Μια δανειακή διευκόλυνση, ύψους 2,8 δισ. δολαρίων, η οποία, σύμφωνα με τους συμβούλους της συναλλαγής, συνίσταται στη «μεγαλύτερη χρηματοδότηση εμπορικού χρέους» στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, εξασφάλισε η GasLog του Πήτερ Λιβανού.
Όπως ανέφερε, η εταιρεία χθες, στο πλαίσιο της γνωστοποίησης των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, συνολικά 14 διεθνείς τράπεζες συνέβαλαν στην ολοκλήρωση αυτού του δανειακού πακέτου, το οποίο συνδέεται με στόχους απανθρακοποίησης και κοινωνικών επιδόσεων.
Το μεγαλύτερο τμήμα της διευκόλυνσης, ύψους 2,1 δισ. δολαρίων, αναχρηματοδοτεί χρέος της εταιρείας, εξασφαλισμένο από 23 πλοία μεταφοράς LNG των GasLog και GasLog Partners (12 της πρώτης και 11 της δεύτερης).
Η διευκόλυνση έχει πενταετή διάρκεια και περιλαμβάνει δύο μονοετείς επιλογές επέκτασης, «απλοποιώντας τη δομή χρέους της GasLog, παρέχοντας πρόσθετη διαθέσιμη ρευστότητα στην εταιρεία, μειώνοντας, παράλληλα, το κόστος τόκων και τις απαιτήσεις εξυπηρέτησης χρέους», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.
Το γραφείο Λονδίνου της Citibank και η BNP Paribas ενήργησαν ως κοινοί συντονιστές της διευκόλυνσης, το γραφείο Λονδίνου της DNB Bank ASA διορίστηκε ως agent και εγγυητής και η ABN AMRO Bank ως συντονιστής βιωσιμότητας.
Η Alpha Bank, η Credit Suisse, o όμιλος UBS, η Danish Ship Finance, το γραφείο Λονδίνου της ING Bank, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, η Nordea Bank ABP, η OverseaChinese Banking Corporation Limited, η DNB (UK) Limited και η Standard Chartered Bank (Σιγκαπούρης) Limited ενήργησαν ως ανάδοχοι και εντολοδόχοι.
Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 13 Νοεμβρίου, με την GasLog να αντλεί 2,1 δισ. δολάρια και τα υπόλοιπα 672 εκατ. δολάρια θα παραμείνουν διαθέσιμα για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.
Στόχοι βιωσιμότητας
Το δάνειο ενσωματώνει Βασικούς Δείκτες Απόδοσης (KPIs), συνδεδεμένους τόσο με τις εκπομπές άνθρακα όσο και με τη μεγαλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών στο πρόγραμμα εκπαίδευσης δοκίμων της GasLog.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι πράσινοι στόχοι σημαίνουν πως αν η εταιρεία επιτύχει ορισμένα επίπεδα υποχώρησης των εκπομπών, τότε μειώνεται σε έναν βαθμό το περιθώριο επιτοκίου.
«Αυτή η συμφωνία καταδεικνύει την αυξανόμενη σημασία των συναλλαγών που συνδέονται με τα κριτήρια ESG στη βιομηχανία και περιλαμβάνει μια νέα πρωτοβουλία για την ποικιλομορφία των φύλων» τόνισε ο Γιάννης Χειλάς, επικεφαλής Ελλάδας στη δικηγορική εταιρεία Norton Rose Fulbright, η οποία είχε τον ρόλο του συμβούλου στις Citibank N.A και BNP Paribas.
«Η συναλλαγή θεμελιώνει τη στρατηγική της ABN AMRO να ενισχύσει τη βιώσιμη μετάβαση των πελατών μας», σχολίασαν η Anastassia Tcherneva, επικεφαλής Ναυτιλίας της τράπεζας, και ο Γεώργιος Αρκάδης, επικεφαλής στην Ελλάδα, κάνοντας επίσης λόγο για μια συναλλαγή-ορόσημο, αναφορικά με το μέγεθός της.
Νέες ναυλώσεις και αποτελέσματα εννεαμήνου
Στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων, οι εταιρείες του ομίλου GasLog ανακοίνωσαν νέες ναυλώσεις και επεκτάσεις ισχυόντων συμβολαίων.
Ειδικότερα, η GasLog Partners επέκτεινε κατά ένα έτος τη ναύλωση του «Methane Alison Victoria» με την κινέζικη ενεργειακή εταιρεία CNTIC VPower Energy και το νέο συμβόλαιο θα λήξει το 2024.
Επίσης, υπέγραψε πολυετείς συμφωνίες με την ιαπωνική KE Fuel International για το «Solaris» (λήξη το 2030), με Ασιάτη αγοραστή LNG για το «Methane Rita Andrea» (2026), αλλά και με μεγάλη εταιρεία ενεργειακών ερευνών για το «GasLog Santiago» (2026).
Η GasLog επέκτεινε, τέλος, κατά πέντε έτη συμφωνία ναύλωσης για το «GasLog Singapore» με την αμερικανική New Fortress Energy Transport Partners, με λήξη το 2030.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων, η GasLog κατέγραψε έσοδα 229 εκατ. δολαρίων το φετινό τρίτο τρίμηνο από 241,9 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2022, και 688 εκατ. δολαρίων στο εννεάμηνο – από 671,7 εκατ. δολάρια πέρσι.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 46,4 εκατ. δολάρια στο τρίμηνο (από 109,1 εκατ. δολάρια πέρσι) και σε 164,8 εκατ. δολάρια στο εννεάμηνο (έναντι 228,5 εκατ. δολαρίων το 2022).