Skip to main content

Καθαρά κέρδη 133,8 εκατ. δολ. για τη Star Bulk

Την ώρα που τα έσοδα της εταιρείας για το εννεάμηνο ανήλθαν στα 685,8 εκατ. δολάρια

Με έσοδα 685,8 εκατ. δολαρίων από την δραστηριοποίηση του στόλου της έκλεισε το εννεάμηνο του 2023 η Star Bulk. Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία συμφερόντων Πέτρου Παππά παρουσίασε καθαρά κέρδη ύψους 133,8 εκατ. δολαρίων.

Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου τα έσοδα της εταιρείας έφτασαν τα 223 εκατ. δολάρια, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 43,7 εκατ. δολάρια.

Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πέτρος Παππάς κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Star Bulk ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 43,7 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 15.068 δολάρια ανά πλοίο, υπερβαίνοντας κατά 28,6% τον μέσο όρο των δεικτών του Baltic Exchange.

Η κάλυψη του στόλου για το τέταρτο τρίμηνο του έτους ανέρχεται στο 65% των διαθέσιμων ημερών των πλοίων, με τον μέσο ημερήσιο ναύλο να φτάνει στα 17.200 δολάρια την ημέρα ανά πλοίο».

Υπογράμμισε επίσης ότι το Δ.Σ. της εταιρείας ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,22 δολαρίων ανά μετοχή, σύμφωνα με τη δηλωμένη στρατηγική της Star Bulk για την κατανομή κεφαλαίου.

Σχολιάζοντας τη συμφωνία για την επαναγορά συνολικά 20 εκατομμυρίων μετοχών της εταιρείας από την Oaktree σε μέση τιμή 19 δολάρια ανά μετοχή, ο κ. Παππάς τόνισε ότι αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τη Star Bulk. «Πιστεύουμε ότι έχουμε χρησιμοποιήσει μια ποικιλία εργαλείων για τη δημιουργία αξίας και αναμένουμε ότι αυτές οι συναλλαγές θα επηρεάσουν θετικά την καθαρή αξία ανά μετοχή, αλλά και τα κέρδη ανά μετοχή».

Πιο συγκεκριμένα, επισήμανε τα εξής: «Καταφέραμε να επαναγοράσουμε ένα μεγάλο πακέτο μετοχών με σημαντική έκπτωση σε σχέση με την καθαρή αξία του ενεργητικού μας. Επίσης χρηματοδοτήσαμε την επαναγορά κυρίως από πωλήσεις πλοίων σε ελκυστικές ιστορικές τιμές κατά τη διάρκεια του 2023, ενώ πρόσφατα πωλήσαμε μετοχές μέσω του προγράμματος ΑΤΜ μας σε μέση τιμή 19,81 δολάρια/μετοχή».

Νέες ναυπηγήσεις

Παράλληλα, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει σε περαιτέρω βήματα προς την κατεύθυνση της ανανέωσης του στόλου, αφού, όπως υπογράμμισε ο κ. Παππάς, «σχεδιάσαμε με το επιλεγμένο ναυπηγείο και στη συνέχεια παραγγείλαμε δύο πλοία Eco Kamsarmax τελευταίας γενιάς με δυνατότητα παραγγελίας δύο επιπλέον πλοίων.

Τα πλοία πρόκειται να κατασκευαστούν στην Κίνα με υψηλές προδιαγραφές, εξοπλισμένα με τελευταίας γενιάς κινητήρες και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που θα τεθεί σε παραγωγή το 2024. Τα παραπάνω θα συμβάλουν στη διασφάλιση των καλύτερων, στην κατηγορία τους, καταναλώσεων καυσίμων και εκπομπών.

Στο μέτωπο των πωλήσεων, συνεχίζουμε να διαθέτουμε πλοία ευκαιριακά, έχοντας συμφωνήσει να πωλήσουμε πέντε πλοία, μειώνοντας τη μέση ηλικία του στόλου μας και βελτιώνοντας τη συνολική αποδοτικότητά του».

Όσον αφορά την αγορά του χύδην ξηρού φορτίου, ο κ. Παππάς επισήμανε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου λόγω της ολοένα και ευνοϊκότερης δυναμικής της προσφοράς, της βελτίωσης του μακροοικονομικού κλίματος και των μεγάλων παγκόσμιων επενδυτικών αναγκών σε υποδομές για την πράσινη μετάβαση του κόσμου. Σκοπεύουμε να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στην ενεργό διαχείριση του εξοπλισμένου με scrubber και ποικιλόμορφου στόλου μας, ώστε να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες της αγοράς και να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους μας».

Κινήσεις για την ανανέωση του στόλου

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Star Bulk συμφώνησε να πωλήσει το πλοίο «StarZeta», το οποίο παραδόθηκε στον νέο ιδιοκτήτη του τον Οκτώβριο του 2023.

Επιπλέον, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2023 συμφωνήθηκε να πωλήσει τα πλοία «Star Athena», «Star Glory», «Star Theta» και «Star Jennifer». Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2023.

Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από την πώληση των πέντε πλοίων θα ανέλθουν σε 72,5 εκατ. δολάρια και το αντίστοιχο κέρδος, ύψους 15,6 εκατ. δολ., αναμένεται να αποτυπωθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

Ναυπηγήσεις

Τέλος, όπως υπογραμμίζει η εταιρεία, «καθώς προσβλέπουμε στην ανανέωση του στόλου μας, τον Οκτώβριο του 2023 συνάψαμε σύμβαση για τη ναυπήγηση δύο bulk carriers kamsarmax με option για ακόμα δύο (με δυνατότητα άσκησης μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου 2023) με την Qingdao ShipyardCo. Ltd.

Oι αναμενόμενες ημερομηνίες παράδοσης για τα δύο πρώτα είναι ο Νοέμβριος 2025 και ο Ιούνιος 2026 αντίστοιχα, ενώ οι ημερομηνίες παράδοσης για τις δύο προαιρετικές συμβάσεις ναυπήγησης είναι ο Δεκέμβριος 2025 και ο Αύγουστος 2026 αντίστοιχα.

Τα νεότευκτα πλοία πληρούν τις τελευταίες απαιτήσεις του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Σχεδιασμού (EEDI Phase 3) σε σχέση με την ένταση του άνθρακα (CO2) και συμμορφώνονται με τους τελευταίους κανονισμούς NOX, NOX TIER III.

Επιπλέον, τα εν λόγω πλοία είναι εξοπλισμένα με την τελευταία διαθέσιμη και πιο αποδοτική σε καύσιμα κύρια μηχανή παραγωγής της MAN B&W, η οποία παραδίδεται από το 2024, μαζί με προαιρετική επιλογή Alternate Marine Power, τα οποία συμβάλλουν στη διασφάλιση των καλύτερων στην κατηγορία τους ημερήσιων καταναλώσεων καυσίμων».

Κοινοπρακτικό δάνειο

Τέλος, η εταιρεία τον Σεπτέμβριο του 2023 υπέγραψε κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 140 εκατ. δολαρίων, το οποίο εκταμίευσε έναν μήνα αργότερα. Το δάνειο θα αποπληρωθεί σε 28 δόσεις των 3,8 εκατ. δολαρίων.