Σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του 6ου προβλήτα ανακοίνωσε ότι προχωρά η ΟΛΘ Α.Ε., επικαλούμενη τις νέες απαιτήσεις «που προκύπτουν από τη νομοθετική μεταβολή του τρόπου αδειοδότησης, ώστε να επιτευχθούν οι βέλτιστοι όροι για την εταιρεία».
Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος στον πρώτο διαγωνισμό είχε ανακηρυχθεί στα τέλη Φεβρουαρίου του 2022 η Κοινοπραξία Μytilineos-Rover Maritime-HDK.
Κύκλοι της διοίκησης δήλωσαν στη «Ν» ότι στόχος είναι ο νέος διαγωνισμός να τρέξει με μεγάλη ταχύτητα και να ξεκινήσει το έργο εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024, ότι έχουν αλλάξει οι όροι αδειοδότησης όσον αφορά το περιβαλλοντικό κομμάτι, όπως επίσης και οι γενικότερες συνθήκες – αύξηση τιμών πρώτων υλών μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία κ.ο.κ. – και σημειώνουν ότι ο νέος διαγωνισμός ανοίγει τη συμμετοχή και σε κατασκευαστικές εταιρείες έκτης τάξης και όχι μόνο έβδομης, όπως ίσχυε στον προηγούμενο.
Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.
Σύμφωνα με την σχετική νέα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (1ο Στάδιο) που ανάρτησε η ΟΛΘ Α.Ε. στον ιστότοπό της, ημερομηνία κατάθεσης των φακέλων (προσφορών) του 1ου Σταδίου ορίζεται η 22η Δεκεμβρίου 2023, ενώ προβλέπεται προθεσμία υποβολής φακέλου-2ου Σταδίου και επιλογή προσωρινού αναδόχου στο πρώτο τρίμηνο του 2024.
Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου «6ος προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» ανέρχεται στα 130 εκατ. ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.