξοπλισμένα εξαρχής με μηχανές διπλού καυσίμου, δυνατότητας καύσης LNG.
Επιπλέον, το ναυπηγείο θα εφοδιάσει τα βαπόρια με ενισχυμένα καταστρώματα και εσωτερικά συστήματα ράμπας ικανά να μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα και φορτία βαρέων οχημάτων/έργων.
Σύμφωνα με την Atlas Maritime, οι παραγγελίες για τα PCTCs ήταν καλά χρονισμένες εν μέσω μίας σφιχτής αγοράς, ενώ τα θεμελιώδη μεγέθη για τον κλάδο μοιάζουν ευνοϊκά με μοχλούς την ισχυρή ζήτηση και την περιορισμένη προσφορά.