Αύξηση κερδών σε ποσοστό 160% πέτυχε η Tsakos Energy Νavigation στο εννεάμηνο του 2023, φτάνοντας τα 272 εκατ. δολ., ενώ το υπόλοιπο των συμβασιοποιημένων εσόδων της εταιρείας αγγίζει το 1,4 δισ. δολ.
Το μέρισμα τη φετινή περίοδο έχει φτάσει το 1 δολ. ανά μετοχή, ενώ η ΤΕΝ, συμφερόντων δρ. Νικόλαου Τσάκου, έχει διανείμει στους μετόχους της πάνω από 800 εκατ. δολ. από τότε που εισήχθη στον NYSE.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, η ΤΕΝ είχε έσοδα ύψους 669 εκατ. δολ., 79 εκατ. δολ. υψηλότερα από τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, γεγονός που αντανακλά τη συνεχιζόμενη ισχύ της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
«Με τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων να είναι υπέρ μας και με το ενδιαφέρον για μακροπρόθεσμα συμβόλαια να αυξάνεται, παραμένουμε βέβαιοι ότι η TEN θα συνεχίσει να παρουσιάζει μια ελκυστική πρόταση σε όσους αναζητούν μια πιο μακροπρόθεσμη συμμετοχή στις παγκόσμιες ενεργειακές συναλλαγές μέσω εταιρειών που έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου», σημείωσε ο πρόεδρος και COO της εταιρείας Γιώργος Σαρόγλου.
Την ίδια στιγμή η εταιρεία, εξαιτίας της αύξησης των αξιών των δεξαμενόπλοιων (διαχειρίζεται τάνκερ και LNG carriers), ενδέχεται να πουλήσει παλαιότερα πλοία του στόλου της, τα οποία σχεδιάζει να αντικαταστήσει με
νεότερα ή νεότευκτα.
Έσοδα και κέρδη
Τα λειτουργικά έσοδα, εξαιρουμένων των κερδών από την πώληση πλοίων, ανήλθαν σε 253 εκατ. δολ., 119 εκατ. δολ. υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2022.
Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο του 2023 ανήλθαν σε 272 εκατ. δολ., 166 εκατ. δολ. υψηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2022, που αντιστοιχούν σε 8,19 δολ. ανά κοινή μετοχή.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 367 εκατ. δολάρια, έναντι 236 εκατ. δολαρίων το εννεάμηνο του 2022, αυξημένο κατά 131 εκατ. δολάρια.
Το μέσο TCE ανά πλοίο ανά ημέρα για το εννεάμηνο 2023 ανήλθε σε 37.262 δολ., 38% υψηλότερο από το επίπεδο του εννεαμήνου 2022, ενώ η κάλυψη των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου έφτασε το 95,6% από 93,7% την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου 2023, οι αποπληρωμές χρέους ανήλθαν σε 140 εκατ. δολ., με αποτέλεσμα το συνολικό χρέος και οι λοιπές χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις να διαμορφωθούν σε 1,56 δισ. δολ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα ταμειακά αποθέματα παρέμειναν σταθερά στα 394 εκατ. δολ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, από 309 εκατ. δολ. στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Τρίτο τρίμηνο
Το γ’ τρίμηνο 2023 αντανακλούσε την εποχική κάμψη που παρουσίασαν οι αγορές δεξαμενόπλοιων, από τα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων τριμήνων, καθώς πολλά διυλιστήρια εισήλθαν στην περίοδο συντήρησης εν όψει της επερχόμενης χειμερινής περιόδου.
Για τον λόγο αυτό, ο στόλος της TEN, το ήμισυ του οποίου λειτουργούσε βάσει συμβολαίων που σχετίζονταν με την αγορά, απέφερε έσοδα ύψους 187 εκατ. δολ. και παρήγαγε λειτουργικά κέρδη ύψους 53 εκατ. δολ., με αποτέλεσμα καθαρά κέρδη ύψους 31 εκατ. δολ. ή 0,83 δολ. ανά κοινή μετοχή.
Το προσαρμοσμένο EBITDA στο γ’ τρίμηνο 2023 ανήλθε σε 92 εκατ. δολ., από 103 εκατ. δολ. στο γ’ τρίμηνο 2022, το οποίο περιελάμβανε, κατά μέσο όρο, επτά περισσότερα πλοία.
Υψηλότερες οι τιμές ναυλώσεων
Η TEN έχει ναυλώσει ή ανανεώσει περισσότερα από 26 πλοία τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σε διάφορα συμβόλαια σταθερής ή σχετιζόμενα με την αγορά αποδόσεις, με σημαντικά υψηλότερες τιμές, ανεβάζοντας το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβασιοποιημένων εσόδων σε πάνω από 1,4 δισ. δολ.
Όπως σχολιάζει η εταιρεία με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται σήμερα σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, η δημιουργία νέων, μακρινών δρομολογίων ως αποτέλεσμα των γεωπολιτικών εντάσεων και η έλλειψη χωρητικότητας των ναυπηγείων παρέχουν ένα «μαξιλάρι ασφαλείας» για τον κλάδο.